Škoda Fabia 2021 – gama jednostek napędowych. Jakie silniki mają kierowcy do wyboru?
Škoda Fabia najnowszej generacji odznacza się szeroką gamą nowoczesnych jednostek - począwszy od klasycznego wolnossącego silnika MPI poprzez turbodoładowane 1.0 TSI po gwarantujący niemal sportowe emocje 1.5 TSI, który dołączy do oferty w późniejszym terminie.
Škoda Fabia czwartej generacji została zbudowana na platformie MQB-A0, którą miłośnicy motoryzacji poznali już za sprawą Volkswagena Polo czy Seata Ibizy. Pozwoliła ona Škodzie na stworzenie całkiem praktycznej konstrukcji z przestronną kabiną, która, bez uszczerbku dla komfortu pasażerów, zmieści cztery dorosłe osoby. Samochód ma długość 4108 mm, szerokość 1780 mm i rozstaw osi 2564 mm. Bagażnik o pojemności 380 l, sprawia, że bez problemu do nowej Fabii spakujemy się w dłuższą podróż.
Škoda Fabia 2021 – gama jednostek napędowych
Nowa Škoda Fabia oferuje na polskim rynku kilka wersji silników generacji EVO Grupy Volkswagen. Silnik 1.0 MPI osiąga moc 80 KM i jest dostępny z manualną 5-biegową skrzynią biegów. Z taką samą skrzynią biegów dostępny jest również silnik 1.0 TSI o mocy 95 KM. Silnikowi 1.0 TSI o mocy 110 KM towarzyszy 6-biegowa manualna skrzynia biegów lub 7-biegowa skrzynia DSG. Najmocniejszym silnikiem nowego modelu FABIA, który dostępny będzie w późniejszym terminie, jest 1.5 TSI o mocy 150 KM wraz z 7-biegową skrzynią DSG.
Czeski producent oferuje na polskim rynku silnik benzynowy z wtryskiem wielopunktowym do podstawowej wersji modelu Fabia, z napędem na przednią oś. Ta trzycylindrowa jednostka 1,0 MPI generuje moc 80 KM. To o 5 KM więcej niż w silnikach poprzedniej generacji. Jednostka została opracowana przez Škoda Auto i jest produkowana w Czechach.
Silniki 1.0 TSI z bezpośrednim wtryskiem są wyposażone w powlekane plazmowo cylindry, które zastępują tuleje cylindrowe z żeliwa, co zmniejsza tarcie wewnętrzne. Obniża to zużycie paliwa, emisję, a dzięki lepszemu rozprowadzaniu i odprowadzaniu ciepła w komorze spalania zmniejsza obciążenie termiczne silnika. Cienka, nanoszona proszkowo warstwa ma zaledwie 150 μm (0,15 mm).
Czterocylindrowy silnik 1.5 TSI o mocy 150 KM to najmocniejszy silnik w gamie Škody Fabia, który będzie dostępny dla tego modelu pod koniec bieżącego roku. Technologia aktywnego zarządzania pracą cylindrów (ACT) zmniejsza zużycie paliwa, a także emisję CO2. Gdy obciążenie silnika jest niskie, system automatycznie i w sposób praktycznie niezauważalny dla kierowcy wyłącza dwa cylindry. Wszystkie silniki TSI dostępne dla Škody Fabia są wyposażone w filtr cząstek stałych.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI