Nowe BMW serii 4 Gran Coupé – większe, ładniejsze i… „hybrydowe”! Wiemy, ile kosztuje!
To już druga generacja BMW serii 4 Gran Coupé. Do wyboru kierowców jest między innymi BMW M440i xDrive Gran Coupé z 6-cylindrowym rzędowy silnikiem benzynowym o mocy 374 KM. Ponadto w chwili wprowadzenia na rynek oferowane będą dwa 4-cylindrowe silniki benzynowe i jeden 4-cylindrowy silnik wysokoprężny.
Czterodrzwiowe coupé w segmencie premium klasy średniej to trzeci, obok Coupe i Cabrio, wariant nadwozia nowego BMW serii 4. Jak zapewnia niemiecki producent nowe BMW serii 4 Gran Coupé łączy w sobie typową dla marki radości z jazdy, sportową elegancję i nowoczesną funkcjonalność na co dzień i w podróży.
BMW serii 4 Gran Coupé – design
Wyrazista, pionowo ustawiona atrapa chłodnicy BMW (którą jedni kochają, a drudzy nienawidzą), płaskie reflektory, dynamicznie rozciągnięta sylwetka, opływowa linia dachu, mocny tył – co tu dużo ukrywać, BMW serii 4 Gran Coupé prezentuje się świetnie.
Nowe BMW serii 4 Gran Coupé wyraźnie urosło. Samochód jest od swojego poprzednika o 143 mm dłuższy, 27 mm szerszy i 53 mm wyższy. Rozstaw osi zwiększył się o 46 mm. Czworo drzwi, pięć pełnowymiarowych siedzeń, więcej miejsca na nogi – czego chcieć więcej? Dużego bagażnika? Proszę bardzo, pojemność bagażnika można zwiększyć z 470 do 1290 l.
BMW serii 4 Gran Coupé – silniki
Dostępne będą dwa silniki benzynowe w układzie R4, jeden w układzie R6 oraz jeden czterocylindrowy diesel. Benzynowy silnik o pojemności 2 litrów zagości w dwóch wersjach: 420i, która oferuje 184 KM mocy i 300 Nm momentu obrotowego, oraz 430i, oferuje 245 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Pierwszy wariant przyspiesza do „setki” w 7,9 sekundy, a drugi w 6,2 sekundy. Wersja z silnikiem diesla – 420d -generuje 190 KM i 400 Nm momentu. Do 100 km/h rozpędza się w 7,3 sekundy.
BMW M440i xDrive Gran Coupe ma pod maską rzędową szóstkę o mocy 374 KM, oferującą 500 Nm momentu obrotowego. Od 0 do 100 km/h rozpędza się zaledwie w 4,7 sekundy. Prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Technologia mild hybrid ma optymalizować szybkość reakcji i wydajność 6‑cylindrowego rzędowego silnika benzynowego i 4-cylindrowego silnika wysokoprężnego. 48-woltowy alternator odwracalny ma wytwarzać dodatkowy zastrzyk mocy rzędu 11 KM, a dodatkowy akumulator rozszerza możliwości odzysku i magazynowania energii hamowania.
BMW serii 4 Gran Coupé – cena
Za najtańszy wariant, czyli BMW 420i Gran Coupé, z 2-litrową jednostką benzynową o mocy 184 KM, automatyczną przekładnią, trzeba zapłacić 199 600 złotych. Ceny BMW 430i Gran Coupé zaczynają się od 222 600 złotych. Wersja z silnikiem diesla o mocy 190 KM do wydatek od 214 500 złotych. Ceny BMW M440i xDrive Gran Coupé zaczynają się od 320 000 złotych.
Najnowsze
-
TEST Peugeot 508 SW PSE – Shooting Brake z akcentem Le Mans
Hybryda z napędem na cztery koła, będąca dziełem inżynierów Peugeot Sport Engineered. Ten opis dotyczy zarówno startującego w 2023 roku w Le Mans modelu 9×8 Hypercar, jak i trochę łatwiej dostępnego 508 PSE. Sprawdziłyśmy w naszym teście, co oferuje francuski shooting brake ze sportowym akcentem. 508 SW PSE to inaczej mówiąc, sportowa ingerencja we francuskie […] -
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
-
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP