Top 5: Najpopularniejsze marki aut w Polsce 2023. Zwycięzcy szokują!
Jakie auto masz na myśli, gdy mówimy o najpopularniejszej marce aut w Polsce? Prawdziwa odpowiedź Cię zaskoczy! Oto Top 5, czyli najpopularniejsze marki aut w Polsce 2023.
Spis treści
- Najpopularniejsze marki aut w Polsce 2023 – oto pierwsze 5 marek aut
- Najlepiej sprzedające się samochody w Polsce 2023
Większość z nas na pytanie: jaka jest najpopularniejsza marka samochodu w Polsce, odpowie prawdopodobnie – Volkswagen lub Skoda. Okazuje się, że nie. Owszem, marka z Wolfsburga zajmuje drugie miejsce w rankingu, ale Czesi są poza pierwszą piątką.
Najpopularniejsze marki aut w Polsce 2023 – oto pierwsze 5 marek aut
W badaniu przeprowadzonym przez PSMM Monitoring & More oraz magazyn „Press”, wyłoniono 50 branż najczęściej pojawiających się w mediach. W każdym z sektorów wybrano 5 najpopularniejszych marek samochodów, o których było w mediach „najgłośniej”.
W kolejnym etapie szczegółowo przeanalizowano materiały dotyczące każdej marki, biorąc pod uwagę przyjęte wskaźniki, decydujące ostatecznie o sile danej marki. Raport uwzględnia rankingi branżowe oraz klasyfikację aż 500 marek.
W Top 5 wśród najpopularniejszych marek aut w Polsce, w kategorii „Samochody popularne” znalazły się firmy: Toyota, Volkswagen, Ford, Fiat i Renault. Liderem marka japońska – z siłą marki wynoszącą 2 050 819 pkt.
– Najmocniej promowanym trendem na rynku była nadal elektromobilność. Dlatego w komunikacji skupiliśmy się na nagłaśnianiu naszego modelu elektromobilności, opartego na najnowszej, piątej generacji hybryd. Ten napęd przez ponad 70 proc. czasu jazdy w mieście używa wyłącznie silnika elektrycznego, co istotnie ogranicza emisję gazów cieplarnianych. Udało się nam, wspólnie z działem marketingu produktu, przekonać klientów do takiego podejścia i doprowadzić do przeważającego udziału tych hybryd w naszej sprzedaży, wynoszącego zależnie od modelu 50–100 proc. Dzięki temu oraz zorganizowaniu dostaw aut z innych rynków (wobec spadków produkcji i braków podzespołów) marka Toyota znów była liderem rynku sprzedaży nowych aut z ponad 20-proc. udziałem w nim – komentuje Robert Mularczyk, PR regional senior manager Toyota and Lexus, Toyota Central Europe.
Wśród marek premium zwyciężył Mercedes z wynikiem 4 361 899. W pierwszej piątce najsilniejszych marek w tej kategorii znalazły się także: BMW, Audi, Ferrari oraz Tesla.
Mercedes-Benz mocno skupił się na komunikacji związanej z przeobrażeniami w zakresie elektryfikacji gamy oferowanych pojazdów i ograniczania emisji CO2 w całym łańcuchu dostaw, a także realizacji strategii wzmacniania luksusowych submarek: Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach, rodzina Klasy S oraz Klasy G. W rodzinie samochodów elektrycznych zadebiutowały m.in. dwa największe modele z gamy SUV: EQS SUV oraz EQE SUV. W Polsce ogromną wagę przywiązujemy też do programów drivingowych, czyli zaznajamiania naszych potencjalnych klientów z możliwościami naszych modeli i technologiami Mercedesa, w tym trzeciego już cyklu jazd elektrykami – EQ Tour. Największym wyzwaniem jest nadal przejście na elektromobilność i edukacja z tego obszaru, w tym obalanie mitów – mówi Tomasz Mucha, head of corporate and product communication, MBPL Cars.
Najlepiej sprzedające się samochody w Polsce 2023
Powyższe statystyki znajdują swoje odzwierciedlenie w wynikach sprzedaży. Jak podaje instytut SAMAR, w pierwszym półroczu 2023 roku, wśród pierwszych pięciu najlepiej sprzedających się modeli są aż 3 Toyoty. Popularność tej marki w Polsce jest więc zrozumiała. Jeśli chodzi o Volkswagena, możemy się domyślać, że chodzi raczej o samochody używane.
- 1. Toyota Corolla (10 536 szt.),
- 2. Toyota Yaris (8 224 szt.),
- 3. Skoda Octavia (7 694 szt.),
- 4. Toyota Yaris Cross (7 256 szt.),
- 5. Kia Sportage (6 170 szt.).
W segmencie premium sytuacja jest zgoła inna. Najpopularniejszy wśród marek premium Mercedes, nie jest już tak chętnie wybierany wśród aut nowych. Tutaj sytuacja może być podobna, jak w VW, wysoka popularność marki ze Stuttgartu wynika z dużej ilości wyszukiwać samochodów używanych. Z kolei BMW i Audi notują wysoką sprzedaż wsród samochodów nowych.
- 1. Volvo XC60 (4354 szt.)
- 2. Lexus NX (3052 szt.)
- 3. Audi Q5 (2903 szt.)
- 4. Audi A3 (2786 szt.)
- 5. Audi Q3 (2658 szt.)
- 6. BMW serii 3 (2607 szt.)
- 7. BMW X3 (2421 szt.)
- 8. Audi A4 (2409 szt.)
- 9. BMW X5 (2358 szt.)
- 10. Audi Q7 (2064 szt.)
- 15. Mercedes GLC (1715 szt.)
- 17. Mercedes CLA (1521 szt.)
Zostaw komentarz:
Najnowsze
-
Cena ropy naftowej w 2025 r. będzie spadać. Czy potanieją też paliwa?
Analitycy są przekonani, że trwający od ponad pół roku trend spadkowy na rynku ropy naftowej utrzyma się również w przyszłym roku. Nie ma jednak wśród nich zgody na temat jego skali. Jedni przewidują umiarkowane obniżki cen giełdowych, inny wieszczą drastyczne spadki. Ale czy spowoduje to spadki na stacjach paliw w Polsce? Jest taka szansa, ale wiele zależy od kursu dolara. -
Joanna Modrzewska – pierwsza Polka z Pucharem Świata w sportach motocyklowych za 2024 rok
-
Range Rover L460 SV Serenity – TEST – kiedy “zwykły” luksus to za mało
-
W pełni elektryczny SUV Volvo EX30 zdobywa 5 gwiazdek w najnowszych testach Euro NCAP
-
MotoMikołajki.pl 2024 edycja XVI
Komentarze: