
Napędy hybrydowe piątej generacji – produkcja ruszyła. Gdzie? W Polsce
Napędy hybrydowe piątej generacji są już produkowane w Europie, w jedynym na Starym Kontynencie, zdolnym do tego typu produkcji zakładzie Toyoty w Polsce.
Napędy hybrydowe piątej generacji w Europie powstają tylko w jednym miejscu: w Polsce. Toyota poinformowała o uruchomieniu produkcji silników elektrycznych i przekładni hybrydowych dla najnowszej generacji napędu hybrydowego japońskiej marki. Układ ten współpracuje z dobrze znanym z hybryd wolnossącym silnikiem benzynowym o pojemności 1,8 litra.
Napędy hybrydowe piątej generacji – nowa linia produkcyjna uruchomiona
Napędy hybrydowe piątej generacji będą produkowane w wałbrzyskich zakładach Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP). Funkcjonująca w Wałbrzyskiej Strefie Ekonomicznej fabryka od 2018 roku produkowała dotychczas hybrydowe układy napędowe Toyoty czwartej generacji.

Sam silnik o pojemności 1.8 litra jest produkowany w Wielkiej Brytanii, tamże powstają też egzemplarze hybrydowej Toyoty Corolli na rynek europejski. Japońska marka ma również zakład w Turcji (gdzie również jest wytwarzany model Toyota Corolla), ale to Polska jest jedynym państwem w Europie, gdzie wytwarzane są hybrydowe, bezstopniowe przekładnie planetarne zintegrowane z jednostką elektryczną hybrydowego napędu japońskiego producenta.
Napędy hybrydowe piątej generacji – jakie mają zalety?
Nowe, elektryczne przekładnie hybrydowe charakteryzują się mniejszymi gabarytami oraz zwiększoną o 13% mocą silników elektrycznych, a tym samym większym udziałem napędu elektrycznego w ogólnej pracy układu hybrydowego. Sam silnik, produkowany w Wielkiej Brytanii również poddano zmianom, w rezultacie przełożyło się to na lepszą dynamikę.

Napędy hybrydowe piątej generacji z silnikiem 1.8 mają moc 140 KM. Większa moc pozwoliła skrócić czas rozpędzania się pojazdu od 0 do 100 km/h o 1,7 sekundy do 9,2 sekundy (dane przedhomologacyjne dla modelu Toyota Corolla). Przy obecnych zdolnościach produkcyjnych wałbrzyskie zakłady TMMP są w stanie wyprodukować ponad pół miliona elektrycznych przekładni dla układów hybrydowych rocznie.
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Proste sposoby na zaparowane szyby w aucie. Nie sięgaj po gąbkę ani nie włączaj klimy
Zaparowane szyby to powszechny problem w warunkach jesienno-zimowych i kierowcy mają sprawdzone sposoby jak sobie z nimi radzić. Zwykle rozwiązują one problem tylko chwilowo, bo nie zwalczają jego przyczyn. -
Prosty sposób na szybsze rozgrzanie kabiny samochodu. Trzeba wcisnąć jeden przycisk
-
TEST Jaguar F-Pace SVR 1988 Edition – TEST -prawdziwi sportowcy jeszcze istnieją
-
Wyniki rankingu najwyżej wycenianych firm motoryzacyjnych na świecie – sprawdź, czy dobrze zgadujesz
-
TEST Kia EV6 77,4 kWh RWD – minimalizm się opłaca?
Komentarze:
Jan Kowalski - 21 grudnia 2022
I jeszcze niech coś zrobią z tymi, co przy 3 pasach jadą środkowym.