Agnieszka Serafinowicz

Nowy samochód na LPG – lista modeli i ceny w Polsce. Jakie auto na gaz kupisz w salonie jeszcze w 2022 roku?

Fabryczna instalacja LPG na tle ogółu rynkowej oferty nowych aut w Polsce to margines. Niemniej da się coś znaleźć.

Gaz LPG jest dziś najtańszym paliwem węglowodorowym, które jest masowo stosowane w samochodach. W większości są to pojazdy, które pierwotnie były zasilane benzyną, a następnie zostały przez swoich właścicieli dostosowane – poprzez montaż stosownej instalacji gazowej – również do spalania LPG. My postanowiłyśmy sprawdzić co innego: czy da się dziś w Polsce kupić zupełnie nowe auto z fabryczną instalacją gazową? Jeżeli tak, to ile jest takich modeli i jakie są ich ceny?

Nowy samochód na LPG – oferta w Polsce

Odpowiedź na pytanie: czy da się dziś w Polsce kupić nowe auto fabrycznie dostosowane do jazdy na zasilaniu gazem, brzmi: tak. Oferta tych modeli na tle ogółu samochodów oferowanych przez salony różnych marek w Polsce jest – delikatnie mówiąc – skromna, ale jest. Co więcej, aktualnie samochody nowe z instalacją gazową oferują jedynie trzy duże firmy motoryzacyjne: Grupa Renault, Hyundai Motor Group oraz – zaledwie jeden model – koncern Stellantis (marka Fiat).

Nowe auto z LPG - Dacia Sandero TCe 100 LPG pozostaje najtańszym nowym modelem z fabryczną instalacją LPG, jaki można kupić w Polsce

Nowy samochód na LPG – jakie modele? Ile kosztują?

Udało nam się znaleźć 12 (właściwie to 11) modeli samochodów z fabryczną instalacją LPG (nie wnikałyśmy czy jest ona instalowana faktycznie jeszcze w fabryce, czy też montowana przez dealera już w Polsce, zwracałyśmy uwagę na możliwość zakupu fabrycznie nowego auta, bez przebiegu, z już zamontowaną instalacją gazową. Oto one:

  • Dacia Sandero – od 61 250 zł
  • Kia Picanto – od 63 400 zł
  • Fiat Panda – od 63 700 zł
  • Hyundai i10 – od 67 500 zł
  • Dacia Sandero Stepway – od 68 450 zł
  • Kia Rio – od 70 400 zł
  • Dacia Duster – od 70 650 zł
  • Renault Clio – od 71 900 zł
  • Hyundai i20 – 72 600 zł
  • Dacia Jogger – od 74 300 zł
  • Hyundai Bayon – od 80 300 zł
  • Renault Captur – od 85 500 zł

Podane wyżej ceny dotyczą oczywiście najtańszych odmian danego modelu oferowanych z napędem zasilanym LPG. Choć modeli mamy 12, to układów napędowych zasilanych LPG jest w tym zbiorze tylko trzy. W przypadku modeli marek Dacia i Renault, wszystkie wymienione samochody z Grupy Renault, mają pod maską turbodoładowaną trzycylindrówkę 1.0 TCe z fabryczną instalacją LPG – silnik ten generuje 100 KM i… jest to najmocniejsza jednostka przystosowana przez producenta do zasilania gazem. Grupa Hyundaia (modele Hyundai i Kia) korzysta z „zagazowanego” silnika o nieco większej pojemności (1.2 MPI) ale za to o niższej mocy (84 KM). Ostatnim, najsłabszym zespołem napędowym z fabryczną instalacją LPG jaki obecnie można kupić (w sensie, w nowym aucie) jest Fiat Panda, pod maską którego pracuje zasilana LPG jednostka o pojemności 1.2 litra i mocy 69 KM.

Zostaw komentarz:

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wszyskie pola są wymagane do wypełnienia.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze