Nowy Range Rover Velar 2024 – cichszy i nowocześniejszy. Co dokładnie się zmieniło?
Nowy Range Rover Velar 2024 - jak zawsze luksusowy, teraz jeszcze cichszy, lepiej wyposażony i z szeroką gamą silników. Każdy znajdzie coś dla siebie.
Spis treści
- Nowy Range Rover Velar 2024 – z zewnątrz zmiany raczej subtelne
- Nowy Range Rover Velar 2024 – szeroki wybór jednostek napędowych
- Nowy Range Rover Velar 2024 – hybryda plug-in z większym zasięgiem
- Nowy Range Rover Velar 2024 – pierwszy model marki z nowym systemem pokładowym
- Nowy Range Rover Velar 2024 – luksus bez skóry i ponadprzeciętne aktywne wyciszenie
- Nowy Range Rover Velar 2024 – galeria i wideo
Jaguar Land Rover zaprezentował mocno unowocześnionego i odświeżonego, luksusowego SUV-a. Czym ma zachęcić potencjalnych klientów nowy Range Rover Velar 2024? Sprawdzamy.
Szukających luksusu z pewnością zainteresuje również ten materiał:
Nowy Range Rover Velar 2024 – z zewnątrz zmiany raczej subtelne
Nowy Range Rover Velar 2024 otrzymał nową osłonę chłodnicy, przód zdobią smuklejsze niż dotychczas reflektory. Nowe światła to reflektory Pixel LED, oczywiście matrycowe o deklarowanym zasięgu przekraczającym pół kilometra. Wizualnie auto wyróżniają również przeprojektowane światła do jazdy dziennej. Potężny zwis z tyłu uwydatnia stabilną sylwetkę i imponującą długość Velara. Tylny zderzak jest obszerniejszy i niżej poprowadzony, ukryto też (co dziś obserwujemy niemal wszędzie) końcówki układu wydechowego. Niemniej nowy Range Velar 2024 wciąż będzie dostępny również z jednostkami wysokoprężnymi.
Nowy Range Rover Velar 2024 – szeroki wybór jednostek napędowych
Nowy Range Rover Velar oferowany będzie z szerokim wyborem układów napędowych. Klienci będą mogli wybrać zarówno hybrydę plug-in (Range Rover Velar P400e), ale dostępna jest też sama silników benzynowych i wysokoprężnych. Silniki spalinowe zostały zelektryfikowane (MHEV – czyli miękkie hybrydy), co ma poprawić zarówno osiągi, jak i oszczędność paliwa. Poniżej planowane warianty silnikowe:
- P400e – 404 KM, dwulitrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy PHEV, moment obrotowy 640 Nm w zakresie 1500–4400 obr./min, ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów, AWD;
- P250 –250 KM, dwulitrowy, czterocylindrowy silnik benzynowy, moment obrotowy 365 Nm w zakresie 1300–4500 obr./min, ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów, AWD;
- P340 – 340 KM, trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik benzynowy MHEV, moment obrotowy 480 Nm w zakresie 1500–4500 obr./min, ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów, AWD;
- P400 – 400 KM, trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik benzynowy MHEV, moment obrotowy 550 Nm w zakresie 2000–5000 obr./min, ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów, AWD;
- D200 – 204 KM, dwulitrowy, czterocylindrowy silnik wysokoprężny MHEV, moment obrotowy 430 Nm w zakresie 1750–2500 obr./min, ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów, AWD;
- D300 – 300 KM, trzylitrowy, sześciocylindrowy diesel MHEV, moment obrotowy 650 Nm w zakresie 1500–2500 obr./min, ośmiostopniowa automatyczna skrzynia biegów, AWD;
Nowy Range Rover Velar 2024 – hybryda plug-in z większym zasięgiem
Firma zachwala nowy napęd hybrydowy plug-in zmodernizowanego Velara. Akumulator trakcyjny tego dużego PHEV-a ma pojemność 19,2 kWh co jest wartością większą niż we wcześniejszej hybrydzie. Ma to wystarczyć na pokonanie bez emisji spalin dystansu do 64 km. Sam silnik elektryczny ma moc wystarczającą do spokojnej jazdy tym SUV-em, wynosi ona 105 kW (ok. 141 KM). Sumaryczna moc napędu hybrydowego Velara P400 e to 404 KM.
Deklarowany przez producenta sumaryczny zasięg bez ładowania i tankowania to 684 km. Co ciekawe, akumulator trakcyjny tej hybrydy plug-in można ładować nie tylko ze źródeł AC, ale również z szybszych ładowarek stałoprądowych (DC). Auto przyjmie wówczas moc do 50 kW, co skraca czas ładowania baterii do ok. 30 minut. Na samym silniku elektrycznym można podróżować z prędkością do 140 km/h. Hybryda plug-in jest nie tylko najmocniejszym, ale i najszybszym wariantem nowego Velara. Ten duży SUV jest w stanie uzyskać 100 km/h w czasie 5,4 s. Najszybszy z wariantów spalinowych, P400 tę samą prędkość uzyskuje w czasie o 0,1 s dłuższym.
Nowy Range Rover Velar 2024 – pierwszy model marki z nowym systemem pokładowym
Odświeżony Velar będzie pierwszym modelem marki wyposażonym w najnowszy system pokładowy Pivi Pro 7 generacji. Producent chwali się, że znaczna część cyfrowego kodu na pokładzie nowego Velara będzie mogła być aktualizowana bezprzewodowo i zdalnie (OTA) za pośrednictwem wbudowanego w pojazd modułu eSIM. Dostęp do cyfrowych funkcji pojazdu zapewnia nowy, lekko zakrzywiony, duży ekran multimedialny. Nowy system ma być szybszy, bardziej intuicyjny w obsłudze, mądrzejsza ma być również „głosowa sztuczna inteligencja”. Oczywiście nowy system obsługuje bezprzewodowo Android Auto i Apple CarPlay, producent chwali również integrację Pivi Pro 7 z Amazon Alexą, ale dla nas ma to mniejsze znaczenie, bo funkcjonalność Alexy w naszym kraju jest ograniczona (nie chodzi tylko o barierę językową).
Nowy Range Rover Velar 2024 – luksus bez skóry i ponadprzeciętne aktywne wyciszenie
Producent zachwala nowy model również aktywnym wytłumieniem kabiny opracowanym wspólnie z ekspertami z Meridian. Zdaniem producenta nowy Range Rover Velar 2024 okazuje się najlepiej wyciszonym modelem w swojej klasie pod względem hałasu drogowego (twierdzenie na podstawie wewnętrznych porównań producenta z innymi modelami klasy premium z tego segmentu: Audi Q5, BMW X4, Mercedes GLC i Porsche Macan). Technologia ta wykrywa niepożądane częstotliwości i automatycznie przetwarza dźwięk w systemie audio, redukując całkowity poziom hałasu we wnętrzu o co najmniej 4 dB. Opcjonalny system dźwięku przestrzennego Meridian 3D ma również zapewnić ponadprzeciętną jakość dźwięku. System ten wyposażony jest we wzmacniacz o mocy 750 W i 17 głośników.
Komfortowo wyposażony SUV będzie oferować również wykończenie pozbawione naturalnej skóry, które ma być nie mniej ekskluzywne. W tym wypadku środek Velara z nowym wzorem perforacji w kształcie diamentowej jodełki wykończony jest wełną produkowaną przez duńskich ekspertów od materiałów tekstylnych Kvadrat oraz poliuretanowymi wkładkami tekstylnymi Ultrafabrics. Mieszanki wełny Kvadrat są o 58% lżejsze od skóry, zapewniają nowoczesny wygląd, większą miękkość i prezentują współczesne podejście do tradycyjnego luksusu Range Rovera.
Nowy Range Rover Velar 2024 – galeria i wideo
Na koniec jeszcze wideo prezentujące nowego Velara:
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: