
Škoda wydłuża cykl życia akumulatorów. Do czego mogą służyć, gdy już nie nadają się do auta?
Rozwiązanie czeskiego producenta umożliwia magazynowanie zielonej energii, którą można następnie wykorzystać do szybkiego i elastycznego ładowania pojazdów elektrycznych. Sercem systemu magazynowania energii są akumulatory, które były wcześniej instalowane w elektrycznej Škodzie Enyaq iV lub modelach hybrydowych typu plug-in.
Škoda przedstawia inteligentny system magazynowania energii elektrycznej, który będzie opierał się na akumulatorach pochodzących z modeli elektrycznych oraz hybryd typu plug-in marki. Akumulatory, które nie mogą być już wykorzystane w samochodach, bardzo dobrze sprawdzą się jako stacjonarne magazyny, które będą składowały zieloną energię, wytworzoną na przykład poprzez panele fotowoltaiczne. Wydłuży to ich cykl życia do 15 lat i skutecznie zmniejszy ich ślad węglowy. Rozwiązanie czeskiego producenta umożliwia magazynowanie zielonej energii, którą można następnie wykorzystać do szybkiego i elastycznego ładowania pojazdów elektrycznych.
Škoda prowadzi projekt we współpracy z czeską firmą technologiczną IBG. Po udanym etapie pilotażowym w Pradze, innowacyjne jednostki magazynowania energii są teraz dostępne dla autoryzowanych dealerów czeskiego producetna. Do tej pory otrzymano 160 zamówień w przedsprzedaży od dealerów w Czechach, Niemczech, Holandii i Słowacji. Wyprodukowany we współpracy z IBG system magazynowania energii może pomieścić do 20 akumulatorów z hybrydowych modeli plug-in, każdy o mocy 13 kWh, lub pięć akumulatorów o pojemności 82 kWh z elektrycznego SUV-a Enyaq iV. System ma łączną pojemność do 328 kWh, co może być wykorzystane do zasilania stacji szybkiego ładowania o mocy przesyłowej do 150 kW.

System magazynowania energii może tymczasowo przechowywać nadwyżkę zielonej energii elektrycznej, która jest generowana na przykład przez systemy fotowoltaiczne dealerów Škody. Ta energia elektryczna może być następnie wykorzystana w dowolnym momencie z pełną mocą przesyłową, niezależnie od pogody lub aktualnego obciążenia lokalnej sieci energetycznej. System magazynowania energii można skalować w górę lub w dół, a moduły akumulatorów można w razie potrzeby wymienić w kilku prostych krokach. W nadchodzących latach będzie można zbudować ponad 4000 takich zrównoważonych bloków energetycznych.
Drugi cykl życia wydłuża żywotność akumulatorów nawet do 15 lat
Sercem systemu magazynowania energii są akumulatory, które były wcześniej instalowane w elektrycznej Škodzie Enyaq iV lub modelach hybrydowych typu plug-in. W przypadku pierwszych jednostek nowego systemu magazynowania zostaną użyte akumulatory z pojazdów testowych i przedprodukcyjnych; później drugiemu cyklowi życia można będzie poddać ogniwa z używanych pojazdów z produkcji seryjnej. Doświadczenie z projektu pilotażowego pokazuje, że pojemność akumulatorów w stacjonarnych systemach magazynowania spada o około 2% rocznie. W ten sposób system wydłuża żywotność akumulatorów nawet do 15 lat, znacznie poprawiając ich ślad węglowy. Pod koniec drugiego cyklu życia Škoda obiecuje, że podda ogniwa recyklingowi w kontrolowanym procesie. Odzyskane surowce zostaną następnie wykorzystywane do produkcji nowych akumulatorów.
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz