Nowe BMW M4 Competition Cabrio – 510 KM mocy i sprint do „setki” w 3,7 sekundy! Wiemy, ile kosztuje ta drogowa bestia!
Nowe BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive to najbardziej ekskluzywny model w nowej generacji samochodów BMW M w segmencie średnim premium. 6-cylindrowy silnik rzędowy o mocy 510 KM, napęd na wszystkie koła M xDrive, charakterystyczne elementy stylistyczne M oraz nowy panelowy miękki dach tworzą sportowy samochód o wysokich osiągach i wyróżniającym się wyglądzie.
Nieograniczony dostęp do światła słonecznego i wiatr we włosach w połączeniu z bezpośrednio słyszalnym brzmieniem silnika sprawia, że BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive powinien zapewnić każdemu fenomenalne wrażenia z jazdy. Czego można chcieć więcej?
BMW M4 Competition – oszałamiające osiągi
Znany dobrze wszystkim z BMW M3 i M4, podwójnie doładowany 6-cylindrowy silnik rzędowy o pojemności 3 litrów generuje 510 KM mocy i 650 Nm momentu obrotowego. Moc silnika przekazywana jest za pośrednictwem 8-stopniowej skrzyni M Steptronic z układem Drivelogic.
Takie osiągi w połączeniu ze zwiększoną trakcją oferowaną przez napęd M xDrive przekładają się na naprawdę oszałamiające przyspieszenie. Nowe BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy, a prędkość 200 km/h osiąga w czasie 13,1 sekundy. Przyspieszenie w średnim zakresie prędkości od 80 do 120 km/h trwa 2,8 sekundy (na 4. biegu) lub 3,7 sekundy (na 5. biegu). Prędkość maksymalna ograniczona jest do 250 km/h, ale w połączeniu z opcjonalnym pakietem M Driver może wzrosnąć do 280 km/h.
BMW M4 Competition Cabrio – najważniejszy jest dach
Nowy miękki dach BMW M4 Competition Cabrio łączy w sobie praktyczne zalety składanego twardego dachu z elegancką estetyką dachu tekstylnego. Wyróżnia się również pod względem masy – jest o około 40% lżejszy niż składany twardy dach w poprzednim modelu. Elektryczny napęd miękkiego dachu umożliwia otwieranie i zamykanie go podczas jazdy za naciśnięciem przycisku. Proces ten trwa zaledwie 18 sekund.
Podczas jazdy z opuszczonym dachem bagażnik może pomieścić 300 l bagażu, co stanowi wzrost o 80 l. Przy zamkniętym dachu adaptacyjna komora miękkiego dachu zwiększa pojemność bagażnika do 385 l.
BMW M4 Competition Cabrio – sportowy i dynamiczny design
Nowe BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive już na pierwszy rzut oka demonstruje swoje przywiązanie do ekskluzywności i charakteru inspirowanego motorsportem. Dynamiczne linie nadwozia z otwartym i zamkniętym dachem dają poczucie sportowej elegancji. Cechy stylistyczne M wynikające z wysokich wymagań funkcjonalnych stawianych samochodom sportowym o wysokiej mocy jednoznacznie wskazują na nieprzeciętne osiągi. Wszystkie linie przodu zbiegają się przy dużych, pionowych, kontrowersyjnych dla niektórych „nerkach” BMW. W połączeniu z dużymi otworami po obu stronach, atrapa chłodnicy zapewnia stały dopływ powietrza chłodzącego do układu napędowego i hamulcowego – nawet przy bardzo dynamicznej jeździe.
Inne charakterystyczne elementy stylistyczne nowego BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive to mocno poszerzone nadkola, boczne wyloty powietrza M w przednich błotnikach oraz wydatne progi, które wraz z elementami przedniego i tylnego zderzaka tworzą czarny pas okalający cały samochód. Czarny dyfuzor tylny obramowuje dwie pary rur wydechowych – znajomy wszystkim entuzjastom akcent M.
BMW M4 Competition Cabrio – napęd M xDrive
Napęd na wszystkie koła M xDrive zastosowany w nowym BMW M4 Competition Cabrio wykorzystuje elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe w skrzyni rozdzielczej, zapewniające w pełni adaptacyjny i płynny rozdział mocy silnika na przednie i tylne koła. Przeniesienie większej części napędu na tył daje wrażenia z jazdy charakterystyczne dla M, poprawiając przy tym trakcję i zwinność. Smarowanie sprzęgła wielopłytkowego zostało zoptymalizowane, aby zapewnić stałą pracę napędu na wszystkie koła nawet podczas agresywnej jazdy na torze. Napęd M xDrive współpracuje z aktywnym mechanizmem różnicowym M na tylnej osi.
W menu kierowca może wybrać domyślne ustawienie 4WD albo tryb 4WD Sport, w którym znaczna część mocy silnika jest kierowana na tylne koła. Jeśli kierowca jest bardzo pewny swoich umiejętności, może też wyłączyć DSC, aktywując jednocześnie tryb 2WD. W tym ustawieniu napęd przekazywany jest wyłącznie na tylne koła bez jakiejkolwiek interwencji systemów kontroli układu jezdnego stabilizujących pojazd.
BMW M4 Competition Cabrio – precyzja i dynamika jazdy
Układ M Servotronic ma ułatwić precyzyjne pokonywanie zakrętów, a także parkowanie i manewrowanie. Oferowany jest w połączeniu ze wspomaganiem zależnym od prędkości oraz adaptacyjnym przełożeniem przekładni kierowniczej. Nowe BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive wyposażone jest standardowo również w adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami.
Zintegrowany układ hamulcowy montowany w nowym BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive wyjątkowo szybko i precyzyjnie wytwarza wymagane ciśnienie w układzie hamulcowym. Układ oferowany jest zarówno ze standardowymi tarczami pływającymi M, jak i opcjonalnie z tarczami węglowo-ceramicznymi M. Układ opracowany do modeli BMW M oferuje także dwa ustawienia czułości pedału hamulca.
Zakres funkcji systemu kontroli stabilności DSC obejmuje tryb M Dynamic, który za naciśnięciem przycisku dopuszcza większy poślizg kół dający wyjątkowo sportowe wrażenia z jazdy. W przypadku wyboru opcjonalnego układu M Drive Professional kierowca ma do dyspozycji nową funkcję M Traction Control. Ta innowacyjna forma kontroli trakcji umożliwia kierowcy ustawienie indywidualnych progów interwencji w celu ograniczenia poślizgu kół w dziesięciu stopniach.
BMW M4 Competition Cabrio – cena
BMW M4 Competition Cabrio kosztuje co najmniej 480 tysięcy złotych. Produkcja nowego BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive rozpocznie się w lipcu 2021 roku w zakładach BMW w Dingolfing, gdzie z linii montażowej zjeżdżają również inne warianty nowego BMW M4 Coupé, BMW M5, BMW M8 oraz nowe BMW serii 4 Cabrio.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI