Od Peugeot 203 do 308 SW. Historia kombi spod znaku lwa
Mniej spartańskie, mocniejsze, bardziej atrakcyjne. Dzisiejsze kombi nie ma czego zazdrościć innym samochodom osobowym. Z drugiej strony zachowują to, co zawsze wyróżniało ten segment: długą sylwetkę i przede wszystkim dużą pojemność bagażnika.
Pierwsze kombi spod znaku lwa pojawiło się w 1949 roku, kiedy na rynku pojawił się Peugeot 203. W tym okresie segment był jeszcze w powijakach i nikt nie wiedział, czy rzeczywiście istnieje baza klientów dla tego typu samochodu. Ale Peugeot czuł, że jest na dobrej drodze, do tego stopnia, że zaoferował kierowcom model 403.
Biorąc pod uwagę dobre przyjęcie tych modeli, marka spod znaku lwa została zachęcona do dalszego rozwijania swojej oferty. Już w 1956 roku na rynku pojawił się Peugeot 403 Kombi, który był oferowany w wersjach rodzinnych i komercyjnych. Został on zastąpiony w 1962 roku przez kombi Peugeot 404. Model 203 doczekał się swojego następcy w 1965 roku. Wtedy na drogi wyjechał Peugeot 204.
Historia toczy się dalej i wraz z upływem czasu otwierają się nowe rozdziały: kombi Peugeot 304 i 504 w latach 70., modele kombi 305, 505 i 405 w latach 80., Peugeot 306 i 406 SW w latach 90. Na początku 2000 roku francuska marka rozwinęła tę ofertę, wprowadzając na rynek dwie oryginalne propozycje: Peugeota 206 SW, który był wyjątkowo mały jak na kombi, oraz Peugeota 307SW, który wykorzystał kilka dobrych pomysłów z minivanów.
Lista kombi spod znaku lwa obejmuje także wersje SW pierwszego Peugeot 308 i Peugeot 407, a także Peugeot 508 pierwszej i drugiej generacji.
Nowy Peugeot 308 SW: kolejny rozdział historii kombi
W 2021 roku na scenę wkroczyło nowe kombi spod znaku lwa – Peugeot 308 SW. Reklamowany jest przez francuską markę jako bardzo wydajny i ultranowoczesny samochód ze wszystkimi oczekiwanymi przez klienta zaletami w segmencie kombi kompaktowych.
608 litrów pojemności, a nawet 1634 litrów przy całkowicie złożonej kanapie: w bagażniku Peugeota 308 SW jest dużo miejsca, a nawet bardzo dużo! Samochód ma być również praktyczny, dzięki trzyczęściowej kanapie, którą można złożyć bezpośrednio z bagażnika za pomocą przycisków po bokach.
Peugeot 308 SW, podobnie jak hatchback, wyróżnia się bogatą gamą jednostek napędowych. Podstawową jednostką jest trzycylindrowy silnik benzynowy 1.2 PureTech o mocy 110 lub 130 KM. Samochód będzie można również kupić z dieslem 1.5 o mocy 130 KM. W ofercie francuskiego producenta są również hybrydy plug-in. Na ich napęd składa się benzynowa jednostka 1.6 o mocy 150 lub 180 KM, silnik elektryczny o mocy 110 KM i akumulator o pojemności 12,4 kWh. W sumie układ ma wytwarzać 180 lub 225 KM mocy i 360 Nm momentu obrotowego. Hybrydowy Peugeot 308 SW na samym prądzie ma przejechać 60 kilometrów.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI