
Orlen zbuduje kolejną stację tankowania wodoru w Polsce. Znamy lokalizację
Orlen uruchomi kolejną, ogólnodostępną stację tankowania wodoru. Na początek w Krakowie, a później do mapy dołączy Poznań i Katowice.
Spółka PKN Orlen zamierza mocno inwestować w bezemisyjną technologię. Są już pierwsze ładowarki elektryczne do samochodów, teraz przyszedł czas na kolejną stację tankowania wodoru, która zostanie uruchomiona już za kilka tygodni.
Do tej pory zakup samochodu zasilanego wodorem mijał się z celem. Wszystko z powodu braku infrastruktury do tankowania, a także perspektyw na budowę takiej sieci w najbliższym czasie. Jedyna stacja umożliwiająca tankowanie wodoru działała do tej pory w Warszawie.
Orlen ogłosił, że pierwsza stacja tankowania wodoru w ramach koncernu powstanie w Krakowie. Polski koncern zamierza zainwestować w nową technologię w Czechach i Słowacji. Stacja ma być ogólnodostępna, ale została zaprojektowana tak, aby obsłużyć flotę pojazdów komunikacji miejskiej.
Zobacz: Toyota opracowała moduł magazynujący wodór. Transport ogniw paliwowych ma być bezpieczniejszy
Do 2030 PKN Orlen planuje uruchomienie 100 ogólnodostępnych stacji – 57 z nich powstanie w Polsce, a pozostałe u naszych południowych sąsiadów. W następnej kolejności po Krakowie, na tankowanie wodorem mogą liczyć kierowcy w Katowicach i Poznaniu.

Zdaniem przedstawicieli koncernu nie ma już odwrotu od transformacji energetycznej, która tylko przyspieszy. Budowa bezpieczeństwa energetycznego nie powinna polegać na zastąpieniu jednego dominującego źródła energii innym. Dlatego koncern Orlen stawia na różne rozwiązania: małe reaktory jądrowe, biopaliwa, odnawialne źródła energii, wodór
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Zostaw komentarz: