
Richard Hammond wyprzedaje swoją kolekcję klasyków! Potrzebuje pieniędzy
Wydawałoby się, że słynny na całym świecie prezenter, nie powinien narzekać na brak gotówki. Mimo to Hammond zdecydował się na rozstanie z prawdziwymi perełkami motoryzacji, właśnie ze względów finansowych.
Richard Hammond zdobył światową sławę oczywiście za sprawą programu Top Gear, a obecnie The Grand Tour. Ma on jednak na swoim koncie wiele innych produkcji, między innymi programy popularnonaukowe, a w tym roku wziął udział w „motoryzacyjno-surwiwalowym” show „The Great Escapist czyli Wielcy Uciekinierzy”. Nie może więc narzekać na brak pracy i chyba także na brak gotówki.
Pomimo tego Hammond postanowił rozstać się z naprawdę wyjątkowymi samochodami i motocyklami, które ma w swojej kolekcji. Ale spokojnie – nie robi tego bo popadł w długi i przymiera głodem, ale chce w ten sposób zdobyć środki na rozkręcenie nowego biznesu. Zamierza otworzyć warsztat zajmujący się renowacją klasyków. Będzie się on nazywał „The Smallest Cog” („Najmniejszy Trybik”) i, jak można się domyślić, renowacje w nim przeprowadzane będą filmowane na potrzeby kolejnego show.
Richard Hammond powiedział wprost, że ubolewa nad koniecznością sprzedania swoich klasyków, ale bardziej niż na nich, zależy mu na rozwoju swojego nowego projektu. Domyślamy się, że zamierza on mocno skupić się na renowacji zabytkowych pojazdów, a zrobienie wokół tego programu, wyszło niejako przy okazji i nie to jest głównym celem prezentera.
Hammond sprzedaje w sumie osiem pojazdów, a każdy z nich jest prawdziwą perełką. Pod młotek trafi między innymi Porsche 911T z 1969 roku, jeden z pierwszych egzemplarzy z silnikiem 2.2. Miłośnicy mocniejszych wrażeń powinni zainteresować się za to Lotusem Esprit Sport 350 – jednym z 48 wyprodukowanych egzemplarzy! Natomiast klasyczną elegancję reprezentuje tu Bentley S2 z 1959 roku.
„Chomik” znany jest też ze swojego zamiłowania do jednośladów. Niedługo w jego garażu zabraknie tak ciekawych maszyn jak Norton Dominator 961 Limited Edition (z 2019 roku), poszukiwany przez kolekcjonerów Moto Guzzi Le Mans Mk1 (z 1977 roku) oraz Kawasaki Z900 A4 (z 1976 roku). A jeśli szukacie czegoś naprawdę retro, to co powiecie na Velocette KSS Mk1 z 1932 roku lub Sunbeam Model 2 wyprodukowany w 1927 roku!
Wszystkie te pojazdy będzie można kupić w ramach aukcji The Classic Sale, która odbędzie się już 1 sierpnia.
Najnowsze
-
Elektryczny SUV – sprawdź model EX90 od szwedzkiej marki Volvo
Najwyższy model w gamie nie musi być limuzyną – coraz częściej w tej roli występuje luksusowy SUV. Nie musi też być spalinowy – czy chcemy, czy nie, przyszłość motoryzacji jest elektryczna. Szwedzkie Volvo, choć jest marką bardzo tradycyjną, zamierza zelektryfikować całą swoją gamę, wprowadza więc do oferty kolejne modele napędzane prądem. -
Droga S6 zmienia nazwę na Kaszëbskô Darga. Czy Kaszubi wreszcie doczekali się uznania?
-
Motocyklem przez Laos: trasy, ceny i nieoczekiwane wyzwania. Poradnik dla podróżników
-
Rewolucja w podatkach od aut: fiskus przykręca śrubę kierowcom! Kto zapłaci więcej za starsze i bardziej zanieczyszczające samochody?
-
TEST: sprawdzamy, czy Skoda Superb Combi IV generacji to nadal królowa kombiaków, czy już tylko wspomnienie? Wszystko co musisz wiedzieć o tym modelu