Nowy Volkswagen ID.7 na targach CES 2023 w Las Vegas
Volkswagen ID.7 to najnowszy model uzupełniający rodzinę w pełni elektrycznych modeli niemieckiej marki. Czego możemy się spodziewać?
Spis treści
- Volkswagen ID.7 – pierwsza elektryczna limuzyna na platformie MEB
- Volkswagen ID.7 – nawet 700 km zasięgu
- Volkswagen ID.7 – minimalistyczny kokpit
- Volkswagen ID.7 – dopełnienie gamy ID
- Volkswagen ID.7 – kiedy oficjalny debiut?
Volkswagen prezentuje najnowszy model z elektrycznej rodziny ID, Volkswagen ID.7 na rozpoczynających się oficjalnie dziś, 5 stycznia, targach CES 2023 w Las Vegas. Auto nie zostało w pełni zaprezentowane, bo jest jednocześnie pokazem technologicznym specjalnego elektroluminescencyjnego kamuflażu. To co widzicie na zdjęciach to nie jest malowanie, ale specjalny, dynamicznie zmienny kamuflaż na prototypowym egzemplarzu VW ID.7.
Volkswagen ID.7 – pierwsza elektryczna limuzyna na platformie MEB
Volkswagen ID.7 pod względem gabarytów wyraźnie atakuje segment E, czyli samochody klasy średniej-wyższej. Auto jest dłuższe od Volkswagena Arteona (ma mierzyć 4,94 metra, dla porównania Arteon ma długość 4,86 metra), choć wciąż bazuje na modułowej i – jak się okazuje – wyjątkowo elastycznej platformie MEB – tej samej, na której oparte są pozostałe, znane już modele z elektrycznej rodziny VW ID. Imponujący jest też rozstaw osi wynoszący 2,97 metra. Oznacza to, że przestrzeni pasażerskiej wewnątrz tego modelu nie powinno nikomu zabraknąć.
Volkswagen ID.7 – nawet 700 km zasięgu
Zaprezentowane w Las Vegas auto będzie zakamuflowane przy pomocy unikatowej technologii z wielowarstwowym lakierem do tworzenia efektów świetlnych na karoserii pojazdu. Kamuflaż jest interaktywny, co symbolizuje kolejny krok na drodze do cyfryzacji przyszłego flagowego modelu rodziny ID. którego studyjną wersję zaprezentowano w ubiegłym roku w Chinach. W tym aucie, podobnie jak w przypadku ID.7, nacisk położono na doskonałość aerodynamiczną, dzięki czemu zasięg nowego modelu rodziny ID. może wynieść nawet do 700 kilometrów (wg WLTP). Oczywiście te dane podawane przez producenta są jedynie szacunkowe i nie mają nic wspólnego z danymi homologacyjnymi.
Volkswagen ID.7 – minimalistyczny kokpit
Volkswagen pochwalił się też zdjęciami/wizualizacjami kokpitu nowego modelu. To co nam się podoba, to duży, czytelny, aż 15-calowy ekran w konsoli centralnej. Z kolei to co nieszczególnie może przypaść do gustu użytkownikom, to upór przy dotykowych panelach kontrolujących np. temperaturę klimatyzacji – rozwiązanie znane z innych aut serii ID i z uporem forsowane na kolejne modele.
Volkswagen ID.7 – dopełnienie gamy ID
Wprowadzenie sedana ID.7 oznacza, że Volkswagen rozszerzy rodzinę w pełni elektrycznych modeli ID. na klasę wyższą średnią. Volkswagen osiągnął już pierwszy kamień milowy: od przekazania klientom pierwszych egzemplarzy modelu ID.3 we wrześniu 2020 roku Volkswagen dostarczył na całym świecie poprzez swoje spółki zależne 500 000 pojazdów z rodziny ID. – ten cel udało się osiągnąć rok wcześniej niż planowano i to pomimo trwających trudności w łańcuchu dostaw.
Po modelach ID.3, ID.4, ID.5 i ID.6 (ten ostatni dostępny wyłącznie w Chinach) oraz nowym ID. Buzz, ID.7 będzie szóstym modelem z rodziny ID. i drugim po ID.4 globalnym samochodem Volkswagena opartym na platformie MEB. Elektryczny sedan będzie oferowany na trzech najważniejszych rynkach – w Chinach, Europie i Ameryce Północnej. ID.7 przeznaczony na rynek europejski będzie produkowany w zakładach Volkswagena w Emden. W tej fabryce jest już produkowany Volkswagen ID.4.
Volkswagen ID.7 – kiedy oficjalny debiut?
Nowy model niemieckiej marki swoją rynkową premierę powinien mieć w Europie w kwietniu 2023 roku, a w salonach ma pojawić się jeszcze w tym samym 2023 roku.
Najnowsze
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
“Duży Range”, "flagowy Range” lub - kierując się oznaczeniami producenta - Range Rover L460. Nazw sporo, ale wszystkie dotyczą jednego modelu - najbardziej luksusowego, największego i najdroższego, jaki możecie znaleźć w katalogu Land Rovera. Sprawdziłyśmy, co możemy kupić, jeżeli “zwykły” luksus to dla nas jeszcze za mało. -
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
Dacia Duster z tytułem CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
Zostaw komentarz: