Samochody na LPG do 20 tys. zł – oto 10 najlepszych modeli i ich dane techniczne
Obecnie za litr benzyny zapłacimy około 8 złotych, za gaz - około 3,50. Niższa cena zasilania auta powoduje, że zwiększa się zainteresowanie autami na LPG. Oto samochody na LPG do 20 tys. złotych, które dobrze znoszą montaż i zasilanie gazem.
Spis treści:
- Montaż instalacji gazowej LPG – samochody na LPG do 20 tys. zł
- Honda Civic 1.5, 1.6, 1.7 (2001-2005) z LPG
- Honda Civic VII Hatchback 1.6 16V – dane techniczne
- Citroen C3 1.4i (2009-2012) z LPG
- Citroen C3 II Hatchback 1.4 – dane techniczne
- Audi A3 1.6 MPI (2004-2010) LPG
- Audi A3 8P Sportback 1.6 MPI – dane techniczne
- Škoda Fabia 1.4 16V (2007-2014) LPG
- Škoda Fabia II Hatchback Facelifting 1.4 16V 2010-2014 – dane techniczne
- Toyota Avensis 1.8 VVT-i (2003-2009) LPG
- Toyota Avensis II Sedan 1.8 VVT-i – dane techniczne
- Fiat Bravo 1.4 T-Jet (2006-2015) LPG
- Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.4 T-JET – dane techniczne
- Volkswagen Up! 1.0 MPI (od 2011 r.) LPG
- Volkswagen up! Hatchback 5d 1.0 MPI – dane techniczne
- Renault Megane 1.6 16V (2008-2016) LPG
- Renault Megane III Hatchback 1.6 16v – dane techniczne
- Fiat 500 1.2 8V (2007-2020) LPG
- Fiat 500 II Seria 1 1.2 (2011-2016) – dane techniczne
- Subaru Legacy 2.0, 2.5, 3.0 (2003-2009) LPG
- Subaru Legacy IV Sedan 2.0 16V – dane techniczne
Ze względu na podwyżki cen paliw ropopochodnych oraz fakt, że cena za litr LPG jest relatywnie mniejsza, wzrasta zainteresowanie właścicieli aut montażem instalacji gazowej w samochodzie. Przeglądamy więc samochody na LPG do 20 tys. zł, które zapewnią tańszą eksploatację auta na co dzień.
Przeczytaj także:
Ile w Polsce jest samochodów z instalacją LPG? Jesteśmy światową potęgą
Jak jeździć na gazie
Rosja odcina Polsce gaz. Czy kierowcy powinni obawiać się o LPG?
Montaż instalacji gazowej LPG – samochody na LPG do 20 tys. zł
Zamontowanie instalacji gazowej jest możliwy niemal w każdym pojeździe – nawet w samochodzie z silnikiem Diesla. Jednak nie zawsze ma to sens, ponieważ w niektórych przypadkach instalacja może źle funkcjonować czy szkodzić silnikowi i innym podzespołom. Dlatego warto skorzystać z profesjonalnych warsztatów, które mają doświadczenie.
Jakie auta najlepiej znoszą instalację gazową? Samochód powinien być wyposażony w silnik, który wytrzymuje wyższe temperatury pracy – temperatura spalania gazu jest wyższa niż benzyny. W dodatku, silniki z miękkimi gniazdami zaworowymi (i ręczną regulacją luzów zaworowych), szybciej tracą żywotność i gorzej tolerują LPG. Można do nich zamontować instalację, ale wówczas trzeba się liczyć z większymi kosztami eksploatacji (i pilnować luzów). Lepiej więc decydować się na określone modele, np. z regulacją hydrauliczną luzów zaworowych. Oto 10 samochodów, które dobrze znoszą instalację gazową.
Przeczytaj także:
Regulacja gazu w samochodzie zasilanym LPG – na czym polega?
Instalacja LPG – czy lepiej kupić auto z zamontowanym „gazem” czy montować u mechanika?
Honda Civic 1.5, 1.6, 1.7 (2001-2005) z LPG
Hondy Civic z silnikami o mniejszej pojemności są dobrymi kandydatami do zamontowania w nich instalacji gazowej, mimo że utarło się powiedzenie, że „japończyki źle znoszą LPG”. Jakie więc samochody na LPG do 20 tys. zł są dostępne w Polsce, a pochodzą z Japonii? Najlepiej rozglądać się za autami Hondy. W przypadku tych jednostek ważny jest dokładny dobór komponentów oraz regularna regulacja zaworów – średnio co 30-40 tys. kilometrów.
Awarie dotyczące silnika raczej w Hondzie Civic nie występują. Jednak nie oznacza to, że pozostałe elementy są równie pancerne. Najsłabszym elementem jest skrzynia biegów, w której awarii ulegają łożyska. Słabym elementem Hondy jest również zawieszenie, które szybko się zużywa. Ponadto nadwozie Hondy Civic często atakowane jest przez rdzę. Inne części Hondy nie powinny przysparzać nam problemów – przynajmniej takich, które odchudzą nasz portfel.
Przeczytaj też:
Tankowanie LPG. Załóż rękawice ochronne
Zbiornik gazu LPG – jaki wybrać?
Legalizacja butli LPG – jak to zrobić i ile kosztuje?
Honda Civic VII Hatchback 1.6 16V – dane techniczne
Silnik | 1.6 16V |
Zasilanie/pojemność | benzyna/1590 cm3 |
Moc | 110 KM (81 kW) przy 5600 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy | 152 Nm przy 4300 obr/min |
Przyspieszenie od 0-100 km/h | 10,2 s |
Prędkość maksymalna | 187 km/h |
Średnie spalanie | 6,7 l/100km |
Skrzynia biegów | manualna 5-biegowa |
Rodzaj napędu | przednia oś |
Citroen C3 1.4i (2009-2012) z LPG
Citroen C3 II generacji, w każdej wersji silnikowej nadaje się do zamontowania instalacji gazowej, ale lepiej zdecydować się na mocniejszą jednostkę, aby samochód był dynamiczniejszy, przez co jazda nim będzie przyjemniejsza (zwłaszcza poza miastem). Stylistycznie 2. generacja prezentuje się lepiej niż 1. generacja. Jazda modelami 2. generacji jest też bardziej komfortowa. Niemal wszystkie nierówności na drodze są dla nas niewyczuwalne – można się poczuć jakbyśmy płynęli po wodzie.
Właściciele C3 skarżą się za to na problemy z elektryką. Byłam właścicielką C3 zasilanym LPG przez trzy lata i nie doświadczyłam żadnych kłopotów związanych z elektryką. Może mam szczęście, ale z całego serca polecam to autko. Nie zużywa dużo paliwa i jest stosunkowo małe, przez co bez problemu można poruszać się nim po zatłoczonych miastach. Gdy więc wybieramy samochody na LPG do 20 tys. zł, to C3 wydaje się być dobrą rekomendacją.
Citroen C3 II Hatchback 1.4 – dane techniczne
Silnik | 1.4i |
Zasilanie/pojemność | benzyna/1360 cm3 |
Moc | 75 KM (55 kW) przy 5400 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy | 118 Nm przy 3300 obr/min |
Przyspieszenie od 0-100 km/h | 14,2 s |
Prędkość maksymalna | 163 km/h |
Średnie spalanie | 6,1 l/100km |
Skrzynia biegów | manualna 5-biegowa |
Rodzaj napędu | przednia oś |
Audi A3 1.6 MPI (2004-2010) LPG
Średnie zużycie paliwa w Audi A3 1.6 MPI wynosi ok. 6,9 l/100km, dlatego właściciele decydują się w tym wypadku na montaż instalacji gazowej. Silnik w tym modelu ma żeliwny blok, ośmiozaworową głowicę i hydrauliczną kompensację luzów zaworowych, przez co nadaje się do spalania gazowego paliwa. Jednostka napędowa jest bardzo wytrzymała, ale po około 250 tys. kilometrów jazdy zasilanej LPG silnik może zacząć zużywać więcej oleju silnikowego. Ponadto pojazd podatny jest na korozję, więc jeśli zastanawiamy się nad kupnem A3, to dokładnie sprawdźmy wrażliwe miejsca. W niektórych egzemplarzach może dochodzić również do problemów z elektryką, choć mają je właściwie wszystkie samochody na LPG do 20 tys. zł z dużymi przebiegami.
Audi A3 8P Sportback 1.6 MPI – dane techniczne
Silnik | 1.6 MPI |
Zasilanie/pojemność | benzyna/1595 cm3 |
Moc | 102 KM (75 kW) przy 5600 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy | 148 Nm przy 3800 obr/min |
Przyspieszenie od 0-100 km/h | 12,1 s |
Prędkość maksymalna | 185 km/h |
Średnie spalanie | 6,9 l/100km |
Skrzynia biegów | manualna 5-biegowa |
Rodzaj napędu | przednia oś |
Škoda Fabia 1.4 16V (2007-2014) LPG
Škoda Fabia II generacji to idealne auto dla osób, które chcą tanio się przemieszczać i mieć więcej miejsca wewnątrz auta. Fabia jest jednym z częściej wybieranych samochodów w kraju, ale nie oznacza to, że nie ma wad. W Škodzie możemy spotkać się ze szwankującą elektroniką oraz luzami w przednim zawieszeniu. W dodatku silnik może zużywać sporo oleju silnikowego oraz może dochodzić do awarii jego czujników, ale inne samochody na LPG do 20 tys. zł mają podobne problemy.
Škoda Fabia II Hatchback Facelifting 1.4 16V 2010-2014 – dane techniczne
Silnik | 1.4 16V |
Zasilanie/pojemność | benzyna/1390 cm3 |
Moc | 85 KM (63 kW) przy 5000 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy | 132 Nm przy 3800 obr/min |
Przyspieszenie od 0-100 km/h | 12,2 s |
Prędkość maksymalna | 175 km/h |
Średnie spalanie | 5,9 l/100km |
Skrzynia biegów | manualna 5-biegowa |
Rodzaj napędu | przednia oś |
Toyota Avensis 1.8 VVT-i (2003-2009) LPG
Silnik Toyoty jest wytrzymały i dobrze znosi towarzystwo instalacji gazowej. Gdy więc patrzymy na samochody na LPG do 20 tys. zł to widać, że Toyota Avensis jest jednym z popularniejszych samochodów w kraju. Dzięki nie dużej awaryjności silnika i lubianej przez Polaków sylwetce, Avensis skrada serca właścicieli na długie lata. Na rynku znajdziemy sporo modeli w dobrym stanie i z zamontowaną już instalacją gazową. Jednostka nie przysparza problemów, ale inne części mogą ulec awarii. Problemy mogą dotyczyć układu elektrycznego, układu hamulcowego oraz karoserii, którą może atakować rdza.
Toyota Avensis II Sedan 1.8 VVT-i – dane techniczne
Silnik | 1.8 VVT-i |
Zasilanie/pojemność | benzyna/1794 cm3 |
Moc | 129 KM (95 kW) przy 6000 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy | 170 Nm przy 4200 obr/min |
Przyspieszenie od 0-100 km/h | 10,3 s |
Prędkość maksymalna | 200 km/h |
Średnie spalanie | 7,2 l/100km |
Skrzynia biegów | manualna 5-biegowa |
Rodzaj napędu | przednia oś |
Fiat Bravo 1.4 T-Jet (2006-2015) LPG
Silnik 1.4 T-Jet jest kolejna jednostką, która dobrze znosi warunki pracy na LPG. Słynie z przyzwoitych wartości zużycia paliwa oraz stosunkowo dobrej trwałości. Motor 1.4 T-Jet w Fiacie Bravo generuje 120 KM lub 150 KM, co sprawia, że jest całkiem żwawy w mieście i poza nim. Do wad tego pojazdu należą z pewnością, m.in.: problemy z elektroniką, spore zużycie oleju silnikowego oraz szybko zużywająca się tapicerka.
Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.4 T-JET – dane techniczne
Silnik | 1.4 T-JET |
Zasilanie/pojemność | benzyna/1368 cm3 |
Moc | 150 KM (110 kW) przy 5500 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy | 230 Nm przy 3000 obr/min |
Przyspieszenie od 0-100 km/h | 8,2 s |
Prędkość maksymalna | 212 km/h |
Średnie spalanie | 7,1 l/100km |
Skrzynia biegów | manualna 6-biegowa |
Rodzaj napędu | przednia oś |
Volkswagen Up! 1.0 MPI (od 2011 r.) LPG
Dobrze prezentujące się małe autko z Niemiec to kolejny kandydat, do którego można zamontować instalację gazową. Co prawda ta jednostka napędowa charakteryzuje się niezbyt wysoką kulturą pracy, ale za to średnie zużycie paliwa wynosi tu około 4,7 l/100 km. W dodatku silnik z reguły nie ulega poważniejszym awariom. Wystarczy, że będziemy pamiętać o wymianie paska rozrządu co 200 tys. kilometrów, a motor nie powinien sprawić problemów. Auto idealne do miasta, jedno z lepszy gdy wybieramy samochody na LPG do 20 tys. zł.
Volkswagen up! Hatchback 5d 1.0 MPI – dane techniczne
Silnik | 1.0 MPI |
Zasilanie/pojemność | benzyna/999 cm3 |
Moc | 75 KM (55 kW) przy 6200 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy | 95 Nm przy 3000-4300 obr/min |
Przyspieszenie od 0-100 km/h | 13,2 s |
Prędkość maksymalna | 171 km/h |
Średnie spalanie | 4,7 l/100km |
Skrzynia biegów | manualna 5-biegowa |
Rodzaj napędu | przednia oś |
Renault Megane 1.6 16V (2008-2016) LPG
Stylowe, francuskie auto z silnikiem 1.6 16V, jest kolejnym kandydatem, do którego z powodzeniem można zamontować instalację gazową. Silnik generuje 101 KM lub 110 KM i to wystarczy, aby w miarę dynamicznie się przemieszczać, także na dłuższych dystansach. Średnie zużycie paliwa wynosi około 7 l/100 km. W tym samochodzie możemy czuć się bezpiecznie, ponieważ podczas testów zderzeniowych Euro NCAP Megane z tego rocznika otrzymało najlepszą ocenę, czyli 5 gwiazdek. Użytkownicy raczej nie skarżą się na poważne awarie. Renault Megane może mieć jedynie problemy z elektroniką oraz korozją.
Renault Megane III Hatchback 1.6 16v – dane techniczne
Silnik | 1.6 16V |
Zasilanie/pojemność | benzyna/1598 cm3 |
Moc | 110 KM (81 kW) przy 6000 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy | 151 Nm przy 4250 obr/min |
Przyspieszenie od 0-100 km/h | 10,5 s |
Prędkość maksymalna | 190 km/h |
Średnie spalanie | 6,9 l/100km |
Skrzynia biegów | manualna 6-biegowa |
Rodzaj napędu | przednia oś |
Fiat 500 1.2 8V (2007-2020) LPG
Gdy omawiamy samochody na LPG do 20 tys. zł nie sposób nie wspomnieć o małych, włoskim samochodziku, który może stać się kwintesencją ekonomiczności. Jego podstawowy, benzynowy silnik 1.2 8V jest praktycznie niezniszczalny i zużywa mało paliwa. Jego średnie zużycie wynosi około 5 l/100 km i dobrze współpracuje z instalacją gazową. Jazda tym autem jest nie tylko przyjemna, ale i tania w eksploatacji. Ponadto Fiat zdecydował się wyprodukować modele z fabrycznie zamontowaną instalacją gazową, co jest najlepszym możliwym wyborem (podobnie jak w obecnych modelach Dacii), bo unikamy problemów z niefachowym montażem instalacji.
Fiat 500 dobrze się prezentuje, ma ładną sylwetkę i małe gabaryty, które pozwolą nam szybciej znaleźć miejsce parkingowe w zatłoczonym mieście. Istotny problem jaki może się pojawić to pobieranie sporej ilości oleju silnikowego, kiedy przebieg auta jest już wysoki – powyżej 200 tysięcy kilometrów.
Fiat 500 II Seria 1 1.2 (2011-2016) – dane techniczne
Silnik | 1.2 8V |
Zasilanie/pojemność | benzyna/1242 cm3 |
Moc | 69 KM (51 kW) przy 5500 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy | 102 Nm przy 3000 obr/min |
Przyspieszenie od 0-100 km/h | 12,9 s |
Prędkość maksymalna | 160 km/h |
Średnie spalanie | 5,1 l/100km |
Skrzynia biegów | manualna 5-biegowa |
Rodzaj napędu | przednia oś |
Subaru Legacy 2.0, 2.5, 3.0 (2003-2009) LPG
Ostatnią propozycją jest Subaru Legacy 4. generacji, którego jednostka napędowa dobrze znosi zasilanie gazem. Ale są tu pewne uwagi. Po pierwsze, trzeba pamiętać o regulacji zaworów co około 40 tys. kilometrów. Po drugie, w wersjach z czterema wałkami rozrządu, podczas regulacji zaworów, trzeba opuścić silnik, przez co koszty regulacji wzrastają – mogą sięgnąć nawet 2000 złotych podczas każdej takiej czynności. Pomijając te dwie kwestie Subaru Legacy jest dobrym kandydatem do montażu instalacji LPG. Awarii może jedynie ulegać przednie zawieszenie oraz czujniki odpowiedzialne za właściwą pracę silnika. samochody na LPG do 20 tys. zł
Subaru Legacy IV Sedan 2.0 16V – dane techniczne
Silnik | 2.0 16V |
Zasilanie/pojemność | benzyna/1994 cm3 |
Moc | 165 KM (121 kW) przy 6800 obr/min |
Maksymalny moment obrotowy | 187 Nm przy 3200 obr/min |
Przyspieszenie od 0-100 km/h | 11,4 s |
Prędkość maksymalna | 201 km/h |
Średnie spalanie | 8,5 l/100km |
Skrzynia biegów | automatyczna 4-stopniowa |
Rodzaj napędu | przednia oś |
Przeczytaj też:
Czołg na gaz? To możliwe
Zasilał instalację LPG w swoim BMW z domowej butli
CNG a LPG – czym się różnią?
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
“Duży Range”, "flagowy Range” lub - kierując się oznaczeniami producenta - Range Rover L460. Nazw sporo, ale wszystkie dotyczą jednego modelu - najbardziej luksusowego, największego i najdroższego, jaki możecie znaleźć w katalogu Land Rovera. Sprawdziłyśmy, co możemy kupić, jeżeli “zwykły” luksus to dla nas jeszcze za mało. -
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
Dacia Duster z tytułem CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
Komentarze:
Cezary - 4 lipca 2022
Tak, zdecydowanie dodatkowe podatki. Myślę, że ludzie specjalnie z umiłowaniem kupują stare auta. Zwyczajnie nie chcą nowych. Podatki wszystko rozwiążą…
Jan - 2 lipca 2022
Takie stare ruple, które tu polecacie do gazowania, w ogóle powinny dostać zakaz poruszania się po drogach, albo powinien zostać nałożony dodatkowy podatek na ich właścicieli, celem zniechęcenia do zakupu kilkunastoletniego szrotu.