
Nissan Juke w rajdowym wydaniu wygląda po prostu obłędnie! Aż chce się go zobaczyć na rajdowych oesach
Dla upamiętnienia 50. rocznicy zwycięstwa kultowego modelu Nissana- Datsuna 240Z - w Rajdzie Safari, marka publikuje szkice ukazujące koncepcję współczesnego rajdowego Nissana opartego na modelu Juke. I wyglądają one naprawdę świetnie! Aż chciałoby się zobaczyć to auto na starcie jakiegoś rajdu.
W 1971 roku za kierownicą legendarnego 240Z, który zwyciężył niezwykle wymagający Rajd Safari, siedział Edgar Herrmann pilotowany przez Hansa Schüllera. Rajd był bez wątpienia sukcesem Nissana: samochody 240Z zajęły odpowiednio drugie i siódme miejsce. Ponadto było to drugie z rzędu zwycięstwo marki w tym rajdzie. Nisko zawieszony 240Z z napędem na tylne koła był wyposażony w sześciocylindrowy silnik rzędowy o pojemności 2,4 l i mocy 210 KM.

Publikacja zdjęć następcy tego kultowego auta, Nissana Juke Rally Tribute Concept zbiega się z pierwszym dniem legendarnego kenijskiego Rajdu Safari, który po 19 latach wraca do kalendarza WRC.

Seryjny Nissan Juke stanowił naturalny punkt wyjścia dla projektu Juke Rally Tribute Concept ze względu na podwyższoną sylwetkę z krótkimi zwisami przednim i tylnym, które zapewniają wyjątkową zwinność i wysoki potencjał do jazdy po bezdrożach. Powiększone nadkola, w których swobodnie mieszczą się rajdowe opony, nadają sylwetce koncepcyjnego modelu bardzo imponujący wygląd, a dodatkowe reflektory na masce i dachu podkreślają terenowy charakter pojazdu. Czarna pokrywa silnika i czarne koła Nissana Juke Rally Tribute Concept wizualnie nawiązują do modelu 240Z z 1971 roku, który brał udział w Rajdzie Safari.
Rajdowy Nissan Juke idzie z duchem czasu. W ramach strategii elektryfikacji gamy Nissana, Juke Rally Tribute Concept zostanie wyposażony w hybrydowy układ napędowy, który zapewnia większą sprawność i dodatkowy moment obrotowy, a także poprawia osiągi w każdych warunkach.

Najnowsze
-
Autostrada A2 w chaosie! Kierowcy wściekli na gigantyczne utrudnienia. Kiedy koniec tej drogi przez mękę?
Od soboty autostrada A2 między Poznaniem a Świeckiem to dla niektórych farsa. Kierowcy muszą mierzyć się z koszmarem organizacji ruchu. Tymczasowe pasy, zakazy dla ciężarówek, ograniczenia prędkości do 50 km/h i brak pasa awaryjnego – to tylko część problemów. Dlaczego rozbudowa trzeciego pasa zamienia się w drogę przez mękę? Sprawdzamy zmiany i to czy da się przejechać bez nerwów. -
Amortyzatory to nie tylko wygoda! Oto groźne mity, które mogą skutkować śmiertelnym wypadkiem!
-
Volvo ES90 – 700 km zasięgu w elektryku dzięki polskim innowacjom! Co jeszcze stworzyli eksperci z Volvo Tech Hub w Krakowie?
-
Kto buduje polskie drogi? Firmy z UE i… Chin. Kto jeszcze zarabia miliardy i czy zdąży do 2030 roku?
-
Nowa Mazda6e – czy elektryk z duszą sportowego sedana podbije rynek?