
Rolls-Royce Ghost odwiedza ważne dla brytyjskiej marki miejsca. Wszystko z okazji wyjątkowej rocznicy
Rolls-Royce Ghost odwiedza ważne i wyjątkowe dla brytyjskiego producenta miejsca w Londynie.
27 sierpnia 2021 roku miną 144 lata od narodzin współzałożyciela marki Rolls-Royce, Charlesa Stewarta Rollsa. Z tej okazji brytyjski producent luksusowych samochodów zorganizował „pielgrzymkę” po londyńskich miejscach związanych z życiem i karierą tego wielkiego człowieka.
35 Hill Street, Mayfair

W tym domu Charles Rolls urodził się 27 sierpnia 1877 roku, jako syn Johna Rollsa, barona Llangattock. Rolls urodził się w bogatej i uprzywilejowanej rodzinie. Uczył się w Eton College i w Trinity College na Uniwersytecie Cambridge, gdzie zajmował się silnikami i ze swobodą oddawał się swojej pasji do lotnictwa i wyścigów.
119 Piccadilly

Do 1961 roku ten zabytkowy budynek na Piccadilly był siedzibą Royal Aero Club, który Charles Rolls założył w 1901 roku wraz z Frankiem Hedgesem Butlerem i jego córką Verą. Rolls rozpoczął swoją karierę lotniczą jako baloniarz, wykonując ponad 170 lotów i zdobywając Złoty Medal Gordona Bennetta w 1903 roku za najdłuższy pobyt w powietrzu. W 1910 został drugą osobą w Wielkiej Brytanii, która otrzymała licencję pilota samolotowego; w tym samym roku stał się pierwszym człowiekiem, który przeleciał nad kanałem La Manche w obie strony bez międzylądowania.
Royal Automobile Club (RAC)

Charles Rolls był także członkiem założycielem Automobile Club of Great Britain and Ireland, który w 1897 roku przekształcił się w Royal Automobile Club (RAC).
14-15 Conduit Street
Ten budynek był przez większą część XX wieku siedzibą firmy Rolls-Royce Ltd na West Endzie. Od 1905 roku aż do swojej śmierci w 1910 roku Rolls miał tu swoje biuro.
Berkeley Street

Berkeley Street, znajdująca się w pobliżu miejsca urodzenia Rollsa i jednego z najbardziej prestiżowych adresów w Londynie, uważana jest za serce Mayfair. Dziś jest to siedziba flagowego sklepu Rolls-Royce’a w Wielkiej Brytanii.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?