
Potrącił dziecko i odjechał. Policja go znalazła, ale prokuratura umorzyła sprawę!
Kierowcy biorący udział w potrąceniach pieszych, zwykle nie mają co liczyć na pobłażliwość „władzy” w Polsce. Jak to się więc stało, że ten kierowca nie poniesie żadnych konsekwencji?
Do zdarzenia doszło w lutym na jednej z poznańskich ulic. Dziecko wybiegło zza zaparkowanego samochodu na zaśnieżoną drogę, a nadjeżdżający kierowca Volkswagena Passata, nie mógł uniknąć zderzenia. Po wszystkim dziecko uciekło, a kierowca odjechał.
Dziecko wbiegło prosto pod samochód! Po potrąceniu, kierowca pojechał dalej
Pisaliśmy wtedy, że kierującego mogą spotkać bardzo poważne konsekwencje. Potrącenie nie było z jego winy, ale dla polskich sądów oraz policji zwykle nie ma to znaczenia. Zwłaszcza gdy kierowca odjeżdża z miejsca zdarzenia. Tym razem było jednak inaczej.
Piesza weszła wprost pod auto, policja nie widzi jej winy
Policja odnalazła Passata z nagrania, ale nie jego kierowcę, który wyjechał za granicę, gdzie pracuje. Wrócił w marcu i stawił się na przesłuchaniu. Sprawa trafiła do prokuratury, a ta… nie znalazła podstaw, żeby stawiać kierującemu zarzuty. Po zdarzeniu zatrzymał się, ale dziecko natychmiast uciekło. Nie odniosło też w skutek potrącenia żadnych obrażeń. Uznano więc, że skoro kierowca nie mógł udzielić dziecku pomocy, a po drugie nie było takiej potrzeby, sprawę trzeba zamknąć.
Od siebie dodamy jedynie, że w podobnych sytuacjach warto mimo wszystko zatrzymać się i podjąć próbę odszukania dziecka lub innego pieszego, który wylądował na naszej masce, a potem uciekł. Osoba potrącona może pod wpływem szoku i adrenaliny nie zauważyć ewentualnych obrażeń. Jeśli nie podejmiemy żadnej próby pomocy jej lub chociaż odszukania, możemy sobie poważne zaszkodzić.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?