Polski zespół wygrywa na koniec sezonu ELMS! To jednak nie koniec wyścigowych emocji
Zawodnicy polskiego zespołu Inter Europol Competition mają ogromne powody do zadowolenia. Tegoroczny sezon European Le Mans Series zakończył się dla nich w najlepszy możliwy sposób.
Tegoroczny kalendarz European Le Mans Series obejmował sześć czterogodzinnych wyścigów na torach: Barcelona, Red Bull Ring, Paul Ricard, Monza, Spa Francorchamps i Portimão. W wyścigach biorą udział samochody dwóch kategorii: prototypy, podzielone na dwie klasy – LMP2, identyczne z tymi, które startują w Mistrzostwach Świata Endurance (WEC) oraz LMP3, z udziałem samochodów Inter Europol Competition, a także samochody GT w klasie LMGTE.
Polski zespół Inter Europol Competition zakończył sezon European Le Mans Series znakomitym wynikiem na torze Autódromo Internacional do Algarve, niedaleko miasta Portimão na południu Portugalii.
Załoga Martin Hippe, Ugo de Wilde i Adam Eteki w samochodzie Ligier JS P320 z numerem 13 przyjechała na metę czterogodzinnego wyścigu na drugim miejscu w klasie LMP3, ale awansowała na pierwszą pozycję w końcowej, oficjalnej klasyfikacji po karze czasowej nałożonej na zwycięzców -załogę zespołu DKR Engineering. Załoga #13 została sklasyfikowana w końcowej punktacji sezonu na czwartym miejscu.
Druga załoga polskiego zespołu – Mateusz Kaprzyk, Nico Pino i Patryk Krupiński w podobnym samochodzie Ligier JS P320 z numerem 14 także spisała się bardzo dobrze i wywalczyła siódme miejsce w wyścigu 4h Portimão. Kaprzyk startował z trzynastego pola, ale awansował na trzecią pozycję, gdy przekazał samochód Patrykowi Krupińskiemu. Debiutujący w zespole Krupiński otrzymał karę drive through za spowodowanie kontaktu z jednym z rywali. Przez resztę wyścigu, zarówno Polak, jak i jadący na kolejnej zmianie Nico Pino odrabiali stratę i ukończyli rywalizację na ósmym miejscu, jednak awansowali o jedną pozycję wskutek kary czasowej nałożonej na załogę numer 19 zespołu Cool Racing. Załoga #14 ukończyła mistrzostwa na szóstym miejscu.
Mistrzowski tytuł serii European Le Mans Series w kategorii LMP2, na jeden wyścig przed końcem rywalizacji, zapewniła sobie ekipa WRT, której barwy reprezentuje między innymi Robert Kubica.
Chociaż sezon European Le Mans Series dobiegł końca, zespół Inter Europol Competition ma w dalszym ciągu bardzo pracowity czas. Prosto z Portugalii udaje się do Bahrajnu, gdzie w dwa najbliższe weekendy odbędą się dwa wyścigi kończące sezon WEC czyli Mistrzostw Świata Endurance FIA. W tej serii polski zespół ściga się prototypem Oreca w kategorii LMP2. Po znakomitym występie w sierpniowym wyścigu 24h Le Mans załoga Kuba Śmiechowski, Alex Brundle i Renger van der Zande zajmuje piątą pozycję i ma realne szanse na miejsce na podium w końcowej punktacji.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: