
Silniki EA 211 nie będą już Volkswagena. Czesi przejmują ich rozwój
Silniki EA 211 pracują już pod maskami aut z grupy Volkswagena w milionach sztuk. Teraz ich rozwojem nie będzie się już zajmować marka Volkswagen.
Spis treści
- Silniki EA 211 – dołączą do już produkowanych w Mladej Boleslavi
- Silniki EA 211 – o jakich jednostkach mowa?
- Silniki EA 211 – do jakich modeli trafią?
Czeska marka stała się podmiotem odpowiedzialnym za rozwój całej gamy silników spalinowych z serii EA 211. Oznacza to, że czescy inżynierowie będą budować i rozwijać przyszłe silniki spalinowe dla olbrzymiej rzeszy blisko 50 modeli siedmiu marek w grupie Volkswagena.

Silniki EA 211 – dołączą do już produkowanych w Mladej Boleslavi
Już wcześniej marka Škoda była odpowiedzialna za produkcję wolnossących silników benzynowych z pośrednim wtryskiem wielopunktowym (MPI) także typoszeregu EA 211 (np. 1.0 MPI produkowany od 2012 roku) wykorzystywanych w różnych modelach w całej grupie Volkswagena. Škoda opracowała również we własnym zakresie silnik 1.2 HTP z serii EA 111. Teraz jednak kompetencje czeskich inżynierów zostały docenione przez centralę z Wolsfburga i to właśnie Czesi zajmą się również produkcją i rozwijaniem silników EA 211, nie tylko wolnossących, ale też turbodoładowanych benzyniaków z oznaczeniem TSI.
Silniki EA 211 – o jakich jednostkach mowa?
Oznaczenie EA 211 nosi dziś w grupie Volkswagena bardzo wiele silników. Są to zarówno jednostki trzycylindrowe, jak i czterocylindrowe. Zakres pojemności skokowej od 1,0 do 1,6 litra, a widełki mocy generowanej przez te jednostki zawierają się od 48 do 115 kW (od 65 do 156 KM). Silniki te powszechnie kojarzymy jako benzyniaki, ale warto mieć na uwadze, że jednostki EA 211 występują również w odmianach spalających CNG (gaz ziemny, nie mylić z LPG) lub etanol. Praktycznie wszystkie hybrydy plug-in grupy Volkswagena (może poza najnowszym Lamborghini Revuelto…) korzystają z turbodoładowanych jednostek 1.4 TSI EA 211. Poniżej lista silników z serii EA 211 i modele do jakich m.in. trafiały:
- 1.0 MPI (m.in. w: Škoda Citigo, Seat Mii, VW Polo V, VW up!, Seat Ibiza 6F)
- 1.0 TSI (m.in. w: VW Polo VI, Seat Ibiza 6F, VW T-Cross, VW Golf VIII, Škoda Karoq, VW T-Roc)
- 1.2 TSI (m.in. w: VW Golf VII, Škoda Fabia III, Seat Toledo IV)
- 1.4 TSI (m.in. w: Audi A5 F5, Škoda Octavia IV iV, VW Golf VIII)

Silniki EA 211 – do jakich modeli trafią?
Silniki rozwijane przez inżynierów Škoda Auto trafią nie tylko do samochodów spalinowych marki Škoda. Zobaczymy je również w przyszłych Volkswagenach, Seatach, Cuprach, czy Audi. Wybór czeskiej marki jako centrali rozwoju silników EA 211 nie dziwi, to właśnie w Mladej Boleslawi od 2012 roku zbudowano ok. 4 mln tych silników.
Z okazji tematu silnikowego przypominamy wideo o silnikach TSI:
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: