Peugeot 9X8 Hypercar – wyścigowy hipersamochód spod znaku lwa. Pod maską skrywa ponad 680 KM!
Peugeot zaprezentował pierwsze zdjęcia swojego wyścigowego hipersamochodu, który zadebiutuje na torach WEC w trakcie sezonu 2022. Francuski producent będzie rywalizować w kategorii Le Mans Hypercars, znanej szerzej jako LMH.
Peugeot 9X8 Hypercar będzie reprezentował francuskiego producenta w wyścigach długodystansowych. Jego układ napędowy stanowią 2,6-litrowy silnik V6 biturbo o mocy 680 KM (500 kW) oraz napędzający przednią oś, elektryczny silnik o mocy 200 kW.
To co zwraca uwagę na pierwszy rzut oka, to brak tradycyjnego tylnego spojlera, tak charakterystycznego dla samochodów wyścigowych. Jak zapewnia Peugeot, innowacyjna aerodynamika opracowana przez francuskich inżynierów pozwoliła na rezygnację z konwencjonalnego tylnego skrzydła.
Ponieważ regulamin klasy LMH nie narzuca płaskiej podłogi, to pozwala projektantom na wykorzystanie przepływu powietrza pod spodem do wytworzenia docisku. Nie ma również ograniczeń dotyczących dyfuzora z tyłu samochodu.
Peugeot 9X8 Hypercar zadebiutuje na torach WEC w trakcie sezonu 2022. Francuski producent wystawi w WEC dwa hipersamochody 9X8. Kierowcami będą Paul Di Resta, Jean-Éric Vergne, Kevin Magnussen, Loïc Duval, Mikkel Jensen i Gustavo Menezes.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP