Opel Rocks-e – plastikowy elektryczek o zasięgu 75 kilometrów. Ponoć idealny dla 15-latków
Opel prezentuje samochód, który według niego reprezentuje segment SUM - Sustainable Urban Mobility (zrównoważona miejska mobilność). I niby wszystko gra, autko odpowiada na aktualne wymagania w zakresie mobilności - jest wyposażony w napęd akumulatorowy, chroni przed wiatrem i deszczem, jeździ. Ale czy to wszystko ma sens?
Opel kontynuuje swoją elektryfikacyjną ofensywę i prezentuje Opel Rocks-e. W Niemczech mogą go prowadzić młode osoby, które ukończyły 15 lat i mają prawo jazdy kategorii AM. Nikt inny chyba się nie skusi.
Opel Rocks-e – małe autko, mały zasięg, zero kłopotów z parkowaniem
Opel Rocks‑e to bezemisyjny pojazd dla dwojga, który, co by o nim nie mówić, nie zajmuje dużo przestrzeni na miejskich uliczkach. Dzięki niewielkim wymiarom (tylko 2,41 m długości i 1,39 m szerokości, nie licząc bocznych lusterek) oraz niskiej masie (471 kg) Rocks‑e zalicza się do lekkich pojazdów silnikowych. Oferuje zasięg do 75 kilometrów i rozwija prędkość maksymalną 45 km/h.
Teoretycznie takie parametry z powodzeniem powinny wystarczyć w codziennym ruchu miejskim, ale doświadczenie nam podpowiada, że jednak nie do końca tak jest. Niewątpliwym plusem auta jest to, że jeżdżąc nim raczej nie będziemy mieć problemów z parkowaniem. 14‑calowe koła i średnica zawracania tylko 7,20 m sprawiają, że Rocks‑e idealnie nadaje się do miasta, gdzie zwinnie manewruje w wąskich zaułkach i wciśnie się w najmniejszą lukę na parkingu.
Akumulator Opla Rocks‑e ma pojemność 5,5 kWh i można go naładować do pełna w 3,5 godziny ze standardowego domowego gniazdka. Trzymetrowy kabel do ładowania jest na stałe zamontowany w pojeździe – wystarczy wyciągnąć go z drzwi pasażera. Opel oferuje także adapter umożliwiający korzystanie z publicznych stacji ładowania.
Opel Rocks-e – pstryczek-elektryczek
Rocks‑e ma nowe oblicze marki Opel – Vizor oraz reflektory i kierunkowskazy w technologii LED. Drzwi od strony przedniej i tylnej krawędzi wyglądają identycznie, co podkreśla odważną i minimalistyczną stylistkę pojazdu. Drzwi pasażera otwierają się tradycyjnie do przodu, natomiast kierowca otwiera swoje drzwi „pod wiatr”. Przednie i tylne panele nadwozia również są podobne.
Siedzenia w kabinie są przesunięte względem siebie, tak aby pasażer miał więcej miejsca na nogi, a kierowca mógł łatwiej regulować swój fotel wzdłużnie. Opel zapewnia, że w środku jest też sporo miejsca nad głową, nawet dla osób o wzroście powyżej 1,90 m. Rocks‑e oferuje do 63 litrów przestrzeni na bagaż w miejscu na nogi pasażera, a na specjalnym haczyku można powiesić dużą siatkę z zakupami.
Kokpit jest przejrzysty i ograniczony do niezbędnych elementów. Na wyświetlaczu podawane są informacje o prędkości, trybie jazdy (Drive, Neutral, Reverse / jazda do przodu, bieg neutralny, bieg wsteczny), stanie naładowania akumulatora, pozostałym zasięgu i przebiegu. Przydatnym detalem jest uchwyt na smartfon w konsoli środkowej.
Niemiecki producent samochodów zapewnia, że Opel Rocks-e, model plasowany poniżej Corsy‑e, jest w zasięgu finansowym każdego kierowcy, od młodzieży zaczynającej przygodę z motoryzacją po osoby przemieszczające się po mieście między domem a pracą. Podstawowa wersja Opla Rocks‑e ma w Niemczech kosztować wyraźnie mniej niż mały samochód, a miesięczna rata leasingowa ponoć będzie porównywalna z ceną miesięcznego biletu na komunikację miejską.
Patrząc na Opel Rocks-e mamy wrażenie, że już go gdzieś kiedyś widziałyśmy. Samochodzik do złudzenia przypomina Citroena Ami.
Mały, dwumiejscowy pojazd francuskiego producenta samochodów, Citroen Ami, jest napędzany skromnym silnikiem elektrycznym o mocy 6 kW, więc zgodnie z francuskim prawem może nim kierować osoba w wieku zaledwie 14 lat i nie jest wymagane, by posiadała prawo jazdy.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”