
Ten producent za każdy sprzedany samochód sadzi jedno drzewo! Zgadniesz, kto w ten sposób dba o środowisko?
Produkcja aut hybrydowych i elektrycznych już nie wystarcza. Coraz więcej producentów samochodów angażuje się w działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, mające na celu zminimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko w swojej działalności biznesowej. Pewien producent za każdy sprzedany samochód sadzi jedno drzewo! Zgadniesz, kto w ten sposób dba o środowisko?
Z okazji Międzynarodowego Dnia Różnorodności Biologicznej, który obchodzony jest 22 maja, Škoda prezentuje projekty, które wspiera w celu zachowania bioróżnorodności w otoczeniu swoich fabryk na całym świecie. Czeski producent angażuje się w działania mające na celu zminimalizowanie negatywnego wpływu na środowisko w swojej działalności biznesowej w ramach strategii Green Future. Škoda kieruje się również misją środowiskową Grupy Volkswagen „goTOzero”.
Jeden samochód, jedno drzewo
Škoda wspiera ponowne zalesianie terenów. W Czechach marka sadzi drzewa w ilości odpowiadającej sprzedanym pojazdom na terenie tego kraju od 2007 roku. Od początku kampanii do końca 2021 roku firma posadzi łącznie 1 010 000 drzew. Odpowiada to obszarowi wielkości 347 boisk piłkarskich lub 227 hektarów nowego lasu. W 2020 roku zasadzono 83 249 drzew – dokładnie tyle samochodów Škoda dostarczyła czeskim kierowcom w ubiegłym roku. W ramach inicjatywy „Jeden samochód, jedno drzewo” producent samochodów posadził w Karkonoskim Parku Narodowym 44 500 sztuk jodły pospolitej, 102 450 buków, 7 600 sadzonek klonu, 14 350 sadzonek innych drzew liściastych i 150 modrzewi.
W tym roku Škoda oprócz drzew będzie także wspierać sadzenie krzewów, które mają zasadnicze znaczenie dla bioróżnorodności. Ponadto producent samochodów zapewnia do 5 % całkowitej kwoty dotacji wypłaconej na utrzymanie drzew, a tym samym na promowanie zrównoważonego rozwoju.
Ochrona owadów i zwierząt
Trzy fabryki Škody w Czechach znajdują się na obszarach, które zapewniają siedlisko wielu gatunkom owadów i zwierząt. Tereny te obejmują ponad 1400 drzew, prawie 100 000 m² roślin kwitnących i ponad 27 000 m² żywopłotów i krzewów. Przy głównej fabryce w miejscowości Mladá Boleslav ŠKODA uprawia 22 000 m² łąk, a w Vrchlabí w czterech ulach żyje 240 000 pszczół miodnych latem i 60 000 zimą.
Przy fabryce w Aurangabad w Indiach czeski producent w 2019 roku założył Park Tlenowy i od tego czasu posadzono tam 25000 drzew. Dostarczają one 3250 ton tlenu rocznie i pochłaniają do 600 ton dwutlenku węgla. Specjalne gniazda zapewniają dodatkowe siedliska dla różnych gatunków ptaków. W szczególnie suchych regionach wokół fabryk a Aurangabad i Pune w stanie Maharasztra producent wspiera kolejny projekt – posadzono tam 27 000 drzew, założono pięć modelowych farm i przeszkolono 100 osób do zarządzania nimi. Dzięki temu poprawiła się dostępność wody i warunki uprawiania ziemi w regionie.
Škoda wraz z Fundacją Ochrony Roślin Namorzynowych i Morskich (MMBCF) w Indiach jest również zaangażowana w projekt, którego celem jest zasadzenie i uprawa ponad 580 000 drzew namorzynowych do 2027 roku. Pomoże to chronić życie morskie i zapobiegać erozji wybrzeża.
Strategia Green Futre
Od 2012 roku Škoda działa w kwestii zrównoważonego rozwoju realizując strategię Green Future i konsekwentnie dąży do zminimalizowania wpływu swojej działalności biznesowej na środowisko. Producent samochodów określił trzy filary tej strategii: „GreenProduct” zajmuje się rozwojem pojazdów, które są przyjazne dla środowiska – pod względem materiałów, możliwości recyklingu i zużycia paliwa. Dzięki „GreenRetail” marka promuje zrównoważone działania w swoich salonach i warsztatach. „GreenFactory” łączy wszystkie działania, które pomagają oszczędzać zasoby podczas produkcji. W fabrykach stale mierzone i redukowane jest zużycie energii i wody, a także ilość odpadów przypadająca na wyprodukowany pojazd, w tym emisje CO2 i lotnych związków organicznych (LZO).
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz