Silnik V6 TDI Audi zasilany olejem roślinnym
Nowe Audi z silnikami V6 TDI będą teraz pracować na hydrorafinowanym oleju roślinnym. Pierwsze auta wyjadą z fabryk jeszcze w tym miesiącu.
Silniki V6 TDI od Audi będą teraz bardziej ekologiczne. Marka dostosowała swoje popularne silniki do zasilania HVO – hydrorafinowanym olejem roślinnym.
„Dekarbonizacja” to hasło klucz, które będziemy jeszcze często słyszeć w niedalekiej przyszłości. Coraz więcej producentów samochodów wycofuje się z produkcji silników spalinowych, żeby zrobić miejsce dla elektrycznej alternatywy.
Jedną z takich marek jest Audi, które niedawno ogłosiło, że w 2025 roku zadebiutuje ostatni samochód spod znaku czterech pierścieni zasilany silnikiem spalinowym. Od 2026 roku będą wprowadzane wyłącznie samochody elektryczne.
Dowiedz się więcej na temat Audi w Motocaina.pl
Z kolei w 2033 roku zakończy się produkcja samochodów wyposażonych w konwencjonalne silniki. Być może przetrwają jeszcze kilka dodatkowych lat na rynku chińskim. Wszystko będzie zależeć od preferencji klientów z Państwa Środka.
Silnik V6 TDI + HVO
W międzyczasie inżynierowie marki z Ingolstadt nie próżnowali i dostosowali jeden ze swoich popularnych silników do pracy na ekologicznym, odnawialnym paliwie. Silniki V6 TDI o mocy 282 KM będą kompatybilne z HVO (hydrorafinowany olej roślinny).
To jedna z metod niemieckiej marki na skuteczne ograniczenie emisji szkodliwych substancji do atmosfery. Większość produkowanych wariantów sinika V6 została dostosowana do zasilania bardziej zrównoważonym ekologicznie paliwem. Pierwsze silniki opuszczą fabryki Audi jeszcze w lutym.
W porównaniu z klasycznym olejem napędowym, emisja CO2 może zostać obniżona od 70 do 95 procent. Stosowanie HVO ma jeszcze jedną ukrytą korzyść – takie paliwo ma wyższą liczbę cetanową. To znaczy, że proces spalania jest wydajniejszy. Szczególnie będzie można to odczuć w chłodne, zimowe poranki.
W tej chwili na terenie Europy znajduje się około 600 stacji benzynowych, gdzie można zatankować HVO. Większość jest na terenie Skandynawii, ale kilka z nich można znaleźć w Niemczech.
Silniki V6 TDI kompatybilne z HVO pojawią się na początek w modelach od A4 do A8, a także w Q7 i Q8. Na początku przyszłego miesiąca dołączy model Q5, a jeszcze tego lata zobaczymy model A6 Allroad z tym silnikiem. Producent rozważa wprowadzenie silnika do Volkswagena Touarega.
Zarówno marka Audi jak i cała Grupa Volkswagen zamierzają w najbliższych latach zwrócić dużą uwagę na rozwój technologii związanych z odnawialnym paliwem syntetycznym.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: