Tesla obniża zasięg swojego modelu, ale za to podnosi cenę
Niedawno pisaliśmy o tym, że Elon Musk ogłosił nagłe wycofanie się z Modelu S w wersji Plaid+, a teraz w ofercie marki doszło do kilku zastanawiających „poprawek”.
Tesla za sprawą swojego założyciela, wielokrotnie wykonywała zaskakujące ruchy, które nie zyskiwały jej przychylności klientów. Często można było odnieść wrażenie, że były one efektem „urealniania” pewnych pierwotnych zapewnień Elona Muska. Najnowszym zaskoczeniem było anulowanie Modelu S Plaid+, ponieważ Plaid bez plusa okazało się „wystarczająco szybkie”.
Tesla Model S Plaid+ anulowana! Elon Musk znowu zmienił zdanie
Teraz z kolei zmniejszono oficjalny zasięg Modelu S Long Range. Różnica jest co prawda symboliczna, ponieważ spadł on tylko z 663 do 652 km, ale i tak warta odnotowania. Przypomina bowiem kontrowersje sprzed dwóch lat, kiedy część właścicieli zauważyła znaczący spadek zasięgu po aktualizacji. Zarzucano wtedy producentowi, że programowo ograniczył użyteczną część baterii, żeby zapobiec pożarom wadliwej serii akumulatorów. Każdy inny producent przyznałby się do błędu i zorganizował akcję serwisową, ale Tesla której zdarzało się balansować na granicy bankructwa, raczej nie brała takiej możliwości pod uwagę. Tym razem zmniejszenie zasięgu wynika prawdopodobnie również ze zmniejszenia użytecznej pojemności baterii, zapewne w celu poprawy jej żywotności.
Tesli nie kupisz już za bitcoiny, bo to „nieekologiczne”
Przy okazji podniesiono też cenę Modelu S Plaid – z 529 990 zł do 569 990 zł. Po wycofaniu się z Plaid+ uznano, że równie dobrze można podbić cenę, skoro i tak nie będzie droższej wersji? Bardzo możliwe. Przypominamy jednak, że w październiku 2020 roku informowaliśmy, iż odmiana Plaid jest już w polskim cenniku i kosztuje 609 990 zł. Z tą różnicą, że wtedy miała mieć 1100 KM, czyli tyle ile nieogłoszona jeszcze na tamten dzień Plaid+. Sami widzicie, że producent sam chyba nie jest pewien swego i co chwile dokonuje jakichś zmian w ofercie.
Tesla obniża ceny swoich modeli. Firma boi się, że nie spełni zobowiązania?
Ostatnia z niedawnych modyfikacji w gamie jest niezwykle błaha, ale kolorytu dodaje jej jak zwykle wypowiedź Elona Muska. Chodzi o usunięcie z Modelu Y regulacji podparcia lędźwiowego. Skąd taka decyzja? Według założyciela Tesli nikt z tej funkcji nie korzysta, więc nie ma sensu jej oferować. Rozumiemy, że w pozostałych modelach sytuacja jest odwrotna i tam właściciele regulują podparcie lędźwiowe? Tak samo jak w niemal wszystkich samochodach na rynku, bo prawie w każdym znajdziemy taką regulację? Tylko właściciele Modelu Y mają do niej awersję? Logika godna Elona Muska.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP