
Targi IAA Mobility w Monachium 2021 dobiegły końca. Czym zaskoczyli nas producenci?
Tegoroczne IAA Mobility Munich Motor Show odbyło się pod hasłem „Co nas będzie napędzać”.
Targi IAA Mobility w Monachium 2021 były pierwszym, tak dużym wydarzeniem w branży motoryzacyjnej w Europie po przerwie związanej z pandemią koronawirusa. Wzięło w nich udział ponad 500 wystawców z ponad 25 krajów świata. Wśród nich takie samochodowe marki jak: Audi, BMW, Mini, Mercedes, Ford, Cupra, Dacia, Genesis, Hyundai, Kia, Porsche, Renault, Rolls-Royce, Smart, Volkswagen, Polestar czy NIO.
Czym zaskoczyli nas producenci? Które koncepty najbardziej zapadły nam w pamięć i nie możemy się doczakać aż wyjadą na drogi?
Volkswagen ID.LIFE
Podczas Międzynarodowych Targów Motoryzacyjnych IAA Mobility w Monachium Volkswagen zapowiedział, że do 2025 roku do gamy modeli z rodziny ID. dołączy małe auto. Jak może wyglądać najmniejszy model z rodziny ID. pokazuje koncepcyjny crossover – ID.LIFE.
Koncepcyjny Mercedes EQG
Koncepcyjny Mercedes EQG jest zapowiedzią tego, do czego będzie zdolny Mercedes-Benz Klasy G z napędem akumulatorowo-elektrycznym. I choć to tylko koncept, to trzeba przyznać, że sprawia wrażenie gotowego do produkcji.
BMW i Vision Circular
BMW i Vision Circular stanowi zapowiedź elektrycznego pojazdu przyszłości, wytworzonego w całości z materiałów pochodzących z recyklingu. Tak, dobrze czytacie, w całości. Przedstawiciele marki przekonują, że nawet akumulatory da się tak wykonać.
Porsche Mission R
Mission R kryje w sobie dwa silniki elektryczne – przedni ma 435 KM, a tylny – 653 KM. W tak zwanym trybie kwalifikacyjnym dostarczają do 1088 KM. Efekt? Tylnonapędowe Porsche w trybie kwalifikacyjnym od 0 d 100 km/h rozpędza się mniej niż 2,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna to ponad 300 km/h. W trybie wyścigowym, kierowca ma do dyspozycji 680 KM.
Mercedes EQE
Mercedes EQE to elektryczny odpowiednik Klasy E, który jest bardzo blisko spokrewniony z modelem EQS. EQE na rynku samochodów elektrycznych ma rywalizować między innymi z Teslą Model S czy przyszłym Audi A6 e-tron.
Audi GrandSphere
Ten samochód koncepcyjny jest już drugim z trzech aut, które nakreślają wizję przyszłości, którą podąży Audi, aby samochód był jeszcze bliżej człowieka. W przyszłości to samochód ma się opiekować człowiekiem, a nie człowiek samochodem.
Cupra UrbanRebel Concept
Cupra zaprezentowała UrbanRebel Concept, który przedstawia jako buntowniczą interpretację miejskiego samochodu elektrycznego. I trzeba przyznać, że to naprawdę bardzo buntownicza interpretacja miejskiego autka.
Smart Concept #1
Smart zaprezentował koncepcję, która zapowiada przyszłość elektrycznych pojazdów marki. I choć Smart kojarzy się z maleńkimi samochodzikami, to Concept #1 wcale taki nie jest.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?