
Nowa Škoda Fabia – większa, bardziej kanciasta, ładniejsza. Czy zawojuje polskie drogi?
Škoda Fabia czwartej generacji może okazać się prawdziwym hitem! Auto znacznie różni się od swojego poprzednika, nie tylko w kwestii wyglądu, ale też wyposażenia i wymiarów. Czy jest szansa, by nowa Fabia stała się idealnym autem rodzinnym?
Škoda Fabia czwartej generacji została zbudowana na platformie MQB-A0, którą miłośnicy motoryzacji poznali już za sprawą Volkswagena Polo czy Seata Ibizy. Pozwoliła ona Škodzie na stworzenie całkiem praktycznej konstrukcji z przestronną kabiną, która, bez uszczerbku dla komfortu pasażerów, zmieści cztery dorosłe osoby. Samochód ma długość 4108 mm, szerokość 1780 mm i rozstaw osi 2564 mm. Bagażnik o pojemności 380 l, sprawia, że bez problemu do nowej Fabii spakujemy się w dłuższą podróż.

Przeczytaj też: Test Skoda Fabia Monte Carlo – totalne zaskoczenie
Nowa Škoda Fabia – wygląd
Wizualnie, nadwozie czwartej generacji Škody Fabii czerpie z rozwiązań stylistycznych, które widziałyśmy już w najnowszych modelach czeskiego producenta. Szeroka atrapa chłodnicy, ostre wloty powietrza i ciemne reflektory LED ciekawie komponują z lekka kanciastą linią boczną.

Wewnątrz, nowa Fabia prezentuje rozwiązania znane nam ze Scali, Octavii czy Kamiqa, jak dwuramienna kierownica, wystający ekran multimediów czy nisko umieszczone, centralne nawiewy. Ku radości przeciwników samochodowej ekranozy, projektanci zostawili w Fabii fizyczne przyciski i pokrętła, między innymi w panelu klimatyzacji, która po raz pierwszy w historii tego modelu jest dwustrefowa.

Nowa Škoda Fabia – silniki
Pod maską do wyboru kierowcy mają wolnossące 1.0 o mocy 65 KM oraz 85 KM, dostępne wyłącznie z 5-biegową manualną skrzynią biegów, lub doładowane 1.0 TSI o mocy 95 KM (także z 5-biegowym manualem) lub 110 KM z 6-stopniową przekładnią lub automatem DSG. Dla pragnących więcej mocy, do wyboru jest także silnik 1.5 TSI o mocy 150 KM parowany wyłącznie z DSG.
Przeczytaj też: 120 lat czeskiej pasji do wyścigów. Historia Škoda Motorsport
Ile kosztuje nowa Škoda Fabia? Odpowiedź na to pytanie poznamy w najbliższych miesiącach.
Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?