
Toyota GR Yaris nadal dostępna w Polsce. Producent potwierdza
Toyota zdecydowała o przedłużeniu dostępności GR Yarisa do końca 2022 roku, w związku z wielką popularnością tego modelu na świecie. Sportowy hatchback odniósł ogromny sukces także w Polsce, a wszystkie egzemplarze przeznaczone na nasz rynek zostały już wyprzedane.
Choć GR Yaris to model o limitowanej liczbie egzemplarzy, kierowcy na całym świecie nie przestają dopytywać się o możliwość jego zakupu, a kolejne partie docierające do poszczególnych dystrybutorów rozchodzą się błyskawicznie.
W związku z tym Toyota Motor Corporation podjęła decyzję o przedłużeniu jego dostępności do końca 2022 roku, przy aprobacie twórcy serii GR, prezydenta Akio Toyody. Polska jest jednym z rynków, na których GR Yaris odniósł ogromny sukces, dlatego polscy klienci również będą mieli jeszcze okazję kupić ten samochód.
Początkowo na nasz rynek Toyota przeznaczyła 305 egzemplarzy. Przedsprzedaż GR Yarisa w Polsce rozpoczęła się 4 maja 2020 roku, a do uruchomienia produkcji 24 października 2020 roku polscy klienci zamówili aż 187 egzemplarzy, czyli ponad 60% pierwszej puli – bez obejrzenia auta na żywo czy jazdy próbnej.
GR Yaris powstał we współpracy inżynierów TOYOTA GAZOO Racing oraz Tommi Mäkinen Racing, partnera Toyoty w WRC. Jest to zupełnie nowy projekt, odrębny od Yarisa czwartej generacji. Auto zostało opracowane w technologii TNGA i powstało dzięki połączeniu platformy GA-B Yarisa i GA-C Corolli, co umożliwiło wyposażenie go w unikalny napęd na cztery koła GR-FOUR. Wiele uwagi poświęcono ograniczeniu masy i aerodynamice nadwozia.
Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 s za sprawą 261-konnego, turbodoładowanego silnika 1,6 l o trzech cylindrach. GR Yaris waży tylko 1280 kg, a jego stosunek masy do mocy wynosi 4,9 kg/KM. Maksymalna prędkość została ograniczona elektronicznie do 230 km/h.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?