Karolina Chojnacka

Porsche Mission R – ponad 1000 KM i sprint do „setki” w 2,5 sekundy. Zobacz, jak wygląda elektryczna przyszłość motorsportu

Jak Porsche widzi przyszłość sportów motorowych? Odpowiedzią na to pytanie jest prototyp wyścigówki Mission R, który ma oszałamiające osiągi, napęd elektryczny i jest zapowiedzią większego projektu.

Wszyscy spodziewali się, że Porsche zaprezentuje na targach IAA Mobility elektrycznego Caymana i Boxstera. A tu niespodzianka! Niemiecki producent przygotował samochód koncepcyjny, który jest wizją przyszłości wyścigów. Mission R ma oszałamiające osiągi, napęd elektryczny i jest zapowiedzią większego projektu.

Porsche Mission R
Porsche Mission R, fot. materiały prasowe / Porsche

Porsche Mission R – napęd, osiągi, ładowanie

Mission R kryje w sobie dwa silniki elektryczne – przedni ma 435 KM, a tylny – 653 KM. W tak zwanym trybie kwalifikacyjnym dostarczają do 1088 KM. Efekt? Tylnonapędowe Porsche w trybie kwalifikacyjnym od 0 d 100 km/h rozpędza się mniej niż 2,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna to ponad 300 km/h. W trybie wyścigowym, kierowca ma do dyspozycji 680 KM. O stałe dozowanie mocy dba zaawansowany system kontroli temperatury, który zapobiega spadkom wydajności.

Porsche Mission R
Porsche Mission R, fot. materiały prasowe / Porsche

Pojemność akumulatora wynosząca około 80 kWh i innowacyjny układ rekuperacji pozwalają na sprinty bez utraty mocy. Przy wykorzystaniu pełnej mocy, energii ma starczyć na około 30 minut jazdy. Producent zapewnia, że do naładowania baterii od 5% do 80% stanu wystarczy 15-minut. Ładowanie może odbywać się z mocą do 340 kW.

Porsche Mission R – obłędne osiągi, obłędny design

Trzeba przyznać, że elektryczna wyścigówka wygląda świetnie. Ponieważ producent ze Stuttgartu stawia na zrównoważony rozwój, to wiele elementów samochodu, w tym dyfuzor, listwy progowe, zderzak czy poszycia drzwi zrobione są z tworzywa wzmocnionego naturalnym włóknami – w tym konkretnym przypadku z włóknami lnu.

Wymiarowo Mission R jest zbliżony do obecnego Caymana – ma 4326 mm długości, 1990 mm szerokości i 1190 mm wysokości.

Porsche Mission R
Porsche Mission R, fot. materiały prasowe / Porsche

Wnętrze Porsche Mission R jest całkowicie podporządkowane i nastawione na kierowcę. Wyświetlacz pokazujący istotne dane podczas wyścigu został umieszczony pomiędzy elementami obsługi na kierownicy. Monitor nad kolumną kierownicy prezentuje obrazy z kamer pełniących funkcję lusterek bocznych i z centralnej kamery zamiast lusterka wstecznego.

Porsche Mission R
Porsche Mission R, fot. materiały prasowe / Porsche

Porsche Mission R – wizja, która stanie się rzeczywistością

Porsche Mission R to nie tylko wizja elektrycznej przyszłości motorsportu. Samochód daje nam pogląd, na to czego możemy się spodziewać po nowych, „zwykłych” elektrykach. Michael Mauer, szef designu niemieckiej marki, podczas konferencji powiedział, żeby zapamiętać niektóre elementy stylistyczne i wypatrywać ich podczas kolejnych premier.

Już wcześniej Porsche pokazując swoje koncepty z „Mission” w nazwie, zdradzało przyszłe drogowe modele – tak było z Mission E i Taycanem. Na szczegóły musimy jednak trochę poczekać.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze