Specjalne opony dla samochodów elektrycznych? Pirelli wprowadza opony z indeksem HL
Włoska firma Pirelli jest kojarzona ze sportowych opon, które trafiają do bolidów Formuły 1, ale też tych zwyczajnych z wyższej półki, które zazwyczaj „noszą” supersamochody. Słynna oponiarska firma idzie z duchem czasu i przygotowała specjalne opony dla samochodów elektrycznych. Czym się wyróżniają?
Pirelli wprowadza na rynek swoje pierwsze opony z indeksem nośności „HL”, nośności High Load. Jest to nowy rodzaj opon dedykowany głównie dla samochodów elektrycznych, hybrydowych, a także tych typu SUV. Tego rodzaju pojazdy są zazwyczaj cięższe ze względu na dodatkowe akumulatory, a nowe opony Pirelli zostały zaprojektowane tak, by zapewnić wysoki komfort prowadzenia pojazdu i niższy opór toczenia.
Nowy typ opon posiada indeks HL (high load – wysokie obciążenie) na ścianie bocznej, by wskazać na ich zdolność utrzymania 20% większej masy w porównaniu do standardowych opon, a także 6-9% większej masy niż opony z indeksem XL tego samego rozmiaru.
Luksusowy elektryczny sedan, Lucid Air będzie pierwszym pojazdem, który zostanie wyposażony w nowe opony HL Pirelli. Samochód będzie produkowany i sprzedawany w Stanach Zjednoczonych już w tym roku, a dedykowane dla niego opony Pirelli P Zero będą dostępne w następujących rozmiarach: HL 245/35R21 99 Y XL na przedniej osi oraz HL 265/ 35 R21 103 Y XL na tylnej osi. Zgodnie ze strategią Pirelli „Perfect Fit”, opony P ZERO dla samochodu Lucid Air zostały stworzone we współpracy z producentem samochodu, by w pełni sprostać wymaganiom jakości. W celu umożliwienia identyfikacji tego konkretnego modelu stworzonego dla amerykańskiego producenta, opony będą posiadać na bokach oznaczenie „LM1”.
Lucid Air ma być jednym z największych konkurentów dla Modelu S Tesli oraz elektrycznych Mercedesów, co bezpośrednio wskazuje, że jedna z jego największych zalet sprowadza się do aerodynamiki oraz zasięgu na jednym ładowaniu, w którym same opony mają sporo do powiedzenia.
Te zrobione na zamówienie opony P ZERO będą wspierane przez technologie Elect i PNCS Pirelli. Pirelli Elect oferuje niższy opór toczenia w celu zwiększenia zasięgu oraz zmniejszony hałas dla maksymalnego komfortu. Technologia Pirelli Elect zakłada sprostanie wymaganiom elektrycznej skrzyni biegów oraz strukturę zdolną do utrzymania masy zestawu akumulatorów. Dodatkowo, opona w tej technologii wykonana jest ze specjalnej mieszanki materiałów zapewniającej przyczepność. Aby jeszcze bardziej zwiększyć komfort wnętrza, technologia PNCS składająca się ze specjalnego materiału dźwiękochłonnego umieszczonego w oponie pomaga stłumić wibracje powietrza, które mogłyby dostać się do wnętrza pojazdu. Korzyści płynące z tego systemu można odczuć zarówno na zewnątrz, jak i w środku samochodu.
Najnowsze
-
BMW Skytop – limitowany luksusowy roadster na specjalne zamówienie
BMW Skytop to najnowszy, ściśle limitowany model niemieckiej marki, który zadebiutował na imprezie Concorso d'Eleganza Villa d'Este 2024 na jeziorem Como. Pierwotnie, BMW nie miało w planach produkcji seryjnej, jednak pozytywny odzew publiczności zmienił decyzję. -
Prototyp Renault Twingo zaprezentowany w Paryżu
-
Mini Hatch po kuracji u AC Schnitzer
-
Audi A3 Sportback TFSI e
-
Lexus ES obchodzi 35. urodziny – opis modelu i dane techniczne