1
1
Stało się to, czego wszyscy fani Top Gear bardzo się obawiali, a co zapowiadaliśmy już we wrześniu. Legendarny program motoryzacyjny znika z anteny, co oficjalnie podało BBC.
To naprawdę ostateczny i definitywny koniec Top Gear. Legendarnego, rozpoznawalnego na całym świecie programu motoryzacyjnego, który był nadawany od 46 lat. Powody tej decyzji BBC podało w swoim oficjalnym oświadczeniu:
Biorąc pod uwagę nadzwyczajne okoliczności, BBC podjęło decyzję o zakończeniu nadawania brytyjskiego programu w dającej się przewidzieć przyszłości. BBC pozostaje oddane Freddiemu, Chrisowi oraz Paddy’emu, którzy byli w samym sercu programu, od czasu jego renesansu w 2019 roku i jesteśmy podekscytowani nowymi projektami, które rozwijamy razem z każdym z nich. W niedalekiej przyszłości będziemy mieli więcej do powiedzenia na ten temat. Zdajemy sobie sprawę, że zakończenie programu będzie rozczarowaniem dla fanów, ale jest to obecnie najwłaściwsza decyzja.
Przedstawiciele BBC dodają również na koniec oświadczenia, że wszystkie inne aktywności pod szyldem Top Gear, pozostają niezagrożone. Chodzi zatem o czasopisma, serwisy internetowe oraz programy na licencji.
BBC's Top Gear motoring show will not return to screens for "foreseeable future" after accident involving host Freddie Flintoff https://t.co/xXcFLCNwvp
— BBC Breaking News (@BBCBreaking) November 21, 2023
Przypomnijmy, że pogłoski o końcu Top Gear pojawiały się już od dłuższego czasu, a wszystko za sprawą wypadku jednego z prowadzących na planie filmowym. Freddie Filtoff prowadził Morgana Super 3 na słynnym torze Top Gear – trójkołowy, ważący 635 kg pojazd o mocy 118 KM. Prezenter miał go rozpędzić do maksymalnej prędkości 210 km/h, przy której stracił panowanie nad pojazdem. Morgan przewrócił się, a Freddie nie miał nawet kasku, co kazało się ogromnym błędem w samochodzie z całkowicie otwartym nadwoziem.
Prowadzący przeżył, ale doznał licznych obrażeń twarzy i miał połamane żebra. Wypadek miał miejsce w grudniu 2022 roku, ale po raz pierwszy publicznie Filtoffa widziano dopiero we wrześniu i nie wyglądał on dobrze. Wiele wskazywało na to, że nie wróci on przed kamerę.
Początkowo jedynie wstrzymano kręcenie 34. sezonu Top Gear, licząc chyba na pełną rekonwalescencję prowadzącego. W międzyczasie jednak program opuściła reżyserka Claire Pizey oraz producent Chris Payne. Do tej pory mówiło się jednak, że powrót Top Gear jest możliwy, prawdopodobnie z innym prowadzącym oraz z mocno zaostrzonymi procedurami dotyczącymi bezpieczeństwa. Niestety dla fanów programu, uznano, że nie będzie to właściwy ruch.
Top Gear pojawił się na antenie BBC w 1977 roku i był zwykłym programem motoryzacyjnym, gdzie schludnie ubrani prezenterzy przekazywali wiele pożytecznych informacji na temat samochodów, pomagając widzom w ewentualnym zakupie pojazdu. Sporo zmieniło się wraz z pojawieniem się w programie Jeremiego Clarksona w 1988 roku, którego o wiele bardziej żywy i często humorystyczny sposób prezentowania samochodów, przyczynił się do dużego wzrostu oglądalności.
Prawdziwa rewolucja nadeszła w 2002 roku, gdy zadebiutował zupełnie nowy format Top Gear, stworzony przez Jeremiego Clarksona i Andy’ego Wilmana. To był Top Gear jakiego dobrze znamy i jaki zdobył ogromną widownię na całym świecie, którą szacowano nawet na 300 milionów. Program święcił triumfy, aż do skandalu, jaki miał miejsce w 2015 roku. Gdy ekipa po całym dniu zdjęciowym pojechała do hotelu, Clarkson miał być wyjątkowo zdenerwowany, że kuchnia została już zamknięta i pozostała jedynie zimna płyta. Miał oskarżać o niedopilnowanie tego jednego z producentów, którego zwyzywał i miał uderzyć. BBC, która przez lata tolerowała wiele wybryków Clarksona, zdecydowała się nie przedłużać z nim kontraktu.
Jeremy Clarkson znów straci pracę przez własną głupotę? Amazon chce skasować The Grand Tour
Razem z nim odeszli współprowadzący, czyli Richard Hammond oraz James May, tworząc później program The Grand Tour dla Amazona. BBC natomiast zatrudniło aż sześciu nowych prowadzących, w tym gwiazdę „Przyjaciół” Matta LeBlanca, legendę Nurburgringu Sabine Schmitz, czy też popularnego dziennikarza motoryzacyjnego Chrisa Harrisa. Próba wejścia w buty legendarnego trio, starając się jednocześnie stworzyć coś nowego, nie wyszły najlepiej. Rok 2019 oznaczał kolejny restart, w którym Chris Harris występował razem z Paddym McGuinnessem oraz Freddiem Filtoffem. Kolejne odświeżenie programu okazało się udane i Top Gear znów stał się jednym z najważniejszych programów BBC.
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx.Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx.Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx.Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx.Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Komentarze: