Karolina Chojnacka

Nowy Opel Astra zaprezentowany! Po raz pierwszy kompakt jest dostępny z napędem hybrydowym typu plug-in!

To już szósta generacja modelu Astra, która otwiera nowy rozdział w historii niemieckiego bestsellera. Opel Astra po raz pierwszy jest dostępny z napędem hybrydowym typu plug-in o dwóch poziomach mocy. Jakich? I co jeszcze oferuje kierowcom nowa generacja Astry?

To już szósta generacja modelu Astra, która otwiera nowy rozdział w historii niemieckiego bestsellera: po raz pierwszy model klasy kompaktowej jest dostępny w wersji z napędem elektrycznym. Nowoczesna dynamika, ścięte, muskularne powierzchnie pozbawione zbędnych elementów oraz nowe oblicze marki, czyli Opel Vizor – wizualnie nowy Opel Astra stanowi też deklarację możliwości stylistycznych marki.

Opel Astra
Opel Astra, fot. materiały prasowe / Opel

Po SUVach Mokka, Crossland i Grandland nowa Astra jest pierwszym hatchbackiem Opla stanowiącym obraz filozofii nowego designu marki. Motyw Opel Vizor (nowe oblicze marki pojawiło się po raz pierwszy wraz z modelem Mokka i jest centralnym zewnętrznym elementem stylistyki) jest zgodny ze wzornictwem Opel Compass, w którym osie pionowe i poziome – ostre załamanie maski silnika i światła do jazdy dziennej z motywem w kształcie skrzydła – łączą się pośrodku z emblematem „Opel Blitz”. Rozciągający się na całym przedzie pojazdu motyw Vizor nie tylko powoduje, że nowa Astra sprawia wrażenie jeszcze szerszego pojazdu, ale też umożliwia płynną integrację technologii, takich jak wyjątkowo smukłe reflektory Intelli-Lux LED czy przednia kamera systemu Intelli-Vision. Z boku Astra nowej generacji wygląda szczególnie dynamicznie dzięki wyraźnemu przedniemu wygięciu słupka C.

Opel Astra
Opel Astra, fot. materiały prasowe / Opel

Z tyłu powtórzono wzornictwo Opel Compass poprzez centralnie zamontowany emblemat błyskawicy „Blitz”, wyrównane pionowo i wysoko osadzone światła hamowania oraz światła tylne (energooszczędne diody LED – jak w całym oświetleniu zewnętrznym). Emblemat „Opel Blitz” znajduje się również na zatrzasku bagażnika wykonanego z najnowocześniejszego materiału kompozytowego.

Opel Astra – wymiary

Nowy Opel Astra z długością 4374 milimetrów i szerokością 1860 mm idealnie wpisuje się w segment pojazdów kompaktowych.

Dzięki szczególnie krótkiemu przedniemu zwisowi nowa Astra jest o zaledwie 4,0 mm dłuższa od poprzedniego modelu, mimo znacznego wzrostu rozstawu osi do 2675 mm (+13 mm). Niezależnie od muskularnej i solidnej sylwetki praktyczny bagażnik nowej Astry z regulowaną podłogą nadal zapewnia kierowcy i czterem pasażerom pojemność ładunkową 422 litrów.

Opel Astra
2021 Opel Astra, fot. materiały prasowe / Opel

Opel Astra – wnętrze

Wnętrze nowej generacji Astry uległo znacznemu unowocześnieniu. Dzięki całkowicie cyfrowemu panelowi Pure Panel wskaźniki analogowe odchodzą do historii. Nowy interfejs (HMI) o nowoczesnej grafice ma oferować klientom klarowne, bardziej intuicyjne doświadczenie. Pasażerowie będą mogli obsługiwać nową Astrę intuicyjnie, korzystając z bardzo szerokich ekranów dotykowych, tak jak ze smartfona. Marka zapewnia, że rojektanci oraz inżynierowie firmy Opel dołożyli wszelkich starań, aby zapewnić kierowcy dostęp do wszystkich niezbędnych informacji i przydatnych opcji obsługi. Kierowca nie czuje się jednak obciążony nadmierną ilością danych czy funkcji. Ponadto kluczowe ustawienia, takie jak regulacja klimatyzacji, można nadal obsługiwać za pomocą fizycznych przełączników i przycisków, co z pewnością doceni wielu kierowców.

Opel Astra
Opel Astra, fot. materiały prasowe / Opel

Opel Astra – silniki

Opel będzie oferować nową Astrę z napędem hybrydowym typu plug-in o dwóch poziomach mocy. Ponadto dostępne są wersje z wysokowydajnym silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym oraz zoptymalizowaną pod kątem tarcia sześciobiegową przekładnią manualną lub ośmiobiegową przekładnią automatyczną.

Zakres mocy pojazdu z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym: od 110 KM do 130 KM. Zakres mocy pojazdu z napędem hybrydowym typu plug-in: do 225 KM. Sześciostopniowa skrzynia biegów stanowi wyposażenie standardowe wersji z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym, zaś w wyposażeniu opcjonalnym pojazdów z silnikiem o większej mocy dostępna jest ośmiobiegowa przekładnia automatyczna (elektryczna w pojazdach z napędem hybrydowym typu plug-in).

Nowa Astra oparta jest na wysoce elastycznej, przystosowanej do różnych napędów platformie EMP2 trzeciej generacji. Jak informuje producent, od samego początku prac rozwojowych nad nowym modelem Astry koncentrowano się na zachowaniu DNA marki Opel, czyli komfortowym i dynamicznym prowadzeniu. Innymi słowy, zdolność do osiągania wysokiej prędkości była podstawowym celem rozwoju tego modelu.

Układ kierowniczy i układ zawieszenia – McPherson z przodu, belka skrętna z tyłu – zaprojektowano z myślą o jak najbardziej wydajnym tłumieniu drgań i wysoce efektywnej kontroli ruchów poprzecznych nadwozia (tłumienie ruchu wokół osi poziomej). W trakcie hamowania nowy model zapewnia silną moc hamowania i zachowuje wysoki poziom stabilności zarówno podczas jazdy po łuku, jak i w linii prostej. Sztywność skrętna nowej Astry przewyższa o 14% sztywność w poprzedniej wersji.

Nowa architektura Astry to również nowoczesne zautomatyzowane systemy wspomagania kierowcy. Technologie te obejmują m.in. wielofunkcyjną kamerę na szybie przedniej, cztery kamery nadwozia (jedna z przodu, jedna z tyłu i po jednej z boku), pięć czujników radarowych (jeden z przodu i po jednym na każdym narożniku) oraz czujniki ultradźwiękowe z przodu i z tyłu.

Opel Astra
Opel Astra, fot. materiały prasowe / Opel

Opel zacznie przyjmować zamówienia na nową Astrę jesienią tego roku. Pierwsi klienci otrzymają swoje pojazdy na początku przyszłego roku.

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze

Najnowsze