
Nowe BMW M4 Competition Cabrio – 510 KM mocy i sprint do „setki” w 3,7 sekundy! Wiemy, ile kosztuje ta drogowa bestia!
Nowe BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive to najbardziej ekskluzywny model w nowej generacji samochodów BMW M w segmencie średnim premium. 6-cylindrowy silnik rzędowy o mocy 510 KM, napęd na wszystkie koła M xDrive, charakterystyczne elementy stylistyczne M oraz nowy panelowy miękki dach tworzą sportowy samochód o wysokich osiągach i wyróżniającym się wyglądzie.
Nieograniczony dostęp do światła słonecznego i wiatr we włosach w połączeniu z bezpośrednio słyszalnym brzmieniem silnika sprawia, że BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive powinien zapewnić każdemu fenomenalne wrażenia z jazdy. Czego można chcieć więcej?

BMW M4 Competition – oszałamiające osiągi
Znany dobrze wszystkim z BMW M3 i M4, podwójnie doładowany 6-cylindrowy silnik rzędowy o pojemności 3 litrów generuje 510 KM mocy i 650 Nm momentu obrotowego. Moc silnika przekazywana jest za pośrednictwem 8-stopniowej skrzyni M Steptronic z układem Drivelogic.
Takie osiągi w połączeniu ze zwiększoną trakcją oferowaną przez napęd M xDrive przekładają się na naprawdę oszałamiające przyspieszenie. Nowe BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,7 sekundy, a prędkość 200 km/h osiąga w czasie 13,1 sekundy. Przyspieszenie w średnim zakresie prędkości od 80 do 120 km/h trwa 2,8 sekundy (na 4. biegu) lub 3,7 sekundy (na 5. biegu). Prędkość maksymalna ograniczona jest do 250 km/h, ale w połączeniu z opcjonalnym pakietem M Driver może wzrosnąć do 280 km/h.
BMW M4 Competition Cabrio – najważniejszy jest dach
Nowy miękki dach BMW M4 Competition Cabrio łączy w sobie praktyczne zalety składanego twardego dachu z elegancką estetyką dachu tekstylnego. Wyróżnia się również pod względem masy – jest o około 40% lżejszy niż składany twardy dach w poprzednim modelu. Elektryczny napęd miękkiego dachu umożliwia otwieranie i zamykanie go podczas jazdy za naciśnięciem przycisku. Proces ten trwa zaledwie 18 sekund.

Podczas jazdy z opuszczonym dachem bagażnik może pomieścić 300 l bagażu, co stanowi wzrost o 80 l. Przy zamkniętym dachu adaptacyjna komora miękkiego dachu zwiększa pojemność bagażnika do 385 l.

BMW M4 Competition Cabrio – sportowy i dynamiczny design
Nowe BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive już na pierwszy rzut oka demonstruje swoje przywiązanie do ekskluzywności i charakteru inspirowanego motorsportem. Dynamiczne linie nadwozia z otwartym i zamkniętym dachem dają poczucie sportowej elegancji. Cechy stylistyczne M wynikające z wysokich wymagań funkcjonalnych stawianych samochodom sportowym o wysokiej mocy jednoznacznie wskazują na nieprzeciętne osiągi. Wszystkie linie przodu zbiegają się przy dużych, pionowych, kontrowersyjnych dla niektórych „nerkach” BMW. W połączeniu z dużymi otworami po obu stronach, atrapa chłodnicy zapewnia stały dopływ powietrza chłodzącego do układu napędowego i hamulcowego – nawet przy bardzo dynamicznej jeździe.

Inne charakterystyczne elementy stylistyczne nowego BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive to mocno poszerzone nadkola, boczne wyloty powietrza M w przednich błotnikach oraz wydatne progi, które wraz z elementami przedniego i tylnego zderzaka tworzą czarny pas okalający cały samochód. Czarny dyfuzor tylny obramowuje dwie pary rur wydechowych – znajomy wszystkim entuzjastom akcent M.
BMW M4 Competition Cabrio – napęd M xDrive
Napęd na wszystkie koła M xDrive zastosowany w nowym BMW M4 Competition Cabrio wykorzystuje elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe w skrzyni rozdzielczej, zapewniające w pełni adaptacyjny i płynny rozdział mocy silnika na przednie i tylne koła. Przeniesienie większej części napędu na tył daje wrażenia z jazdy charakterystyczne dla M, poprawiając przy tym trakcję i zwinność. Smarowanie sprzęgła wielopłytkowego zostało zoptymalizowane, aby zapewnić stałą pracę napędu na wszystkie koła nawet podczas agresywnej jazdy na torze. Napęd M xDrive współpracuje z aktywnym mechanizmem różnicowym M na tylnej osi.
W menu kierowca może wybrać domyślne ustawienie 4WD albo tryb 4WD Sport, w którym znaczna część mocy silnika jest kierowana na tylne koła. Jeśli kierowca jest bardzo pewny swoich umiejętności, może też wyłączyć DSC, aktywując jednocześnie tryb 2WD. W tym ustawieniu napęd przekazywany jest wyłącznie na tylne koła bez jakiejkolwiek interwencji systemów kontroli układu jezdnego stabilizujących pojazd.
BMW M4 Competition Cabrio – precyzja i dynamika jazdy
Układ M Servotronic ma ułatwić precyzyjne pokonywanie zakrętów, a także parkowanie i manewrowanie. Oferowany jest w połączeniu ze wspomaganiem zależnym od prędkości oraz adaptacyjnym przełożeniem przekładni kierowniczej. Nowe BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive wyposażone jest standardowo również w adaptacyjny układ jezdny M z elektronicznie sterowanymi amortyzatorami.

Zintegrowany układ hamulcowy montowany w nowym BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive wyjątkowo szybko i precyzyjnie wytwarza wymagane ciśnienie w układzie hamulcowym. Układ oferowany jest zarówno ze standardowymi tarczami pływającymi M, jak i opcjonalnie z tarczami węglowo-ceramicznymi M. Układ opracowany do modeli BMW M oferuje także dwa ustawienia czułości pedału hamulca.
Zakres funkcji systemu kontroli stabilności DSC obejmuje tryb M Dynamic, który za naciśnięciem przycisku dopuszcza większy poślizg kół dający wyjątkowo sportowe wrażenia z jazdy. W przypadku wyboru opcjonalnego układu M Drive Professional kierowca ma do dyspozycji nową funkcję M Traction Control. Ta innowacyjna forma kontroli trakcji umożliwia kierowcy ustawienie indywidualnych progów interwencji w celu ograniczenia poślizgu kół w dziesięciu stopniach.
BMW M4 Competition Cabrio – cena
BMW M4 Competition Cabrio kosztuje co najmniej 480 tysięcy złotych. Produkcja nowego BMW M4 Competition Cabrio z napędem M xDrive rozpocznie się w lipcu 2021 roku w zakładach BMW w Dingolfing, gdzie z linii montażowej zjeżdżają również inne warianty nowego BMW M4 Coupé, BMW M5, BMW M8 oraz nowe BMW serii 4 Cabrio.

Najnowsze
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
Volvo Cars Tech Hub w Krakowie obchodzi drugą rocznicę działalności. Firma chwali się, że to właśnie tam powstały kluczowe technologie dla nowego elektrycznego sedana ES90. Ale czy rzeczywiście polscy inżynierowie mieli tak duży wpływ na ten samochód? Przyjrzyjmy się faktom. -
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?
-
Polskie warsztaty na skraju bankructwa? Długi sięgają 458 mln zł, a wiarygodność płatnicza spada
-
Elektryczny SUV – sprawdź model EX90 od szwedzkiej marki Volvo