
Sukces polskiej ekipy w Le Mans w liczbach
Reprezentujący barwy polskiego zespołu Inter Europol Competition, Kuba Śmiechowski, Alex Brundle i Renger van der Zande. zajęli znakomite piąte miejsce w klasie LMP2, w wyścigu 24h Le Mans i dziesiąte w klasyfikacji generalnej.
89. edycja francuskiego klasyka wystartowała w sobotę o godzinie 16.00 i przez kilka pierwszych godzin stała pod znakiem bardzo trudnych i zmiennych warunków. Na mokrej nawierzchni co chwila dochodziło do kolizji i wypadków. Załoga polskiego zespołu, po starcie z 22. pola (17. w klasie) skutecznie unikała niebezpieczeństw. Od początku imponowała szybkim, a jednocześnie rozsądnym tempem. Skutecznie realizowana strategia pozwoliła stopniowo awansować w klasyfikacji. Po 24 godzinach ścigania załoga #34 osiągnęła na mecie wynik marzeń.
Kuba Śmiechowski, Alex Brundle i Renger van der Zande w barwach polskiego zespołu Inter Europol Competition zajęli znakomite piąte miejsce w klasie LMP2, w wyścigu 24h Le Mans i dziesiąte w klasyfikacji generalnej. Oto wybrane liczby obrazujące skalę wyścigu, a także wysiłek zespołu:
3 miejsce zajęli Kuba Śmiechowski, Alex Brundle i Renger van der Zande w klasyfikacji LMP2 wśród załóg zgłoszonych do sezonu Mistrzostw Świata Endurance;
3:30,908 to wynik uzyskany przez Alexa Brundle podczas sesji kwalifikacyjnej;
3:31,663 to najlepszy czas załogi #34 uzyskany podczas wyścigu przez Rengera van der Zande na okrążeniu 322;
4 start w WEC zaliczył zespół podczas wyścigu 24h Le Mans;
5 miejsce zajmuje zespół w klasyfikacji WEC;
12 miejsc zyskała załoga Inter Europol Competition podczas wyścigu – to największy progres spośród wszystkich samochodów w klasie LMP2;

15 samochodów nie ukończyło wyścigu;
22 pole startowe wywalczyła załoga #34 w klasyfikacji generalnej;
24 komplety opon zużyto podczas wyścigu, w tym jeden komplet opon deszczowych, reszta to slicki;
25 osób pracowało na sukces zespołu w garażu i na paddocku podczas wyścigu;
30 punktów do mistrzostw świata zdobył zespół, zajmując 3 miejsce;
34 pit stopy zaliczyła załoga #34 podczas wyścigu;

36 to numer garażu, który przydzielono zespołowi Inter Europol Competition;
38 zakrętów znajduje się na torze Circuit de la Sarthe;
61 załóg wystartowało do wyścigu;
67 punktów ma zespół Inter Europol Competition w WEC po 4 wyścigach, na 2 wyścigi przed końcem sezonu;
89 edycja Le Mans odbyła się w miniony weekend;
98 lat temu, w roku 1923 wyścig 24h Le Mans odbył się po raz pierwszy;
183 kierowców stanęło na starcie wyścigu;
325,8 km/h to maksymalna szybkość uzyskana przez Rengera van der Zande na okrążeniu 347 – to najlepszy wynik spośród wszystkich samochodów LMP2;
3 563 litrów paliwa zużyła Oreca #34 podczas całego tygodnia w Le Mans, łącznie z sesją testową tydzień wcześniej;
4 905 km pokonała załoga zespołu Inter Europol Competition podczas wyścigu;
50 000 widzów oglądało wyścig na żywo w związku z ograniczeniami spowodowanymi pandemią.
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz