Odświeżone BMW X5 i BMW X6 – nowe silniki, a to nie koniec zmian
BMW X5 i BMW X6 zostały zaprezentowane w swoich odświeżonych i znacznie zmodernizowanych odmianach, pierwsze egzemplarze na rynek trafią w kwietniu. Czego się możemy spodziewać?
Spis treści
- BMW X5 i BMW X6 – zaktualizowana gama układów napędowych
- BMW X5 i BMW X6 – mocniejsze 6 cylindrów, w benzynie i dieslu
- BMW X5 i BMW X6 – nowy V8
- BMW X5 i BMW X6 – większy zasięg hybrydy plug-in
- BMW X5 i BMW X6 – najnowszy system, nowe technologie
- BMW X5 i BMW X6 – zmiany stylistyczne, najpierw BMW X5
- BMW X5 i BMW X6 – nadwozie coupé teraz z pakietem M w standardzie
- BMW X5 i BMW X6 – galeria nowego BMW X5
BMW pochwaliło się odświeżonymi edycjami swoich popularnych SUV-ów, których bawarska marka nie nazywa SUV-ami. Mowa o nowym BMW X5 (określany jako SAV – Sport Activity Vehicle) oraz BMW X6 (Sport Activity Coupé). Obydwa modele w zmodernizowanych odmianach produkowane są w amerykańskich zakładach BMW Group w Spartanburgu, w kwietniu 2023 roku rozpocznie się ich wprowadzanie na globalny rynek. Przyjrzeliśmy się zmianom.
BMW X5 i BMW X6 – zaktualizowana gama układów napędowych
W ofercie BMW pojawi się układ hybrydowy plug-in nowej generacji. Zobaczmy go w modelu BMW X5 xDrive50e. Oprócz tego wszystkie pozostałe warianty spalinowe zmodernizowano wzbogacając je o 48-woltową technologię mild hybrid. W przypadku nowej jednostki typu hybryda plug-in obecnej w BMW X5 xDrive50e pod maską pracuje sześciocylindrowy, rzędowy silnik benzynowy współpracujący z nowym silnikiem elektrycznym. Łączna moc systemowa to 360 kW (490 KM), o jest wartością o 70 kW (96 KM) większą niż we wcześniejszej wersji X5 w wersji PHEV. Moc maksymalna (490 KM) uzyskiwana jest chwilowo (funkcja boost). Systemowy moment obrotowy również wzrósł o 100 Nm do imponujących 700 Nm.
Nowy silnik spalinowy obecny w tym układzie hybrydowym plug-in również wzmocniono o 27 KM do 313 KM. Silnik elektryczny zintegrowano z 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic, mimo niewielkich gabarytów jednostka ta ma moc znamionową 145 kW (197 KM), co jest wartością większą o 62 kW (84 KM) w stosunku do poprzednika. BMW X5 xDrive50e przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,8 s.
Przy okazji premiery nowego BMW X5 i nowego BMW X6 w ofercie obu modeli pojawi się ośmiocylindrowy i sześciocylindrowy rzędowy silnik benzynowy oraz sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny – każda z jednostek napędowych najnowszej generacji. Wszystkie silniki są teraz oferowane z 8-stopniową sportową skrzynią Steptronic, wyposażoną w łopatki zmiany biegów przy kierownicy. Napęd przekazywany jest za pośrednictwem inteligentnego układu BMW xDrive zarówno na jezdnię, jak i w razie potrzeby, na nieutwardzony teren.
Wszystkie jednostki napędowe są teraz wyposażone w 48-woltową technologię mild hybrid. Konsekwentna elektryfikacja ma tutaj postać silnika elektrycznego zintegrowanego ze skrzynią biegów. Zapewnia on dodatkową moc do 9 kW (12 KM) i moment obrotowy 200 Nm. Jednostka elektryczna wspomaga silnik spalinowy, zapewniając płynną, dynamiczną i jednocześnie wydajną jazdę.
BMW X5 i BMW X6 – mocniejsze 6 cylindrów, w benzynie i dieslu
Nowy sześciocylindrowy silnik benzynowy generuje maksymalną moc na poziomie 280 kW (380 KM), czyli o 35 kW (47 KM) więcej w porównaniu do poprzednich modeli, a także zwiększony o 70 Nm do poziomu 520 Nm maksymalny moment obrotowy. Dzięki dodatkowej mocy systemu mild hybrid może on osiągnąć nawet poziom 540 Nm. BMW X5 xDrive40i oraz nowe BMW X6 xDrive40i przyspieszają od 0 do 100 km/h w 5,4 s.
Również sześciocylindrowy rzędowy silnik wysokoprężny w nowym BMW X5 xDrive30d oraz w nowym BMW X6 xDrive30d został znacznie usprawniony. W 3,0-litrowej jednostce zamiast aluminiowych tłoków zastosowano stalowe, a także zoptymalizowany proces separacji oleju oraz nowy układ wtrysku bezpośredniego Common Rail z elektromagnetycznymi wtryskiwaczami.
W połączeniu z systemem mild hybrid nowy silnik wysokoprężny rozwija maksymalną moc 219 kW (298 KM) i maksymalny moment obrotowy 670 Nm. Tym samym nowe BMW X5 xDrive30d i nowe BMW X6 xDrive30d przyspieszają od 0 do 100 km/h w 6,1 s.
BMW X5 i BMW X6 – nowy V8
Sportowy temperament obu topowych modeli zapewnia nowy silnik benzynowy V8 o pojemności 4,4 l wywodzący się z jednostek napędowych wyczynowych modeli BMW M GmbH. Technologia M TwinPower Turbo oraz jeden międzyrzędowy kolektor wydechowy sprawiają, że ta jednostka o mocy 390 kW (530 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 750 Nm zapewnia imponujące osiągi. Najnowsza wersja ośmiocylindrowej jednostki rozpędza zarówno nowe BMW X5 M60i xDrive, jak i nowe BMW X6 M60i xDrive od 0 do 100 km/h w czasie 4,3 s. Co ważne, silnik V8 trafi również do Europy, podane specyfikacje silników zgodnie z informacją producenta dotyczą rynku niemieckiego, zatem unijnego.
BMW X5 i BMW X6 – większy zasięg hybrydy plug-in
W BMW X5 z hybrydą plug-in w porównaniu z poprzednią generacją efektywna pojemność energetyczna akumulatora wysokonapięciowego zintegrowanego z podwoziem, została zwiększona o prawie 25 procent do 25,7 kWh. Nowy moduł Combined Charging Unit umożliwia ładowanie prądem przemiennym o podwojonej maksymalnej mocy do 7,4 kW. Zasięg elektryczny nowego BMW X5 xDrive50e wynosi od 94 do 110 km w cyklu WLTP.
BMW X5 i BMW X6 – najnowszy system, nowe technologie
Nowością w obu modelach są znacznie rozbudowane systemy automatyzacji jazdy i parkowania, a także w pełni cyfrowy system obsługi iDrive z zakrzywionym wyświetlaczem BMW z oprogramowaniem opartym na systemie operacyjnym BMW 8, również najnowszym.
System operacyjny BMW 8 i najnowsza generacja systemu obsługi iDrive wprowadzają zakrzywiony wyświetlacz BMW również w Sports Activity Vehicle i Sports Activity Coupé. Obejmuje on wyświetlacz informacyjny za kierownicą o przekątnej 12,3 cala i wyświetlacz kontrolny o przekątnej ekranu 14,9 cala – oba umieszczone za pojedynczą szklaną szybą.
BMW X5 i BMW X6 – zmiany stylistyczne, najpierw BMW X5
Zmian doczekała się również stylistyka obu modeli. W BMW X5 przeprojektowano reflektory, pojawiła się też podświetlana atrapa chłodnicy BMW. Marka chwali się, że nowe reflektory mają o 35 mm bardziej smukłe kontury. Elementy świateł do jazdy dziennej w kształcie strzałek skierowane są na zewnątrz i pełnią również funkcję kierunkowskazów. Opcjonalnie oferowane są diodowe reflektory matrycowe ze światłami skrętnymi i nieoślepiającymi światłami drogowymi BMW Selective Beam oraz M Shadow Line.
Podświetlana atrapa chłodnicy BMW Iconic Glow jest teraz oferowana jako opcja dla sześciocylindrowych wariantów nowego BMW X5. Wygląd unowocześniono również za pomocą pionowych zasłon powietrznych i dolnego wlotu powietrza ze wstawką ozdobną w perłowym chromie i trójkątnymi profilowanymi otworami na zewnątrz.
BMW X5 i BMW X6 – nadwozie coupé teraz z pakietem M w standardzie
Z kolei nowe BMW X6 ma teraz wąskie reflektory ze światłami dziennymi z elementami w kształcie strzałek. W modelach sześciocylindrowych nadal dostępna jest opcjonalna atrapa chłodnicy BMW Iconic Glow. Standardowy pakiet sportowy M jeszcze mocniej podkreśla dynamiczny charakter nowego BMW X6. To zasługa przede wszystkim ośmiokątnego kształtu pod atrapą chłodnicy BMW z efektownymi otworami bocznymi i dużymi czarnymi powierzchniami. Ponadto trójwymiarowa rzeźba pasa przedniego podkreśla szerokość i masywną sylwetkę pojazdu. Do standardowego pakietu sportowego M należą również listwy progowe M i błyszczące elementy Shadow Line M. Pas tylny Sport Activity Coupé ma wstawkę w kolorze Dark Shadow, a nowe końcówki rur wydechowych mają kształt trapezu.
BMW X5 i BMW X6 – galeria nowego BMW X5
BMW X5 i BMW X6 – galeria nowego BMW X6
Najnowsze
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
“Duży Range”, "flagowy Range” lub - kierując się oznaczeniami producenta - Range Rover L460. Nazw sporo, ale wszystkie dotyczą jednego modelu - najbardziej luksusowego, największego i najdroższego, jaki możecie znaleźć w katalogu Land Rovera. Sprawdziłyśmy, co możemy kupić, jeżeli “zwykły” luksus to dla nas jeszcze za mało. -
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
-
Nowa Toyota Hilux Mild-hybrid 48V od 170 900 zł netto
-
Dacia Duster z tytułem CAR OF THE YEAR POLSKA 2025
Zostaw komentarz: