
Oświetlenie wieży Eiffla zasilane przez… ogniwa paliwowe Toyoty
W stolicy Francji trwa wystawa „Wodorowy Paryż” (Paris de l’hydrogène) zorganizowana przez zespół naukowy Energy Observer we współpracy z Toyotą i władzami miasta.
We wtorek 25 maja wieża Eiffla została oświetlona na zielono – chodzi nie tylko o kolor światła, które uwypukliło sylwetkę symbolu Paryża, ale przede wszystkim o źródło jego zasilania. Iluminacja czerpie energię z generatora GEH2® opartego na ogniwach paliwowych Toyoty, który na rynek prowadziła firma EODev (Energy Observer Development). Zielone oświetlenie symbolizuje zielony wodór – produkowany przy użyciu energii odnawialnej bez emisji CO2.
Bezemisyjna iluminacja wieży Eiffla to element trwającej od 20 do 30 maja wystawy „Paris de l’hydrogène”, zorganizowanej przez zespół badawczy Energy Observer przy wsparciu władz miejskich Paryża oraz Toyoty. Strefa wystawiennicza u stóp słynnej wieży na Polach Marsowych również jest zasilana wodorowymi generatorami GEH2®. Swoje produkty prezentuje na niej wiele firm z branży wodorowej, których działalność pozwala inaczej spojrzeć na przyszłość miast opartą na bezemisyjnych, innowacyjnych rozwiązaniach.
„Nasza instalacja przenosi oświetlenie Wieży Eiffla w nową erę zrównoważonego postępu technologicznego. Jesteśmy przekonani, że za tą inicjatywą pójdą kolejne, a w przyszłości wydarzenia i imprezy będą organizowane z wykorzystaniem czystej energii. Spodziewamy się, że najpiękniejsze pomniki we Francji i innych krajach będą podświetlane instalacjami opartymi na odnawialnych źródłach energii. Chodzi nie tylko o wymiar symboliczny – takie inicjatywy zwracają uwagę, że bezemisyjne rozwiązania są dostępne już dziś” – powiedział Jérémie Lagarrigue, dyrektor zarządzający EODev.
Coraz więcej wodorowych produktów dostępnych na rynku
Na wystawie można znaleźć wiele produktów opartych na technologii wodorowych ogniw paliwowych Toyoty. Należą do nich nowa Toyota Mirai – średniej wielkości bezemisyjny sedan nowej generacji, a także miejski autobus marki CaetanoBus oraz dwa generatory firmy EODev – REXH2® przeznaczony do zasilania jachtów morskich i GEH2® do zastosowań stacjonarnych. Wszystkie te produkty są już dziś dostępne na rynku i stanowią realne rozwiązania biznesowe, a ich producenci podnoszą świadomość władz publicznych, biznesu, mediów, klientów i szerokiej publiczności w kwestiach technologii wodorowych.
„Wodorowe ogniwa paliwowe będą odgrywać kluczową rolę w realizacji przez Toyotę celu neutralności klimatycznej do 2050 roku. Podjęliśmy się tego zobowiązania w 2015 roku, gdy ogłosiliśmy naszą strategię Toyota Environmental Challenge 2050. W tym samym roku wprowadziliśmy na europejski rynek sedana Mirai – pierwszy zaprojektowany od początku samochód zasilany ogniwami paliwowymi. Jesteśmy przekonani, że technologia ta jest niezbędna, jeśli chcemy skutecznie zdekarbonizować światowy system transportowy – nie tylko motoryzację, ale także transport autobusowy, ciężarowy i morski, a także kolej, lotnictwo oraz branżę generatorów stacjonarnych” – powiedział Matt Harrison, prezydent i CEO Toyota Motor Europe.
Energy Observer w podróży dookoła świata
Energy Observer to projekt naukowy i jednocześnie nazwa niezależnego energetycznie, eksperymentalnego katamaranu, który wykorzystuje wyłącznie energię z własnych odnawialnych źródeł i magazynowaną pod postacią wodoru. Do zasilania statku wodorem służy generator oparty na ogniwach paliwowych Toyoty. Jacht jest w trakcie rejsu dookoła świata, podczas którego zespół naukowców prowadzi badania nad nowymi technologiami. Dzięki ich zaangażowaniu oraz współpracy z Toyotą powstała firma EODev, która zajmuje się komercjalizacją technologii ogniw paliwowych.
Bezemisyjne pojazdy Toyoty na Igrzyskach w Paryżu 2024
Paryż będzie gospodarzem Letnich Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich w 2024 roku, dlatego Toyota jako Oficjalny Partner Igrzysk ds. Mobilności traktuje priorytetowo współpracę ze stolicą Francji. Podczas Igrzysk Toyota dostarczy bezemisyjne, zaawansowane technologicznie pojazdy, które opracowała w myśl idei „Mobilności dla wszystkich”.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?