Unitel Mazda MX-5 Cup Poland wystartował! Gościnnie ścigała się Karolina Pilarczyk
W miniony weekend odbyła się na Torze Poznań pierwsza runda tegorocznego sezonu pucharu Unitel Mazda MX-5 Cup Poland.
W piątkowej sesji kwalifikacyjnej Unitel Mazda MX-5 Cup najszybszy był Nikodem Wierzbicki, który wyprzedził Konrada Czaczyka i Bartosza Palusko. Taka też była kolejność na starcie pierwszego wyścigu pucharowego, który odbył się w sobotę wczesnym popołudniem.
Wierzbicki i Czaczyk zrównali się tuż po starcie, ale zdobywca pole position wyszedł zwycięsko z tego pojedynku. Czaczyk jechał tuż za liderem i w połowie dystansu wyprzedził Wierzbickiego, który jednak chwilę później odzyskał straconą pozycję i skutecznie bronił się aż do mety. Przyjechał na metę z przewagą zaledwie 0,351 sekundy.
Czołowa piątka jechała początkowo w niewielkich odstępach, potem jednak Wierzbicki i Czaczyk uciekli reszcie stawki. Walkę o najniższy stopień podium wygrał Bartosz Palusko, który pokonał Jacka Cichopka różnicą zaledwie 0,007 sekundy, a tylko ćwierć sekundy stracił do czwartego miejsca Jakub Glasse. Szósty był Przemysław Turek, a kolejne miejsca zajęli Krzysztof Bogusz i Krzysztof Siadkowski, których na mecie dzieliła niecała sekunda, oraz Marcin Siadkowski. Startująca gościnnie Karolina Pilarczyk popełniła falstart, a następnie nie zjechała na karę drive-through i została wykluczona z wyścigu.
W dwugodzinnym wyścigu Endurance w sobotę po południu wystartowały trzy pucharowe Mazdy MX-5. Pod koniec pierwszej godziny Marcin Fedder został uderzony BMW z innej klasy i Mazda numer 015 wycofała się z wyścigu. W tej sytuacji Krzysztof Bogusz, który miał jechać na drugiej zmianie, nie zasiadł za kierownicą swojego samochodu uszkodzonego na tyle mocno, że nie nadawał się do szybkiej naprawy przed niedzielnym sprintem. Mazda braci Przemysława i Radosława Turków także zaliczyła kontakt z barierą, ale powróciła na tor po błyskawicznej naprawie w alei serwisowej. Bartosz Palusko i Jakub Glasse ukończyli wyścig na drugim miejscu w klasie, ustępując jedynie prototypowi Radical i zajęli siódmą lokatę w klasyfikacji generalnej, a bracia Turek uplasowali się na trzeciej pozycji w klasie i trzynastej w klasyfikacji generalnej.
Do drugiego wyścigu pucharowego z pole position wystartował Jakub Glasse, co jest wynikiem zapisu regulaminowego mówiącego, że kierowcy którzy zajęli pozycje 1-5 w pierwszym wyścigu, do drugiego startują w odwróconej kolejności. Przez pierwsze dwa okrążenia czołowa piątka toczyła pasjonującą walkę o pierwsze miejsce, a pozycja lidera zmieniała się co chwila. Prowadzenie objął ruszający z piątego pola Nikodem Wierzbicki, ale Palusko i Czaczyk jechali tuż za nim.
Na czwartym okrążeniu Czaczyk wyprzedził Palusko i zaczął gonić lidera. Wyprzedził go na ósmym kółku i nie oddał prowadzenia aż do mety. Tymczasem Wierzbickiego ścigał Palusko, który na cztery okrążenia przed metą wyprzedził sobotniego zwycięzcę i przyjechał na metę na drugim miejscu.
Cała trójka do samego końca jechała w niewielkich odległościach od siebie i zmieściła się na mecie w niecałej sekundzie. Jacek Cichopek zajął czwarte miejsce, a Glasse był piąty.
Karolina Pilarczyk po starcie z końca stawki awansowała na siódmą pozycję sukcesywnie poprawiając swoje czasy i przez kilka okrążeń toczyła piękną walkę z Przemysławem Turkiem. W pewnym momencie wyprzedziła go, awansując na szóste miejsce. Na przedostatnim okrążeniu wypadła z toru i uderzyła w barierę, odpadając z wyścigu. Turek odzyskał szóstą lokatę, kończąc wyścig przed Krzysztofem Siadkowskim i Krzysztofem Boguszem, który w tym sprincie skorzystał z samochodu udostępnionego mu przez Marcina Siadkowskiego.
Konrad Czaczyk jest liderem punktacji pucharu Unitel Mazda MX-5 Cup Poland po dwóch pierwszych wyścigach.
Kolejna podwójna runda pucharu Unitel Mazda MX-5 Cup Poland odbędzie się w ostatni weekend czerwca, również na torze w Poznaniu.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: