
Nowy Peugeot 308 SW – drapieżny kocur z bogatą gamą jednostek napędowych
Stylistycznie Peugeot 308 SW prezentuje się bardzo ciekawie, wręcz drapieżnie, a dodatkowo wyróżnia się bardzo szeroką gamą jednostek napędowych, gdzie wbrew współczesnym trendom wciąż znajdziemy diesla.
Peugeot obiecuje, że ten samochód ma wszystko, co niezbędne i czego oczekują kierowcy w segmencie kompaktowych kombi. To auto funkcjonalne oraz nadzwyczaj nowoczesne.
Stylistycznie nowy Peugeot 308 SW prezentuje się naprawdę ciekawie i odważnie. Główna w tym zasługa świateł z pionowymi „kłami” (dobrze znanymi z innych modeli marki) i sporej atrapy chłodnicy, na której prezentuje się nowe logo marki.
Peugeot jest niemal identyczny jak hatchback, ale jest od niego znacznie większy.

Peugeot 308 SW – wymiary, bagażnik
Peugeot rośnie w oczach. I to dosłownie. Nowa generacja 308 znacznie urosła względem swojego poprzednika, w wersji hatchback wydłużając się o 11 centymetrów. Nowy Peugeot 308 SW, czyli w wersji kombi, jest od hatchbacka o 27 centymetrów dłuższy i mierzy dokładnie 4,63 metra długości. Dodatkowe centymetry trafiły między osie (+5,5 cm) i do tylnego zwisu (+21 cm). W sumie zaowocowały zdecydowanie większą przestrzenią dla pasażerów z tylnej kanapy i dodatkowo pojemnością bagażnika, która w wersji SW wynosi do 608 litrów. Oczywiście oparcie tylnej kanapy można złożyć, w proporcjach 40/20/40, wtedy pojemność przestrzeni ładunkowej rośnie do 1634 litrów, a w kabinie zmieszczą się nawet przedmioty o długości 1,85 metra.

Peugeot 308 SW – silniki
Peugeot 308 SW, podobnie jak hatchback, wyróżnia się bogatą gamą jednostek napędowych. Podstawową jednostką jest trzycylindrowy silnik benzynowy 1.2 PureTech o mocy 110 lub 130 KM. Samochód będzie można również kupić z dieslem 1.5 o mocy 130 KM.

W ofercie francuskiego producenta są również hybrydy plug-in. Na ich napęd składa się benzynowa jednostka 1.6 o mocy 150 lub 180 KM, silnik elektryczny o mocy 110 KM i akumulator o pojemności 12,4 kWh. W sumie układ ma wytwarzać 180 lub 225 KM mocy i 360 Nm momentu obrotowego. Hybrydowy Peugeot 308 SW na samym prądzie ma przejechać 60 kilometrów.
Pierwsze egzemplarze Peugeota 308 SW powinny trafić do salonów pod koniec tego roku.
Najnowsze
-
Dlaczego Volkswagen Transporter jest najlepszym wyborem dla firm kurierskich i logistycznych?
Pośród wielu dostępnych na rynku modeli aut dostawczych Volkswagen Transporter wyróżnia się jako lider w swojej klasie, oferując nieprzeciętne możliwości dostosowane do potrzeb firm działających w sektorze logistycznym. Precyzja wykonania w połączeniu z przemyślanymi rozwiązaniami funkcjonalnymi sprawia, że model ten cieszy się niesłabnącą popularnością wśród przedsiębiorców poszukujących optymalnego pojazdu dla swojej floty. Wysokie standardy jakości idące w parze z ekonomiczną eksploatacją stanowią fundament sukcesu tego modelu na wymagającym rynku pojazdów użytkowych. -
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
-
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz