
Szybciej przejedziemy przez Podlasie. Via Carpatia wydłuży się o kolejne kilometry
To kolejne 25 kilometrów Via Carpatii, międzynarodowego korytarza transportowego łączącego państwa bałtyckie, poprzez Białystok, Lublin i Rzeszów, z południem Europy.
Via Carpatia to kluczowy, liczący kilka tysięcy kilometrów korytarz transportowy łączący Europę Północną i Południową.
Na terenie Polski w skład szlaku drogowego Via Carpatia wchodzą odcinki dróg ekspresowych S61, S16, S19 pomiędzy miejscowościami Budzisko, Suwałki, Ełk, Białystok, Lublin, Rzeszów, Barwinek. Droga będzie docelowo przebiegać przez teren pięciu województw – podlaskiego, warmińsko-mazurskiego, mazowieckiego, lubelskiego i podkarpackiego.
Via Carpatia wydłuży się o kolejne kilometry
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na projekt i budowę części trasy Via Carpatia biegnącej przez Podlasie. To finalizacja dwóch z dziesięciu przetargów dotyczących budowy S19 w województwie podlaskim. Pierwszy dotyczy projektu i budowy 9 kilometrów łączących Haćki i Bielsk Podlaski, a drugi 15,9 kilometra łączących Boćki i Malewice.

Co warte podkreślenia, 9 kilometrów łączących Haćki i Bielsk Podlaski spełni jednocześnie rolę obwodnicy Bielska, która pozwoli wyprowadzić ruch tranzytowy z centrum miasta. W ramach zadania powstanie też siedem wiaduktów, dwanaście przejść dla zwierząt i Obwód Utrzymania Drogowego. Drugi odcinek, Boćki-Malewice, poza jezdnią zyska także 10 wiaduktów i sześć przejść dla zwierząt.
Obecnie w realizacji jest 81 kilometrów podlaskiego odcinka Via Carpatia, a na podpisanie umów czekają jeszcze dwa fragmenty: Bielsk Podlaski - Boćki i Malewice - Chlebczyn. Wszystkie trasy, których dotyczą wspomniane przetargi, zostaną wybudowane jako dwujezdniowa droga ekspresowa przystosowana do obciążeń 11,5 tony na oś.
Źródło informacji: GDDKiA, opracowanie własne
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?