Richard Hammond wyprzedaje swoją kolekcję klasyków! Potrzebuje pieniędzy
Wydawałoby się, że słynny na całym świecie prezenter, nie powinien narzekać na brak gotówki. Mimo to Hammond zdecydował się na rozstanie z prawdziwymi perełkami motoryzacji, właśnie ze względów finansowych.
Richard Hammond zdobył światową sławę oczywiście za sprawą programu Top Gear, a obecnie The Grand Tour. Ma on jednak na swoim koncie wiele innych produkcji, między innymi programy popularnonaukowe, a w tym roku wziął udział w „motoryzacyjno-surwiwalowym” show „The Great Escapist czyli Wielcy Uciekinierzy”. Nie może więc narzekać na brak pracy i chyba także na brak gotówki.
Pomimo tego Hammond postanowił rozstać się z naprawdę wyjątkowymi samochodami i motocyklami, które ma w swojej kolekcji. Ale spokojnie – nie robi tego bo popadł w długi i przymiera głodem, ale chce w ten sposób zdobyć środki na rozkręcenie nowego biznesu. Zamierza otworzyć warsztat zajmujący się renowacją klasyków. Będzie się on nazywał „The Smallest Cog” („Najmniejszy Trybik”) i, jak można się domyślić, renowacje w nim przeprowadzane będą filmowane na potrzeby kolejnego show.
Richard Hammond powiedział wprost, że ubolewa nad koniecznością sprzedania swoich klasyków, ale bardziej niż na nich, zależy mu na rozwoju swojego nowego projektu. Domyślamy się, że zamierza on mocno skupić się na renowacji zabytkowych pojazdów, a zrobienie wokół tego programu, wyszło niejako przy okazji i nie to jest głównym celem prezentera.
Hammond sprzedaje w sumie osiem pojazdów, a każdy z nich jest prawdziwą perełką. Pod młotek trafi między innymi Porsche 911T z 1969 roku, jeden z pierwszych egzemplarzy z silnikiem 2.2. Miłośnicy mocniejszych wrażeń powinni zainteresować się za to Lotusem Esprit Sport 350 – jednym z 48 wyprodukowanych egzemplarzy! Natomiast klasyczną elegancję reprezentuje tu Bentley S2 z 1959 roku.
„Chomik” znany jest też ze swojego zamiłowania do jednośladów. Niedługo w jego garażu zabraknie tak ciekawych maszyn jak Norton Dominator 961 Limited Edition (z 2019 roku), poszukiwany przez kolekcjonerów Moto Guzzi Le Mans Mk1 (z 1977 roku) oraz Kawasaki Z900 A4 (z 1976 roku). A jeśli szukacie czegoś naprawdę retro, to co powiecie na Velocette KSS Mk1 z 1932 roku lub Sunbeam Model 2 wyprodukowany w 1927 roku!
Wszystkie te pojazdy będzie można kupić w ramach aukcji The Classic Sale, która odbędzie się już 1 sierpnia.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP