Renault Megane E-Tech zaprezentowane! Będzie dostępne tylko z napędem elektrycznym
Renault po wielu zapowiedziach i konceptach wreszcie pokazało produkcyjną odsłonę nowego Megane. Samochód jest zupełnie inny niż jego poprzednicy. Odróżnia go nie tylko rodzaj nadwozia, ale także napęd.
Spalinowy hatchback? To już przeszłość. Zaprezentowane podczas targów IAA Mobility w Monachium nowe Renault Megane E-Tech to elektryczny crossover.
Uspokajamy, dotychczasową odmianę Megane wciąż znajdziecie w ofercie francuskiego producenta, do czasu aż ten postanowi uśmiercić spalinowe modele. Jeśli jednak wolicie nowości, to będzie zmuszeni przesiąść się na napęd elektryczny.
Renault Mégane E-Tech Electric – co o nim wiemy?
Elektryczne Renault Mégane bazuje na platformie CMF-EV. Samochód ma 4,21 metra długości i 2,7-metrowy rozstaw osi.
Sercem elektrycznego Mégane będzie silnik elektryczny o mocy 130 lub 217 KM. Mocniejszy wariant ma osiągać „setkę” w 7,4 sekundy. Oczywistym więc jest, że 130-konna wersja demonem prędkości nie będzie.
Do wyboru będą też różne pojemności akumulatorów - 40 kWh i 60 kWh. Mniejszy zapewni maksymalny zasięg 300 kilometrów, a większy nawet 470 kilometrów. Renault chwali się 8-letnią gwarancją na baterie – jeśli ich maksymalna pojemność spadnie o więcej niż 30%, będzie można liczyć na darmową wymianę.
Wewnętrzu Renault Mégane E-Tech Electric zastosowano 95% materiałów pochodzących z recyklingu. Design kabiny jest dość minimalistyczny, a pierwsze co rzuca się oczy to oczywiście ekrany. Jednak co warte odnotowania, francuski producent pozostawił przy życiu całkiem sporo fizycznych przycisków.
Ile będzie kosztować elektryczne Renault Mégane? Tego na razie nie wiemy, a to cena w dużej mierze zdecyduje o ewentualnym sukcesie modelu. Sprzedaż samochodu w Europie ma ruszyć w lutym 2022 roku, więc na szczegóły musimy jeszcze trochę poczekać.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP