Nowy Opel Astra Electric oficjalnie pokazany
Elektryczny Opel Astra Electric oficjalnie zapowiedziany, wiemy co pod maską, jakie akumulatory, jaki zasięg, jak z ładowaniem i kiedy będzie można zamawiać.
Niemiecka marka w strukturach grupy Stellantis oficjalnie zaprezentowała najnowszego Opla Astrę w wersji z napędem wyłącznie elektrycznym. Opel Astra Electric. Taki napęd trafi zarówno do wersji hatchback, jak i odmiany Opel Astra Sports Tourer Electric. Tym samym będzie to pierwsze elektryczne kombi w historii marki Opel.
Opel Astra Electric – co pod maską?
Pod maskę elektrycznych odmian kompaktowej Astry najnowszej generacji trafi silnik elektryczny o mocy 115 kW (156 KM) i momencie obrotowym do 270 Nm, dostępnym – jak to w każdym samochodzie elektrycznym – praktycznie od startu. Prędkość maksymalna jest tutaj ograniczona do 170 km/h.
Opel Astra Electric – akumulatory i zasięg
Zapas energii dla silnika elektrycznego w nowej Astrze Electric ma zapewniać 17-modułowy zestaw 102 ogniw litowo-jonowych o łącznej pojemności 54 kWh. Zdaniem producenta ma to wystarczyć na przejechanie do 416 km (pomiar wg cyklu WLTP). Oznaczałoby to, że elektryczny Opel Astra Electric byłby w stanie na każde 100 km zużyć zaledwie niecałe 13 kWh, co jest… bardzo optymistycznym wynikiem. Producent chwali się, że elektryczna Astra zużywa nawet mniej, bo 12,7 kWh/100 km, ale nie łudźmy się, że nie wymaga to bardzo delikatnej i ekologicznej jazdy. Bardziej realistycznym założeniem jest przyjęcie, że nowy Opel powinien zapewnić kierowcy spokojnie zasięg przekraczający 300 km.
Opel Astra Electric – ładowanie
Opel podaje, że ładowanie akumulatora elektrycznej Astry na ładowarce DC o mocy 100 kW do poziomu 80 proc. pojemności baterii ma zająć około 30 minut. Nowa Astra standardowo ma być też wyposażana w pokładową, trójfazową ładowarkę AC o mocy 11 kW, co oznacza, że wyposażając domowy garaż w Wallboksa o mocy 11 kW, auto będzie w pełni naładowane po ok. 6 godzinach.
Opel Astra Electric – elektryfikacja nie oznacza kompromisów
Choć Astra Electric wygląda identycznie z zewnątrz, jak wcześniej zaprezentowane, spalinowe odmiany tego modelu, to producent zarzeka się, że konieczność rozmieszczenia akumulatorów trakcyjnych nie oznaczała kompromisów w kwestii pojemności kabiny pasażerskiej czy funkcjonalności bagażnika. Bagażnik wersji Sports Tourer (kombi) przy normalnie rozłożonej tylnej kanapie oferuje 516 litrów pojemności. Akumulatory zostały umieszczone pod podwoziem (tak przynajmniej sygnalizuje to producent), co dodatkowo stanowi zaletę polepszającą właściwości jezdne, dzięki obniżeniu środka ciężkości.
Cena nowej Astry Electric nie została jeszcze ujawniona, zamówienia na zeroemisyjne odmiany kompaktowego Opla będzie można składać od wiosny 2023 roku.
Najnowsze
-
Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r. -
Nowa Škoda Elroq już w polskim cenniku i konfiguratorze
-
MOTORYZACYJNE MUZEA NA TRASACH SLOW ROAD
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
-
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
Zostaw komentarz: