
Próg zwalniający… dla pieszych. Takie rzeczy tylko w Polsce
Żaden kierowca nie lubi progów zwalniających i nie chodzi tu zwykle o samą konieczność zwolnienia, ale ich wpływ na stan zawieszenia, opon oraz felg. Teraz okazuje się, że progów zwalniających nie lubią także piesi....
Na jednym z osiedli we Wrześni administracja postanowiła zamontować próg zwalniający. W tej informacji nie byłoby nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że próg znajduje się na przejściu dla pieszych.

Jak donosi portal września.info.pl, próg zwalniający na przejściu dla pieszych ma zwiększyć bezpieczeństwo na osiedlowej drodze. W zamyśle zarządcy terenu spowalniacz miał utemperować jazdę rowerzystów oraz osób poruszających się na hulajnogach. W praktyce jednak nie spełnia swojej roli, a jedynie przeszkadza w poruszaniu się osobom niepełnosprawnym oraz pieszym z wózkiem dziecięcym.

Zarządca osiedla poinformował dziennikarzy portalu brd24.pl, że próg został zamontowany na wniosek mieszkańca, który zwrócił uwagę, że rowerzyści oraz osoby na hulajnogach wjeżdżały na to przejście bez rozglądania się na boki i powodowały niebezpieczne sytuacje. Zarządca skonsultował sprawę z firmą drogową, która poleciła montaż progu zwalniającego w tym miejscu.
Jak wynika z rozmowy dziennikarzy z zarządca, na terenie całego osiedla panuje strefa zamieszkania, a to oznacza, że piesi, w tym dzieci na rowerach i hulajnogach mogą się poruszać całą szerokością drogi, a samochody muszą ustępować im pierwszeństwa. Tym bardziej próg zwalniający nie jest konieczny w tym miejscu.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: