SUV z dużym bagażnikiem, aranżacja, akcesoria – Discovery Sport
SUV z dużym bagażnikiem - który model najlepszy, nowe rozwiązania w Discovery Sport i na co patrzeć oprócz litrażu. Dowiedz się, jak wygląda idealny bagażnik!
SUV z dużym bagażnikiem – jak znaleźć idealny model?
Zapotrzebowanie na SUV-y z dużymi bagażnikami rośnie nie tylko w naszym kraju. Bez wątpienia polubił je cały świat. Tendencje te oczywiście nie uchodzą uwadze producentów. Wielu z nich stara się wychodzić naprzeciw wymaganiom kierowców, stale ulepszając swoją gamę. Niestety, nie każdy bagażnik, który wygląda na duży, jest także pojemny i praktyczny. Faktyczna użyteczność przestrzeni ładunkowej zależy bowiem nie tylko od litrażu. Pod uwagę warto wziąć jeszcze kilka czynników.
Wymiary bagażnika
Wymiary bagażnika to kluczowy parametr. Sama pojemność wyrażona w litrach nie wystarcza, aby wyobrazić sobie jego realną ładowność. Ten odważny wniosek znajduje potwierdzenie w praktyce. W końcu identyczną pojemność tylnej części auta da się uzyskać za pomocą różnych zestawów wymiarów. Co na to producenci? Chcąc połączyć niską linię dachu z dużą objętością bagażnika tworzą SUV-y coraz szersze i coraz dłuższe. Czy jednak duży bagażnik w SUV-ie musi się łączyć z nadzwyczajnie dużymi wymiarami zewnętrznymi?
Aby znaleźć odpowiedź na to pytanie, warto byłoby spróbować znaleźć optymalne wymiary samochodu, a potem spróbować wykorzystać dostępną przestrzeń jak najefektywniej. Na szczęście zrobił to już Land Rover, a efekty widzimy w projekcie wszechstronnego Discovery Sport. W ten sposób powstał pojazd wykorzystujący do maksimum przestrzeń ładunkową. Mierzy on niespełna 4,6 m, co długością plasuje go gdzieś pomiędzy kompaktowymi hatchbackami, a ich wersjami kombi. Przerasta je jednak swoją szerokością, rozstawem osi, ale przede wszystkim wysokością. Takie proporcje pozwalają na całkiem wygodne parkowanie. Nie dość, że Discovery Sport z łatwością mieści się na krótkich miejscach parkingowych, to jeszcze wysoka pozycja za kierownicą i wypłaszczona maska pozwalają na bardzo efektywną obserwację otoczenia. Dużo miejsca udało się wygospodarować na tylnej kanapie, ale szczególnie imponujący jest bagażnik. Dzięki dużej wysokości nadwozia i poziomej linii dachu jest on wyjątkowo wysoki, przez co tym łatwiej zmieścić w środku zarówno zwykle walizki, jak i duże akcesoria sportowe lub elementy wyposażenia domu. Standardowo bagażnik ma długość 967 mm i szerokość 1323 mm. To całkiem sporo, ale kiedy uświadomimy sobie, że w bagażniku Discovery Sport walizki możemy ustawiać pionowo, a nie jak w wielu samochodach – “na leżąco” – wartości te stają się wręcz imponujące.
Projektanci DISCOVERY SPORT nie poprzestali jednak na tym. Pakowny SUV od Land Rovera posiada także przesuwaną kanapę z regulacją pochylenia oparć. Dzięki temu rozwiązaniu użytkownik może powiększyć bagażnik o znaczną część przestrzeni wykorzystywanej standardowo przez siedzenia. Jeśli nie wybraliśmy wariantu 7-osobowego, do dyspozycji będziemy mieli także schowek pod podłogą bagażnika, do którego uda się zmieścić mniejszą walizkę kabinową. Opcji aranżacji tylnej części auta jest jednak znacznie więcej.
Liczne możliwości aranżacji
Część modeli pozwala użytkownikom samodzielnie gospodarować przestrzenią ładunkową. Dzięki możliwości składania, przesuwania i wyjmowania tylnych siedzeń, uzyskanie ogromnej ilości dodatkowego miejsca nie jest trudne. Co SUV powinien oferować w tym zakresie?
Projektanci DIscovery Sport poświęcili szczególną uwagę zapewnieniu użytkownikom wielu możliwości aranżacji przestrzeni. Dzięki temu jest to świetne auto rodzinne, a gdy zachodzi taka potrzeba, także pełnoprawny samochód wyprawowy.
W wariancie 7 osobowym podróżując z kompletem pasażerów będziemy mieli do dyspozycji niewielką przestrzeń bagażową, ale 2 tylne fotele można jednak z łatwością złożyć, zwalniając miejsce w bagażniku. Z kolei 3 siedzenia ze środkowego rzędu da się niezależnie składać i — o czym już wspomnieliśmy — przesuwać. W efekcie możliwe jest uzyskanie dowolnej konfiguracji tych foteli, a tym samym zwiększenie przestrzeni ładunkowej aż o 1637 litrów względem 7-osobowego układu.
Akcesoria zwiększające funkcjonalność
Bagażnik o idealnych wymiarach to dopiero połowa sukcesu. Aby móc w pełni wykorzystać potencjał użytecznej przestrzeni ładunkowej, należy wyposażyć pojazd w odpowiednie akcesoria.
Jeśli samochód ma dobrą nośność dachową i uciąg – użytkownika ograniczać może już jedynie własna kreatywność. Rynek oferuje bowiem wiele praktycznych produktów zwiększających możliwości bagażników. Na właścicieli Discovery Sport oraz innych aut marki Land Rover czeka oferta obejmująca m.in. ściany grodziowe, organizery, ochraniacze, a także okładziny antypoślizgowe pozwalające na przykrycie zarówno dna bagażnika, jak i złożonych siedzeń.
Dzięki tym produktom podróżowanie autem staje się znacznie prostsze, a zachowanie porządku możliwe jest nawet w czasie dalekich wyjazdów. Co istotne, możemy wybrać także poprzeczki dachowe i dedykowany boks dachowy lub uchwyty do przewozu rowerów czy sprzętu sportowego. Dzięki temu Discovery Sport w podróż zabierze nie tylko 7 osób, ale także spory bagaż.
Coraz więcej zwolenników zdobywają również akcesoria pomocne w przewożeniu zwierząt. Czy warto w nie zainwestować? Co w tej kwestii ma do powiedzenia Land Rover?
Bagażnik a zwierzęta
Nasi czworonożni przyjaciele potrzebują komfortu podczas podróżowania autem nie mniej niż ludzie. Na szczęście istnieje mnóstwo praktycznych produktów, które mogą zapewnić im wygodną i bezpieczną jazdę. Warto zwrócić szczególną uwagę na rozwiązania takie jak:
- miski zapobiegające wylewaniu się wody,
- transportery,
- przegrody i siedziska,
- kamery pozwalające na stałą obserwację zwierząt,
- rampy ułatwiające niewielkim czworonogom wchodzenie do bagażnika i wychodzenie z niego.
Oczywiście nie tylko w interesie zwierzaków jest korzystanie z akcesoriów tego typu. To kolejny skuteczny sposób na utrzymanie porządku w aucie, a w tym nasi czworonodzy niestety rzadko pomagają.
Znalezienie SUV-a wykorzystującego przestrzeń ładunkową z maksymalną efektywnością to nie lada wyzwanie. Land Rover pokazuje jednak, że możliwe jest połączenie terenowych właściwości, pewności prowadzenia i dużej praktyczności wnętrza. Co więcej, opakowuje to w charakterystyczną dla marki minimalistyczną stylizację i uzupełnia luksusowym wyposażeniem oraz materiałami.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: