Szykuje się remont Alei Jerozolimskich. Kierowcy będą mogli korzystać tylko z jednego pasa ruchu!
Czas na zmiany, które z pewnością nie zadowolą kierowców. Warszawski ratusz przedstawił swoją wizję zmian w Alejach Jerozolimskich - jeden pas ruchu w każdym kierunku, buspas, drogi rowerowe i dużo zieleni. Warszawa ma stać się drugą Kopenhagą. Co jeszcze zmieni remont Alei Jerozolimskich?
Remont Alei Jerozolimskich, czyli Nowe Centrum Warszawy
Planowane zmiany są częścią większego projektu – budowy Nowego Centrum Warszawy, którego celem jest uczynienie centrum miasta bardziej przyjaznym rowerzystom i pieszym. Remont Alei Jerozolimskich odbędzie się przy okazji planowanego na lata 2023-2027 remontu kolejowej linii średnicowej, prowadzonego przez PKP PKL. Zmiany czekają tez Marszałkowską, rondo Dmowskiego czy rondo de Gaulle’a. Michał Olszewski, zastępca prezydenta Warszawy, przekonuje:
To szansa, żeby zmienić wygląd Alej Jerozolimskich. Zależy nam, aby przywrócić charakter sprzed wojny. Odbudowane po wojnie ulice mają charakter arterii, co nie sprzyja miejskiemu klimatowi.
Remont Alei Jerozolimskich – jakie zmiany czekają kierowców?
Kierowcy raczej nie będą zadowoleni z planowanych przez ratusz zmian. Na odcinku od Marszałkowskiej do Nowego Światu będą mogli korzystać tylko z jednego pasa ruchu w obu kierunkach. Zmiany dotkną również parkujących. Po przebudowie powstaną zatoki postojowe, gdzie będzie można parkować tylko równolegle, co znacząco zmniejszy liczbę miejsc parkingowych.
Zgodnie z założeniami, Aleje po przebudowie będą miały szersze chodniki z miejscem na ogródki gastronomiczne. Pojawi się więcej zieleni, wrócą drzewa posadzone w czterech rzędach, tak jak to wyglądało przez II wojną światową. Po obu stronach ulicy pojawią się szerokie, 3-metrowe ścieżki dla rowerów. Jezdnia będzie miała dwa pasy ruchu w każdym kierunku, w tym jeden przeznaczony dla autobusów oraz taksówek i jeden przeznaczony dla samochodów.
W związku z planowanymi zmianami, słynna warszawska palma, w porozumieniu z autorką Joanną Rajkowską, zostanie przeniesiona w inne miejsce.
Prezydent Warszawy, Rafał Trzaskowski, zapewnia:
Dzięki budowie Nowego Centrum Warszawy stolica przejdzie metamorfozę podobną do tej, którą mają już za sobą takie europejskie metropolie jak Kopenhaga czy Sztokholm. Wprowadzamy rozwiązania, które pogodzą oczekiwania pieszych, kierowców, rowerzystów i przedsiębiorców. A to wszystko po to, żeby miasto, które do tej pory było idealnym miejscem do pracy, stało się również idealnym miejscem do życia.
Prace remontowe mają zakończyć się w latach 2027-2028 – po modernizacji linii średnicowej. Jednak dyrektor ZDM przekonuje, że pierwsze efekty mieszkańcy Warszawy zobaczą już w połowie remontu tuneli PKP, czyli w latach 2024-2025.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI