Škoda Karoq po liftingu – pięć silników do wyboru i eko wnętrze. Co się zmieniło w czeskim SUV-ie?
Škoda Karoq przeszła stylistyczną i technologiczną ewolucję.
Kompaktowy SUV czeskiego producenta doczekał się odświeżenia. Škoda Karoq pojawiła się na rynku w 2017 roku i od tamtej pory cieszy się dużą popularnością – z linii produkcyjnych zjechało ponad 500 000 sztuk modelu Karoq. 2020 roku i w I połowie 2021 roku był to najlepiej sprzedający się SUV czeskiej marki i drugi najpopularniejszy samochód producenta, ustępujący jedynie modelowi Octavia.
Wizualnie, pierwszą, rzucającą się w oczy zmianą jest powiększona atrapa chłodnicy, szersza niż u poprzednika i posiadająca podwójne listwy, , a także nowy, sześciokątny kształt z szerokim wlotem powietrza. Reflektory są bardziej smukłe, niż w poprzedniej wersji modelu Karoq i sięgają aż do grilla. Škoda przeprojektowała także światła do jazdy dziennej, które teraz składają się z dwóch oddzielnych części. Poniżej znajdują się światła przeciwmgielne.
Z tyłu samochodu oprócz dłuższego spojlera i wizualnie odświeżonego zderzaka z czarnym dyfuzorem, światła mają teraz nowy, ostro zarysowany design. Podobnie jak reflektory z przodu, zostały one odchudzone, zachowując przy tym swój charakterystyczny wygląd w kształcie litery C.
Całości zmian zewnętrznych dopełniają nowe, aerodynamiczne wzory felg. dwa z nich – Scutus (17 cali) i Sagitarius (19 cali) – mają czarne plastikowe wykończenie Aero, które zmniejsza możliwy opór powietrza.
Karoq po liftingu ma 4390 mm długości i 1841 mm szerokości. W wersji z napędem na przednie koła rozstaw osi sięga 2638 mm, a rozstaw osi modelu z napędem na cztery koła wynosi 2630 mm. Pojemność bagażnika jest taka sama jak w poprzednim modelu: 521 litrów.
Škoda Karoq po liftingu będzie dostępna w wersjach wyposażenia: Ambition i Style oraz dodatkowo wariancie Sportline, standardowo wyposażonym w czarny pakiet z relingami dachowymi i czarnym obramowaniem okien.
Škoda Karoq po liftingu staje się bardziej eko. Czeski producent oferuje kierowcom pakiet „Eco”, który obejmuje tworzywa wykonane z materiałów wegańskich i pochodzących z recyklingu. Przykładowo pokrowce na fotele zostały wykonane ze zużytych butelek PET. Poza nowymi elementami wykończenia i tapicerki, odświeżona Škoda Karoq w wersji wyposażenia Style dostępna będzie po raz pierwszy z regulacją fotela z funkcją pamięci, dla pasażera siedzącego z przodu.
System łączności i multimediów można obsługiwać za pomocą 8-calowego ekranu dotykowego, przycisków i pokręteł umieszczonych na wielofunkcyjnej kierownicy lub za pomocą cyfrowego asystenta głosowego Laura, który korzystając z danych online potrafi zrozumieć 15 języków. System nawigacji Columbus jest wyposażony w ekran o przekątnej 9,2 cala. Aktualizacje map i oprogramowania mają być instalowane bezprzewodowo.
Odświeżona Škoda Karoq jest standardowo wyposażona w cyfrowy zestaw wskaźników. Wyświetlacz o przekątnej 8-cali zastępuje poprzednie rozwiązania analogowe.
Škoda Karoq po liftingu – gama jednostek napędowych
Kierowcy mogą wybierać spośród pięciu silników generacji EVO Grupy Volkswagen:
- 1.0 TSI 110 KM 6MT
- 1.5 TSI 150 KM 6MT/7DSG
- 2.0 TSI 190 KM 7DSG 4×4
- 2.0 TDI 116 KM 6MT/7DSG
- 2.0 TDI 150 KM 6MT/7DSG 4×4
W modelu Škoda Karoq Sportline dostępny będzie silnik 2.0 TSI o mocy 190 KM, w połączeniu z 7-biegową skrzynią DSG i napędem na cztery koła.
Škoda Karoq po liftingu – systemy bezpieczeństwa
Škoda Karoq po liftingu będzie wyposażona w udoskonalone systemy wspomagania kierowcy i bezpieczeństwa, znane choćby z odświeżonego modelu Kodiaq. Travel Assist ma obejmować od pięciu do ośmiu systemów asystujących, w tym aktywny tempomat Predictive Cruise Control, adaptacyjny asystent pasa ruchu Adaptive Lane Assist i ulepszoną wersję rozpoznawania znaków drogowych. Opcjonalna funkcja Crew Protect Assist ma za zadanie reagować w przypadku kolizji, aby zmniejszyć negatywne skutki wypadku.
Poprawiona wersja Travel Assist obejmuje również Side Assist (funkcję ostrzegającą kierowcę o zbliżających się pojazdach z odległości do 70 metrów) z funkcją Rear Traffic Alert i Park Assist. Z kolei funkcja Hands-on Detect, sprawdza co 15 sekund, czy kierowca dotyka kierownicy. W przeciwnym przypadku Emergency Assist włącza światła awaryjne i zatrzymuje samochód.
Najnowsze
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
Autodromo Nazionale di Monza docenia zazwyczaj tych kierowców, którzy nie boją się wysokich prędkości, podejmują próby wyprzedzania w nielicznych zakrętach i wykorzystują błędy popełnione przez rywali. To właśnie oni, najlepsi z najlepszych, mają szanse stanąć na podium na włoskiej ziemi. Gosia Rdest w ostatnim wyścigu sezonu dowiodła, że należy do tego grona, zajmując trzecią pozycję w klasie Challenger. -
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?
-
Ford Puma 2024 – test. Miejski crossover ze sportowymi korzeniami
-
La Squadra One Shoot – do takich samochodów wzdychają fani motoryzacji!
-
8 typowych błędów, jakie polscy kierowcy popełniają na rondach
Zostaw komentarz: