Najpopularniejsze marki aut w internecie 2023
Jedna marka utrzymała niezmienną pozycję lidera, mamy także debiutanta, a jedna marka spadła na ostatnie miejsce podium. Oto najpopularniejsze marki aut w internecie 2023.
W tegorocznym rankingu przeprowadzonym przez portal CompareTheMarket.com.au, Toyota po raz piąty w ciągu ostatnich sześciu lat zajęła pozycję lidera. Od początku bieżącego roku japońska marka była tematem prawie połowy (41,3%) wszystkich wyszukiwań marek samochodowych w znanej przeglądarce na świecie.
Na drugiej pozycji mamy debiutanta, który może zwiastować trend w kolejnych latach. Tesla, która jeszcze w zeszłym roku w ogóle nie znajdowała się w rankingu, od razu debiutuje na drugim miejscu, „wygryzając” BMW, Audi i Mercedesa. Te dwie ostatnie marki znalazły się tuż za podium.
Najpopularniejsze marki aut w internecie 2023
Ocena rankingu opiera się na danych zebranych ze 155 krajów. Aż w 64 z nich Toyota była najczęściej wyszukiwaną marką, Tesla okazała się najczęściej wyszukiwaną marką w 29 krajach, a BMW w 26, jednocześnie zamykając podium.
Kolejne niemieckie marki to Audi i Mercedes, który utracił utrzymywaną przez lata trzecią pozycję. Ciekawostką jest też to, że Volkswagen w ogóle nie znalazł się na liście.
Jak dokładnie wygląda zestawienie najpopularniejszych marek aut w internecie w 2023 roku?
Toyota dominowała w Afryce Środkowej i Południowej, Azji Zachodniej i Południowo-Wschodniej, Oceanii oraz na obszarach Ameryki Południowej. Z kolei Tesla była popularna w USA i niektórych częściach Europy. BMW zdominowało wyszukiwania w Europie, a także było marką numer jeden w Chinach.
Toyota popularna także w Polsce
Wśród dziesięciu najchętniej kupowanych modeli w Polsce, aż pięć to samochody Toyoty (dane SAMARu za październik 2023). Japońska marka od lat zajmuje czołowe miejsca w rankingach sprzedaży nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. To może sugerować dużą liczbę wyszukiwań tej marki w sieci.
Toyota to największy producent samochodów na świecie, sprzedający rocznie średnio około 10 milionów aut w ponad 170 krajach.
Najnowsze
-
Elektryczny SUV Cadillac Vistiq wjedzie do salonów w 2025 roku
Cadillac coraz chętniej wkracza w świat elektrycznych samochodów. Po zaprezentowaniu modeli takich jak Celestiq czy Escalade IQ, teraz przyszedł czas na kolejnego elektrycznego SUV-a. Cadillac Vistiq ma być autem, dzięki któremu amerykańska marka będzie miała swój ,,luksusowy” model w każdym segmencie SUV-ów. -
Alfa Romeo Junior jednym z finalistów konkursu „Car of the Year”
-
Kia EV3 w gronie finalistów konkursu Car of the Year 2025
-
Europejska premiera BYD Sealion 7
-
Cupra Formentor VZ5 w edycjach specjalnych
Zostaw komentarz: