Nowa Toyota Land Cruiser. Ewolucja ikony samochodów terenowych
• Nowa Toyota Land Cruiser to wciąż niezawodny i trwały prawdziwy samochód terenowy • Stylistyka, która nawiązuje do legendarnych poprzedników • Zupełnie nowa konstrukcja ramowa na platformie GA-F o zwiększonej sztywności, lepszych właściwościach jezdnych oraz pewniejszym prowadzeniu na drodze i w terenie • Pierwszy Land Cruiser z elektrycznym wspomaganiem kierownicy oraz systemem rozłączania przedniego stabilizatora • Udoskonalony silnik 2,8 l i nowa skrzynia automatyczna o ośmiu przełożeniach • Land Cruiser z układem mild hybrid 48V dołączy do gamy pod koniec 2025 r.
Nowa Toyota Land Cruiser ma wszystkie cechy dużego, prawdziwego samochodu terenowego, łącząc jednocześnie codzienną funkcjonalność i komfort użytkowania. Wytrzymałość, niezawodność i zdolność do radzenia sobie w najtrudniejszych warunkach są cenione przez klientów we wszystkich częściach świata. W nowej odsłonie auto odwołuje się do ponad 70-letniego dziedzictwa modelu, a zarazem wykorzystuje najwięcej technologicznych nowinek w historii.
Prawdziwy samochód terenowy
Land Cruiser to najdłużej produkowany model w historii Toyoty, a jego historia sięga lat 50. XX wieku. Przez dekady samochód zbudował renomę mocnego i niezawodnego pojazdu, który bezpiecznie dowiezie swoich pasażerów do wybranego miejsca.
Projektując nową odsłonę Land Cruisera Toyota oparła się na fundamentalnych wartościach tego auta – najwyższej jakości, wytrzymałości i niezawodności. Inżynierowie połączyli sprawdzone przez lata rozwiązania z najnowszymi technologiami. Samochód zapewnia też komfort, funkcjonalność i wszechstronność w codziennym użytkowaniu. Nowy Land Cruiser to cały czas prawdziwy samochód terenowy za sprawą konstrukcji opartej na ramie, której możliwości zwiększa zastosowanie nowej platformy GA-F. To pierwsza generacja w historii modelu, w której zastosowano elektryczne wspomaganie kierownicy oraz system rozłączania przedniego stabilizatora. Auto ma przeprojektowane zawieszenie oraz układ hamulcowy, a 2,8-litrowy turbodoładowany silnik wysokoprężny został opracowany z myślą o jak najlepszych właściwościach jezdnych oraz równowadze między osiągami a zużyciem paliwa. Możliwości klasycznego, stałego napędu na cztery koła pozwala wykorzystać 8-biegowa skrzynia automatyczna Direct Shift.
Unikalny styl Land Cruisera
W stylistyce auta widać liczne nawiązania do jego kultowych poprzedników – począwszy od dużego napisu TOYOTA z przodu auta. Nowy Land Cruiser został zaprojektowany tak, by nie było wątpliwości, że to niezawodny i wytrzymały samochód terenowy. Prostota projektu nadaje mu ponadczasowy charakter, a jego ostre linie zwracają na siebie uwagę także ruchu miejskim.
Projektując nadwozie nowego Land Cruisera szczególnie istotna była funkcjonalność – poszczególne elementy stworzono tak, by dobrze znosiły jazdę w trudnych warunkach i były łatwe do wymiany w przypadku ich uszkodzenia. Priorytetem było również zapewnienie kierowcy jak najlepszej widoczności do przodu i na boki. Żeby zwiększyć pole widzenia i zmniejszyć martwe pole bezpośrednio przed pojazdem obniżono środek maski.
W kabinie jest miejsce dla pięciu lub siedmiu pasażerów, a bagażnik jest bardzo pojemny. Fotele zostały zaprojektowane z myślą o jak największym komforcie podróżowania, a kokpit kierowcy jest intuicyjny w obsłudze, nawet podczas jazdy w trudniejszym terenie. O wygodę i bezpieczeństwo podróżowania dbają najnowsze systemy multimedialne, łączności oraz bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy.
10 zaskakujących faktów o nowej Toyocie Land Cruiser:
- Obiekt testowy Toyoty w Shibetsu był poligonem testowym nowego Land Cruisera. Samochód został sprawdzony w miejscu, które odwzorowuje najbardziej wymagających warunki z różnych części świata. W trakcie prac rozwojowych auto testowano także na Bliskim Wschodzie i w Australii.
- Początki Land Cruisera sięgają 1951 roku i Toyoty BJ, protoplasty najbardziej legendarnej terenówki marki. Od tamtej pory Toyota sprzedała na całym świecie 10,4 miliona egzemplarzy wszystkich generacji auta.
- System utrzymujący stałą prędkość w terenie (Crawl Control) w nowym Land Cruiserze służy do utrzymywania niskiej prędkości podczas jazdy w terenie i zjazdów ze wzniesień. Dostępnych jest pięć różnych ustawień prędkości odpowiednio dostosowanych do różnych nawierzchni i wzniesienia.
- System Multi-Terrain Select (MTS) dostosowuje pracę układu kierowniczego, hamulcowego i napędu do różnych typów nawierzchni w terenie – od błota, przez piach i kamienie, aż po głęboki śnieg.
- Elektrycznie unoszone drzwi bagażnika ułatwiają dostęp do przestrzeni ładunkowej. Otwierana niezależnie tylna szyba zwiększa wygodę.
- Układ mild hybrid 48V dołączy do gamy Land Cruisera pod koniec 2025 r. Będzie to pierwszy Land Cruiser w historii z opcjonalnym napędem hybrydowym.
- Nowy Land Cruiser jest pierwszą Toyotą, w której zastosowano system rozłączania przedniego stabilizatora (SDM), co przekłada się na większe zdolności terenowe oraz większy komfort na drogach.
- Multi-Terrain Monitor ułatwia bezpieczne poruszanie się w trudnym terenie. System wyświetla nie tylko najbliższe otoczenie dookoła samochodu, ale pokazuje także to, co znajduje się pod pojazdem, co ułatwia precyzyjne manewrowanie.
- Inżynierowie nowego Land Cruisera ogromną wagę przywiązali do wyciszenia auta oraz redukcji wibracji m.in. poprzez zastosowanie opon ze specjalnie do tego auta zaprojektowanym bieżnikiem.
Land Cruiser jest pierwszym modelem Toyoty, w którym można zamówić wnętrze z tapicerką z nowego, wytrzymałego materiału SUMITEX, który powstaje z mocnej przędzy wyprodukowanej z przetworzonego plastiku PET.
Legendarna terenówka z najnowszymi technologiami
Przez ponad 70 lat Land Cruiser zyskał globalną renomę ze względu na swoją siłę, niezawodność oraz zdolność do radzenia sobie w najtrudniejszych warunkach. Z czasem auto ewoluowało, łącząc ponadprzeciętną sprawność w jeździe off-roadowej z codzienną użytecznością, nowoczesnymi technologiami i przyciągającą wzrok stylistyką.
Najnowsza odsłona Land Cruisera to przełomowy model, który ma jeszcze lepsze właściwości jezdne w terenie, wykorzystując nową platformę ramową GA-F. Auto jest przy tym bardzo funkcjonalne, kabina jest wygodna, a bagażnik pojemny. Kierowca zyskał jeszcze lepszą widoczność, a auto zostało zaprojektowane tak, by było łatwe w naprawie lub dostosowaniu do własnych potrzeb.
„Założyliśmy, że Land Cruiser powinien być przede wszystkim praktycznym i przystępnym samochodem terenowym. W ten sposób wracamy do korzeni Land Cruisera, co będzie miało kluczowe znaczenie dla przyszłości tego modelu” – wyjaśnia główny inżynier Keita Moritsu.
„Powrót do korzeni” widoczny jest w stylistyce nowej generacji Land Cruisera, która jest pełna ostrych linii i ponadczasowa. Auto wygląda solidnie, a jego najmniejsze detale zostały dopracowane tak, by zwiększyć jego funkcjonalność. Przykładem tego jest projekt przedniego pasa. Żeby zwiększyć pole widzenia i zmniejszyć martwe pole bezpośrednio przed pojazdem obniżono środek maski. Z kolei podniesione boki pomagają wyczuć szerokość auta. Co więcej, wszystkie elementy zostały zaprojektowane tak, by zmniejszyć ryzyko ich uszkodzenia podczas jazdy w trudnych warunkach. Land Cruiser został także dopracowany pod kątem aerodynamiki, by zapewnić odpowiedni przepływ powietrza, chłodzenie silnika i hamulców, czy poprawić właściwości jezdne.
We wnętrzu połączono materiały najwyższej jakości z odpornością na zniszczenie. W kabinie może podróżować do siedmiu pasażerów, a bagażnik jest pojemny. Układ ekranów, przełączników i pokręteł został rozplanowany tak, by wszystko było pod ręką, a obsługa poszczególnych funkcji intuicyjna. Przed kierowcą są nowe 12,3-calowe cyfrowe zegary. Boczki drzwi oraz obudowa deski rozdzielczej wykonane są z materiałów, które zapewniają ochronę kolanom podczas jazdy w terenie, a fotele zostały zaprojektowane tak, żeby dawały jak najwięcej komfortu podczas jazdy w terenie.
Nowego Land Cruisera napędza udoskonalony turbodoładowany silnik Diesla o pojemności 2,8 l i mocy 205 KM/ 151 kW, który został połączony z automatyczną skrzynią biegów Direct Shift o ośmiu przełożeniach. Maksymalny moment obrotowy wynosi 500 Nm, a samochód jest w stanie pociągnąć przyczepę o masie do 3500 kg. Pod koniec 2025 roku w gamie Land Cruisera zadebiutuje wersja z układem mild hybrid 48V. Auto będzie mieć lepsze osiągi przy cichszej i płynniejszej pracy, jednocześnie właściwości jezdne, także w trudnych warunkach, pozostaną na tym samym poziomie.
Nowy Land Cruiser ma doskonałe właściwości terenowe, jednocześnie zapewnia też komfort w codziennym użytkowaniu, także w ruchu miejskim. Za sprawą konstrukcji opartej na ramie, której możliwości zwiększa zastosowanie nowej platformy GA-F, auto jest mocne i sztywne, a zaawansowane układy Multi-Terrain Select i Multi-Terrain Monitor zapewniają dodatkowe wsparcie w najtrudniejszych warunkach.
Nowy Land Cruiser jest pierwszym autem w historii modelu z elektrycznie wspomaganym układem kierowniczym, który jest bardziej bezpośredni i ułatwia manewrowanie. Nowością jest także system rozłączania przedniego stabilizatora (SDM), co przekłada się na większe zdolności terenowe oraz większy komfort na drogach. Auto otrzymało też nowy układ hamulcowy, w przednim zawieszeniu zastosowano nowy, niezależny układ podwójnych wahaczy, przeprojektowano tylny most oraz udoskonalono system utrzymujący stałą prędkość w terenie (Crawl Control).
Inżynierowie Toyoty dopracowali Land Cruisera pod kątem komfortu podróżowania i wyciszenia wnętrza. Nadwozie zostało lepiej uszczelnione, wykorzystano także więcej materiałów wygłuszających. Nowy Land Cruiser jest komfortowy za sprawą zastosowania konstrukcji ramowej na platformie GA-F o wysokiej sztywności. Zestrojenie zawieszenia stabilizuje przechyły nadwozia i niweluje nurkowanie nadwozia. Zastosowano też nową konstrukcję mocowania silnika oraz nadwozia. Nowego Land Cruisera wyposażono w najnowszy pakiet systemów bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy Toyota T-MATE, które pomagają uniknąć zderzenia lub zminimalizować jego skutki. Pakiet obejmuje najnowszą generację systemu Toyota Safety Sense z ulepszonymi możliwościami i większym zakresem wykrywania potencjalnych zagrożeń.
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Zostaw komentarz: