Po tragicznym wypadku Romain Grosjean wraca do F1!
Kilka miesięcy po dramatycznym wypadku, do którego doszło podczas Grand Prix Bahrajnu w sezonie 2020, gdy cały świat Formuły 1 wstrzymał oddech, zastanawiając się czy Romain Grosjean żyje, Francuz wraca za kierownicę bolidu F1.
Tuż po starcie wyścigu o Grand Prix Bahrajnu w sezonie 2020, bolid Romaina Grosjeana wpadł w bariery, rozpadł się na dwie części i stanął w płomieniach. Francuz z zespołu Haasa próbował wcisnąć się w lukę między rywalami, ale nie do końca dobrze to obliczył i zderzył się z Daniłem Kwiatem. Od tego momentu był już tylko pasażerem we własnym bolidzie.
Bolid Haasa uderzył w barierkę, rozpadł się na dwie części i eksplodował. Wybuchł potężny pożar. Przednia część VF-20 przebiła barierę. Kierowcę uratował system halo. Grosjean zdołał o własnych siłach wydostać się z samochodu i natychmiast trafił pod opiekę służb ratunkowych. Samochód medyczny pojawił się na miejscu wypadku po ośmiu sekundach. Romain Grosjean wyszedł z płomieni po 28 sekundach.
Grosjean doznał oparzeń dłoni, co wykluczyło go z udziału w dwóch ostatnich wyścigach sezonu, kończąc przedwcześnie jego karierę w F1.
Przeczytaj też: GP Bahrajnu: dramatyczny wypadek Grosjeana
Siedem miesięcy po dramatycznym wypadku, Romain Grosjean wraca na tor Formuły 1!
Podczas Grand Prix Francji, Romain Grosjean będzie miał szansę przejechać się zwycięskim bolidem Mercedesa z sezonu 2019, W10, należącym do siedmiokrotnego mistrza świata Lewisa Hamiltona. Francuz zaliczy kilka przejazdów pokazowych podczas weekendu Grand Prix oraz otrzyma pełny dzień testowy na Paul Ricard kilka dni później, 29 czerwca.
Romain Grosjean nie ukrywa swojego podekscytowania powrotem za kierownicę bolidu F1:
Jestem bardzo podekscytowany, że mogę wskoczyć z powrotem do samochodu F1. To stanowi dla mnie wyjątkową okazję, a prowadzenie Mercedesa, który wygrał mistrzostwa świata, będzie szczególnym przeżyciem.
Jestem bardzo wdzięczny Mercedesowi i Toto za tę szansę. Po raz pierwszy usłyszałem o możliwości poprowadzenia Mercedesa, kiedy leżałem w moim łóżku szpitalnym w Bahrajnie. Wtedy Toto rozmawiał z mediami i przekazał takie zaproszenie.
F1 nie miało szansy ścigać się we Francji w 2020 roku z powodu COVID-19, więc jazda Mercedesem przy okazji Grand Prix Francji 2021, a następnie testy na moim domowym torze Paul Ricard, będą wyjątkowe. Nie mogę doczekać się, aż nadejdzie ten dzień.
Przeczytaj też: Będzie śledztwo w sprawie wypadku Romaina Grosjeana
Najnowsze
-
Test Skoda Enyaq Coupe RS Maxx. Ile warta jest najdroższa Skoda w historii?
Kiedy debiutowała na rynku, wielu przecierało oczy w niedowierzaniu. Elektryczna Skoda wyceniona na ponad 300 tys. złotych zwiastowała poważną zmianę wiatru w ofercie czeskiego producenta. Co otrzymamy, kupując najdroższy model w historii marki? Sprawdziłyśmy to, testując model Enyaq Coupe w topowej wersji wyposażenia RS Maxx. -
Finał trzeciego sezonu TOYOTA GR CUP
-
Dynamiczne i wszechstronne: Audi Q5 Sportback drugiej generacji
-
Gosia Rdest z kolejnym podium w tym roku!
-
Brak miejsca na pieczątki w dowodzie rejestracyjnym. Czy trzeba wymieniać go na nowy?