15
1
Poznaliśmy fakty o 6. generacji Opla Astry - czego możemy spodziewać się po flagowym modelu niemieckiego producenta?
Opel Astra szóstej generacji to kontynuator tradycji zapoczątkowanej 85 lat temu. W 1936 roku Opel był pierwszym niemieckim producentem, który zaoferował przystępny cenowo, rodzinny samochód kompaktowy – był nim Kadett.
Z każdą nową generacją pojawiały się kolejne innowacje, takie jak chłodzony wodą, czterocylindrowy silnik Kadetta A (1962), sensacyjnie aerodynamiczne nadwozie Kadetta E (1984) czy adaptacyjne oświetlenie przednie (AFL) Astry H (2004). Teraz historia znów się powtarza.
Nowa Astra oparta jest na przystosowanej do różnych napędów platformie EMP2 trzeciej generacji.
W zamyśle inżynierów układ kierowniczy i układ zawieszenia zaprojektowano z myślą o jak najbardziej wydajnym tłumieniu drgań i wysoce efektywnej kontroli ruchów poprzecznych nadwozia (tłumienie ruchu wokół osi poziomej). Sztywność skrętna nowej Astry przewyższa o 14% sztywność w poprzedniej wersji.
Nowy Opel Astra ma 4374 milimetrów długości i 1860 mm szerokości.
Nowa Astra jest o zaledwie 4 mm dłuższa od poprzedniego modelu, mimo znacznego wzrostu rozstawu osi do 2675 mm (+13 mm). Bagażnik nowej Astry z regulowaną podłogą nadal zapewnia pojemność ładunkową 422 litrów.
Opel będzie oferować nową Astrę z napędem hybrydowym typu plug-in o dwóch poziomach mocy do wyboru. Ponadto dostępne są warianty z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym oraz sześciobiegową przekładnią manualną lub ośmiobiegową przekładnią automatyczną.
Zakres mocy pojazdu z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym: od 110 KM do 130 KM. Zakres mocy pojazdu z napędem hybrydowym typu plug-in: do 225 KM. Sześciostopniowa skrzynia biegów stanowi wyposażenie standardowe wersji z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym, zaś w wyposażeniu opcjonalnym pojazdów z silnikiem o większej mocy dostępna jest ośmiobiegowa przekładnia automatyczna (elektryczna w pojazdach z napędem hybrydowym typu plug-in).
W pełni elektryczny Opel Astra-e pojawi się na rynku w 2023 roku. Póki co nie wiadomo jednak, jakim zasięgiem elektryczna Astra będzie mogła się pochwalić.
Nowa Astra ma odmieniony, nowoczesny wygląd, który charakteryzuje już inne modele tej marki, jak Mokka czy Crossland. Motyw Opel Vizor jest zgodny ze wzornictwem Opel Compass, w którym osie pionowe i poziome – ostre załamanie maski silnika i światła do jazdy dziennej z motywem w kształcie skrzydła – łączą się pośrodku z emblematem „Opel Blitz”. Rozciągający się na całym przodzie pojazdu motyw Vizor powoduje, że nowa Astra sprawia wrażenie jeszcze szerszego pojazdu.
Opel zacznie przyjmować zamówienia na nową Astrę jesienią tego roku. Pierwsi klienci otrzymają swoje pojazdy na początku przyszłego roku. Najpierw w sprzedaży pojawi się wersja pięciodrzwiowa z sylwetką w stylu coupé. Wkrótce potem dołączy do niej kombi Sports Tourer.
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
Volvo Cars Tech Hub w Krakowie obchodzi drugą rocznicę działalności. Firma chwali się, że to właśnie tam powstały kluczowe technologie dla nowego elektrycznego sedana ES90. Ale czy rzeczywiście polscy inżynierowie mieli tak duży wpływ na ten samochód? Przyjrzyjmy się faktom.Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Polskie warsztaty na skraju bankructwa? Długi sięgają 458 mln zł, a wiarygodność płatnicza spada
Elektryczny SUV – sprawdź model EX90 od szwedzkiej marki Volvo
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
Volvo Cars Tech Hub w Krakowie obchodzi drugą rocznicę działalności. Firma chwali się, że to właśnie tam powstały kluczowe technologie dla nowego elektrycznego sedana ES90. Ale czy rzeczywiście polscy inżynierowie mieli tak duży wpływ na ten samochód? Przyjrzyjmy się faktom.Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Polskie warsztaty na skraju bankructwa? Długi sięgają 458 mln zł, a wiarygodność płatnicza spada
Elektryczny SUV – sprawdź model EX90 od szwedzkiej marki Volvo
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
Volvo Cars Tech Hub w Krakowie obchodzi drugą rocznicę działalności. Firma chwali się, że to właśnie tam powstały kluczowe technologie dla nowego elektrycznego sedana ES90. Ale czy rzeczywiście polscy inżynierowie mieli tak duży wpływ na ten samochód? Przyjrzyjmy się faktom.Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Polskie warsztaty na skraju bankructwa? Długi sięgają 458 mln zł, a wiarygodność płatnicza spada
Elektryczny SUV – sprawdź model EX90 od szwedzkiej marki Volvo
Podobne artykuły
Przeczytaj również
Najnowsze
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
Volvo Cars Tech Hub w Krakowie obchodzi drugą rocznicę działalności. Firma chwali się, że to właśnie tam powstały kluczowe technologie dla nowego elektrycznego sedana ES90. Ale czy rzeczywiście polscy inżynierowie mieli tak duży wpływ na ten samochód? Przyjrzyjmy się faktom.Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
Polskie warsztaty na skraju bankructwa? Długi sięgają 458 mln zł, a wiarygodność płatnicza spada
Elektryczny SUV – sprawdź model EX90 od szwedzkiej marki Volvo
Podobne artykuły
Przeczytaj również