
Renault edukuje Polaków. Specjalna wystawa poświęcona ekologii zawitała do kolejnego miasta
Wystawa edukacyjna poświęcona ekologii pod patronatem Renault Polska właśnie zawitała w Otwocku. Tematem ekspozycji są wyzwania środowiskowe stojące przed światem oraz przykłady rozwiązań przyjaznych naturze.
Po Warszawie przyszedł czas na Otwock. Wystawa poświęcona ekologii, stworzona z inicjatywy Renault Polska, zmienia swoje miejsce i od 5 lipca jest dostępna dla mieszkańców Otwocka. Edukacyjna galeria plenerowa będzie od teraz eksponowana w centrum miasta, na ogrodzeniu Urzędu Miasta w Otwocku przy ul. Armii Krajowej 5.

48 plansz poświęconych tematyce zrównoważonego rozwoju będzie dostępnych dla spacerowiczów przez kolejne dwa miesiące wakacji. Wystawa pozwala zapoznać się z wyzwaniami stojącymi przed naszą planetą i niezbędnymi działaniami mającymi na celu ochronę zasobów naturalnych. Ekspozycja jest jednym z wielu działań zaplanowanych w ramach projektu Zielona Ostoja Renault, którego partnerem jest Miasto Otwock.
Badanie Instytutu GFK „Ekologiczne postawy Polaków” przeprowadzone pod koniec 2020 roku na zlecenie Grupy Renault pokazało, że w większości zdajemy sobie sprawę z wagi działań ekologicznych i chcemy je podejmować. Potrzebujemy jednak wiedzy, w jaki sposób możemy to zrobić na tzw. własnym podwórku. 8 na 10 Polaków uważa siebie za osoby eko, aż 85% ma zaś świadomość, że przez swoje postawy może przyczynić się do ochrony środowiska. Jednocześnie tylko 13% Polaków brało udział w oddolnych inicjatywach środowiskowych, a duża część badanych ma problem z takimi czynnościami jak ograniczenie zużycia plastiku, wody czy korzystanie ze zrównoważonych środków transportu.
Odpowiedzią na widoczną dysproporcję pomiędzy gotowością do działania a poziomem świadomości ekologicznej jest edukacja. Celem wystawy plenerowej, która zawitała właśnie do Otwocka, jest przeprowadzenie oglądających przez najważniejsze wyzwania środowiskowe, które stoją przed światem oraz Polską. Zwiedzający mają dzięki niej szansę na zdobycie wiedzy z zakresu zrównoważonego rozwoju. Ekspozycja skłania do refleksji i wskazuje przykłady działań na rzecz natury, jakie może podjąć każdy z nas.

Galeria plenerowa jest jednym z wielu działań edukacyjnych realizowanych w ramach projektu Zielona Ostoja Renault, którego partnerem jest Miasto Otwock. W okresie wiosennym dla wszystkich osób zainteresowanych zagadnieniem ochrony środowiska marka zorganizowała serię bezpłatnych webinarów. Tematy, jakie zostały poruszone podczas inspirujących spotkań online, to ochrona zasobów leśnych, ograniczanie plastiku oraz ekownętrze. Rozmowy z ekspertami z danej dziedziny przeprowadziła Paulina Górska, autorka bloga Eko Paulina Górska.
Renault wspiera zrównoważony rozwój
Transformacja ekologiczna stała się niedawno jednym z trzech podstawowych filarów funkcjonowania Grupy Renault. Kluczowym elementem planu strategicznego o nazwie Renaulution, który wszedł w życie w maju bieżącego roku, jest zrównoważony rozwój w obszarze ekologii, bezpieczeństwa oraz integracji społecznej. Strategia CSR znalazła się w centrum priorytetów operacyjnych firmy.
W ramach polityki środowiskowej Grupa Renault dąży do osiągnięcia neutralności węglowej w Europie do 2040 roku, a na całym świecie do 2050 roku. W tym celu firma zobowiązała się do elektryfikacji pojazdów – już w 2025 roku samochody elektryczne będą stanowić 65% sprzedaży, a w 2030 roku 90% w przypadku marki Renault w Europie.
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz