
PURE ETCR wystartowało w elektryzującym stylu! Rywalizację zdominował jeden zespół…
Zespół Zengő Motorsport X Cupra zapisał się w historii motorsportu podczas inauguracyjnego wyścigu PURE ETCR na włoskim torze Vallelunga. Mikel Azcona odniósł zwycięstwo, zdobywając maksymalną liczbę punktów w stawce, tytuł „King of the Weekend” oraz wychodząc na prowadzenie w tabeli.
W weekend 18-20 czerwca odbyła się pierwsza runda nowych mistrzostw samochodów elektrycznych PURE ETCR. W formule zawodów mogą wystartować wyłącznie samochody elektryczne spełniające restrykcyjne wymogi. Wszystkie pojazdy muszą mieć napęd na tylną oś, zapewniać moc 500 kW oraz posiadać akumulator o pojemności 65 kWh. Zespoły mają możliwość modyfikacji podwozia, zastosowania własnych rozwiązań aerodynamicznych i przebudowy karoserii.
W emocjonującym Super Finale A, gdzie rywalizacja odbywała się na siedmiu okrążeniach, Mikel Azcona z zespołu Zengő Motorsport X Cupra ukończył wyścig przed resztą kierowców. 24-letni Hiszpan osiągnął to, mimo że po przebiciu opony w poprzedniej sesji zmuszony był wystartować z szóstej, ostatniej, pozycji. Jednak dzięki wskazówkom zespołu i trafnego wykorzystania potencjału mechanizmu Power-Up, który daje kierowcom dodatkowe 200kW mocy, stanął na wysokości zadania, pokonując rywali:
Jestem bardzo szczęśliwy. Nasza Cupra była bardzo szybka przez cały weekend, a zespół wykonał świetną robotę. Podoba mi się ten nowy format i zamierzamy dać z siebie wszystko, aby kontynuować tę rewolucję w wyścigach samochodów elektrycznych.

Dodatkowo Azcona został uhonorowany tytułem „King of the Weekend”, przyznawanym zwycięzcy każdej imprezy po zdobyciu maksymalnej możliwej liczby 77 punktów. Kierowca po pierwszej rundzie objął prowadzenie w mistrzostwach.

Kolejna runda mistrzostw PURE ETCR odbędzie się w weekend 9-11 lipca na torze Motorland-Aragon w Hiszpanii.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?