Po co jeździmy na stację benzynową? Po kawę!
Z badań wynika, że kawa jest jednym z głównych powodów zatrzymywania się kierowców na stacjach benzynowych. Cóż... patrząc na stale rosnące ceny paliw, wydaje nam się, że niedługo kierowcy zaczną częściej pić melisę niż małą czarną.
Jak wynika z badań SW Research przeprowadzonych na zlecenie Shell Polska aż 86% Polaków pije kawę codziennie, z czego 26%. pije aż trzy kawy dziennie. Z innego badania Shell, które objęło ponad 10 000 klientów z pięciu krajów Europy, wynika, że na niektórych europejskich rynkach kawa jest jednym z głównych powodów zatrzymywania się na stacjach Shell. Zmiany w trendach związanych z elektromobilnością wskazują, że klienci prawdopodobnie będą szukali dodatkowych korzyści i wygód na stacjach (w końcu ładowanie samochodu elektrycznego trochę trwa). Dlatego firma postanowiła wykorzystać i rozwinąć swoje doświadczenia w sprzedaży kawy, wprowadzając markę Shell Café.
Shell Café to jeden ze sposobów na realizację celu zapisanego w strategii rozwoju Shell Retail, zgodnie z którym do 2025 roku 50% marży na stacjach Shell ma pochodzić z produktów i usług pozapaliwowych. Dyrektor generalny ds. rynku detalicznego na Europę Środkową i Wschodnią w Grupie Shell Oleksandr Koliakin podczas konferencji prasowej powiedział:
Są już kraje w naszej sieci, które osiągnęły ten cel, na przykład Szwajcaria, a jeden z krajów Europy Środkowej i Wschodniej jest bliski jego osiągnięcia.
Shell Café będzie testować nowe opcje posiłków i napojów. Pierwszym wprowadzanym produktem będą własne mieszanki kawy Shell Café dostępne na wybranych stacjach w Polsce. Od połowy sierpnia Shell Café jest dostępny na 237 stacjach Shell w Polsce i na wybranych rynkach w Europie. Kolejne punkty Shell Café będą otwierane w najbliższych miesiącach, aby docelowo wszyscy klienci Shell mogli cieszyć się aromatyczną „małą czarną”.
Koncept Shell Café może być strzałem w dziesiątkę. Bo na stacjach Shell kierowcy będą mogli niedługo ładować elektryki. Shell Polska zakłada, że pierwszych kilka ultraszybkich ładowarek do pojazdów elektrycznych Ionity uda się uruchomić jeszcze w 2021 roku. Docelowo ma ich w Polsce powstać 10. Priorytetem dla firmy są ultraszybkie ładowarki Ionity o mocy do 350 kW na najważniejszych trasach, bo to one w największym stopniu ograniczyć mogą tzw. range anxiety kierowców pojazdów elektrycznych, czyli lęk przed wyczerpaniem baterii w trasie.
A czy może być coś przyjemniejszego, niż delektowanie się smaczną kawą, podczas gdy twój samochód się ładuje?
Holendersko-brytyjski koncern Shell to największa firma paliwowa na świecie. W Polsce jest obecny od 1992 roku i jest czwartym pod względem wielkości operatorem stacji paliw – na koniec 2020 roku firma zarządzała siecią 423 stacji.
Najnowsze
-
Wąskie gardło na S1! Dlaczego Ministerstwo Infrastruktury rezygnuje z trzeciego pasa?
Czy ekspresówka S1 na Górnym Śląsku stanie się kolejnym wąskim gardłem polskich dróg? Ministerstwo Infrastruktury zdecydowało się na przebudowę trasy bez dodania trzeciego pasa, mimo że prognozy wskazują na szybko rosnący ruch. Czy to decyzja, która już wkrótce sparaliżuje ruch na jednej z najważniejszych tras w regionie? Sprawdzamy, dlaczego resort nie posłuchał zaleceń ekspertów i jakie będą konsekwencje tej decyzji dla kierowców. -
Chcesz mieć nowego Seata Ibizę? Ta cena w Polsce może cię pozytywnie zaskoczyć
-
Kobiety w sporcie motorowym – za kierownicą Mazdy MX-5
-
Tysiące kierowców ignoruje zakazy. Policja ujawnia szokującą skalę problemu!
-
Ta kwota cię zszokuje: oto jak ubezpieczyciele oszczędzają na twoim wypadku samochodowym