
Volkswagen Multivan – jak działa wielofunkcyjny, ruchomy stolik w kabinie?
Element, który już 35 lat temu pojawił się na pokładzie pierwszego Multivana: stolik z tyłu. Od tego czasu, to praktyczne rozwiązanie jest stale obecne w każdej kolejnej generacji tego wszechstronnego pojazdu.
Od tego czasu, to praktyczne rozwiązanie jest stale obecne w każdej kolejnej generacji tego wszechstronnego pojazdu. Z biegiem lat konstrukcja stolików stawała się coraz bardziej innowacyjna. Teraz, stolik w nowym Multivanie jest najbardziej wszechstronny w całej historii modelu. Dlaczego w ogóle ten element nazywamy stolikiem? Volkswagen Samochody Dostawcze od nowa wymyślił jego przeznaczenie: od teraz jest to wielofunkcyjny system, który może być używany również jako konsola środkowa – nie tylko z przodu, ale w każdym rzędzie siedzeń.
Punkt wyjścia: w aktualnym Multivanie 6.1 stolik ma stałe miejsce – w tyle pojazdu. W zależności od wyposażenia, jest dostępny jako stolik składany lub wielofunkcyjny. Nowe rozwiązanie: dzięki systemowi prowadnic, w najnowszym Multivanie stolik można przesuwać i ustawiać z tyłu na wiele różnych sposobów. A to jeszcze nie wszystko! Ponieważ prowadnice przebiegają właściwie przez całą długość wnętrza samochodu, stolik może być też wykorzystywany jako konsola środkowa w pierwszym rzędzie foteli. To rozwiązanie, którego nie miał żaden wcześniejszy Multivan.
Albert Kirzinger, główny projektant nowego Mulltivana, w krótkim filmie objaśnia ideę wielofunkcyjnego stolika: „Elastyczność i użyteczność. Mamy tu – od pierwszego do trzeciego rzędu foteli – zupełnie płaską podłogę. Wyobraźcie sobie teraz, że montujemy tu wielofunkcyjne narzędzie, które można użyć przy każdym z miejsc siedzących. To cecha unikalna. To nowy Multivan.”

Jak to wszystko działa? Stół porusza się w przód i w tył w prowadnicy przebiegającej przez środek samochodu. Można go zablokować w dowolnym miejscu. W pozycji domyślnej obie rozkładane połówki stołu i regulator wysokości są schowane – wtedy system służy jako konsola środkowa, którą, jak już wspomniano, można ustawić przy każdym rzędzie siedzeń. W górnej części tej konsoli znajdują się trzy uchwyty na kubki i schowek.
Wielofunkcyjny stolik można unieść, naciskając duży przycisk. W ten sposób uzyskuje się dostęp do kolejnych schowków – na przykład na zabawki lub większe butelki z napojami. Jednocześnie można wyciągnąć i rozłożyć obie połówki stolika: z lewej i prawej strony. Jeśli chce się cały system zdemontować, wystarczy zwolnić go za pomocą dwóch uchwytów w jego podstawie. Używając tylko jednego z uchwytów, stolik można przesuwać do przodu i do tyłu.
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz